26 aprilie 2024
Actualitate"Crizantema" are spini Milioane nejustificate la intretinere

“Crizantema” are spini \ Milioane nejustificate la intretinere

Intr-un bloc de pe Aleea Ghioceilor, intretinerea i-a speriat pe locatari. Incercand sa obtina lamuriri, o pensionara si-a ridicat in cap &#8222staff-ul” asociatiei. Administratorul nu afiseaza niciodata tabelul de intretinere, dar da vina pe locatara &#8222nerabdatoare”.

Maria Monar este o pensionara din Bacau, Aleea Ghioceilor, bl.33. In apartamentul de 50 de metri patrati locuieste singura, daca nu pui la socoteala cei doi motani pe care ii creste. Ieri, cand s-a dus la sediul asociatiei sa plateasca intretinerea a avut o mare surpriza. &#8222Era sa mor cand am auzit ca am de dat aproape 4.000.000 de lei numai pentru luna decembrie, ni s-a confesat femeia, aproape plangand. Am intrebat de unde s-a adunat suma aceasta, enorma pentru o pensionara ca mine, dar in loc de raspuns am primit tipete. Casiera mi-a aratat un carton cu niste cifre si mi-a inchis repede gura spunandu-mi ca mi-a dat caldura, deci trebuie sa o platesc. Au sarit cu gura si presedintele asociatiei, si vicepresedintele. Acesta e tratamentul pe care il primim cand cerem lamuriri de la Asociatia 43. Nu este corect. In fond, noi ii platim pe acesti oameni sa ne apere interesele”. Maria Monar spune ca a platit in noiembrie intreaga suma, desi beneficiaza de subventie. In decembrie s-a dus la asociatie cu doua milioane de lei, convinsa fiind ca are cont. &#8222Am facut un calcul ca subventia pe noiembrie si decembrie ar fi de 980.000 lei si cu cele doua milioane aduse acum as acoperi intretinerea. Casiera mi-a spus sa mai dau 715.000 lei. Nu mi-a explicat prin ce calcule a ajuns la aceasta suma”, acuza locatara.

Administratorul nu se oboseste cu calculele



Pe de alta parte, administratorul Asociatiei 43 Crizantema, Ileana Zaharia, sustine ca i-a explicat Mariei Monar de ce are atat de mult de platit, dar ca aceasta nu a avut rabdare sa asculte. &#8222Locatarii vin mereu cu tot felul de nemultumiri si nelamuriri&#8221, se plange ea. Poate ca neintelegerile ar fi mai putine daca administratorul ar afisa la fiecare scara de bloc, in fiecare luna, sumele pe care locatarii le au de platit. Ileana Zaharia se multumeste sa ii informeze pe locatari printr-un fluturas lipit pe usa, cat costa metrul cub de apa rece si calda, incalzirea pe metru patrat, cat revine fiecarui locatar din cheltuielile gospodaresti si din cele cu salariile la asociatie. Nu se mai oboseste sa faca un tabel pentru fiecare apartament, sa treaca numarul de persoane si suprafetele, sa stie si locatarii cat platesc vecinii si daca repartizarea cheltuielilor s-a facut corect. &#8222N-am facut niciodata asta, declara Ileana Zaharia. Nu am cum sa fac eu asa ceva&#8221.

Incalzirea holului e pusa in carca pensionarilor

Presedintele asociatiei ii tine partea administratorului. Ridica din umeri, declarand ca Maria Monar nu are dreptate si ca trebuie sa plateasca ceea ce a consumat. Numai ca aici e un mare neadevar. Pe scara unde locuieste Maria Monar sunt doar trei apartamente bransate la CET. Proprietarii acestora sunt singurii care platesc incalzirea casei scarilor. &#8222Cei cu centrala refuza sa plateasca pentru caldura de pe scara. Nu vor nici sa-si izoleze tevile din apartamente si spun sa vina CET-ul sa si le ia. Ce sa le fac?”, ridica din umeri a neputinta presedintele Virgil Nemteanu. Fiind prea slabi pentru a lupta cu locatarii care au centrala, sefii asociatiei si administratorul au gasit alta solutie: sa puna totul in carca unor pensionari ca Maria Monar. Nepasarea fata de interesul locatarilor e o traditie la Asociatia 43 Crizantema. Astfel, desi repartitoarele de costuri erau montate in apartamente, iar la scari existau gigacalorimetre, multi locatari au platit doua luni din aceasta iarna caldura la pausal intrucat administratorul si sefii asociatiei s-au cramponat de o adresa de la CET. Oamenii platiti sa ii reprezinte si sa gospodareasca asociatia s-au supus orbeste unei adrese eronate a CET. Nu au indraznit sa se ia de piept cu furnizorul, fiind mult mai usor sa-i puna la punct pe locatari.

Scris de Doina MINCU

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri