25 aprilie 2024
ActualitateClienții Poștei Române și ai băncilor, ademeniți cu mesaje dubioase

Clienții Poștei Române și ai băncilor, ademeniți cu mesaje dubioase

Infractorii cibernetici, obișnuiți cu „munca de acasă”, nu stau și provoacă mari neajunsuri utilizatorilor din domeniul internetului, mai ales acum, în perioada pandemiei de coronavirus. Astfel, clienții băncilor, dar și cei ai Poștei Române ori ai altor firme de curierat au fost ademeniți de tot felul de mesaje transmise prin intermediul poștei electronice – email.

În mod evident, scopul principal este furtul de date sensibile. Astfel, prin aceste mesaje (aparent, trimise de companii), infractorii cibernetici încercau să-i convingă pe oameni să le ofere date financiare confidențiale. Băncile își atenționează clienții să nu dea curs mesajelor prin care sunt solicitate date de autentificare sau date de pe cardul bancar.

„Evită să dai click pe linkuri dubioase sau să descarci fișiere din e-mailuri provenite de la expeditori necunoscuți, deoarece pot fi contaminate. (…) BCR nu trimite mesaje cu subiectul «plata rambursată» sau mesaje în care ești invitat să accesezi anumite link-uri pentru recuperarea unor sume de bani. În cazul în care ai primit un astfel de mesaj, te rugăm să nu accesezi link-ul respectiv și să ștergi imediat mesajul”, este mesajul pe care îl pot citi clienții băncii când folosesc aplicația BCR „George”.



Colete inexistente „colectează” datele clienților

Și clienții Poștei Române au primit tot soiul de mesaje prin care erau anunțați că livrarea unui colet extern nu a putut fi realizată pentru că nu au fost achitate taxele vamale, fiind îndrumați să acceseze un link pentru a le achita. Prin accesarea link-ului respectiv, se colectează datele bancare, cu scopul de a fi sustraşi bani din conturile clienților.

 Poşta Română comunică doar de pe adresele oficiale de e-mail ([email protected], [email protected]), nu le solicită clienţilor săi să furnizeze date cu caracter personal și nu le solicită acestora să facă plăti online ale unor taxe vamale”, au precizat reprezentanții Companiei Naționale Poșta Română.

În aceste condiții, pe lângă folosirea unui antivirus achiziționat cu licență de utilizare, este bine să intrați doar pe  pagina de internet, oficială, a companiei, să verificați cu atenție expeditorul e-mail-ului și adresa acestuia și să nu accesați fișiere executabile sau link-uri venite odată cu e-mail-uri suspecte.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri