24 aprilie 2024
ActualitateAlecu Russo: Clientii Thermoenergy n-au mai facut un dus fierbinte de un...

Alecu Russo: Clientii Thermoenergy n-au mai facut un dus fierbinte de un an de zile

– bacauanii care locuiesc pe strada Alecu Russo nu au apa calda de un an de zile – privati de aceste utilitati sunt consumatorii Thermoenergy Group SA – constructorul care inlocuieste reteaua de termoficare in cartier nu a terminat lucrarile de modernizare si arunca vina in cârca furnizorului de agent termic

Lucrarile de modernizare a retelei de termoficare dureaza in zona Alecu Russo de mai bine de un an de zile. Conform contractului, proiectul trebuia incheiat la finele anului 2015, insa, lucrarile nu s-au terminat nici la aceasta data. Firma Branpis este cea care face lucrari in zona, insa, când am incercat sa aflam de la seful lucrarii când estimeaza ca se va incheia santierul, acesta a declarat ca nu poate da relatii, trântindu-ne telefonul in nas. „Oamenii au apa calda! De unde stiti ca nu au? Intrebati-i pe cei de la Thermoenergy. Eu nu va pot da relatii”, a declarat ing. Corneliu Dimancea.

Proprietarii care locuiesc la parterul blocului spun ca nu pot face dus cu apa care curge la robinet. Oamenii au mai auzit unii de la altii, ca sâmbata ar curge o apa calie si din dorinta de a face un dus cald lasa robinetul sa curga. Apometrele inregistreaza consum de apa calda, insa, pe teava ajunge tot apa rece. Reprezentantii Thermoenergy cunosc situatia de la PT 14 si cred ca la mijloc este vorba despre o defectiune tehnica, pentru ca raportarile din punctul termic arata ca apa calda pleaca in parametri catre consumatori.



„La noi, apa calda pleaca in parametri de calitate. Este posibil ca in timpul lucrarilor de modernizare, constructorul sa fi distrus/smuls coloanele de recirculare, iar acest lucru ar explica situatia semnalata de locatari. Trebuie vazut la fata locului unde s-au distrus aceste circuite, pentru ca in aceste conditii, apa calda nefiind recirculata, ea va ajunge tot rece la consumatori. In unele locuri sistemul de recirculare a fost distrus, iar in alte locuri, nu a existat. Solutia ar fi sa tragem alte coloane de la PT 14 catre scarile de bloc afectate”, declara Narcisa Antoneac, purtator de cuvânt la Thermoenergy Group SA Bacau.

In ceea ce priveste consumurile inregistrate la apa calda (nejustificate), reprezentantii Thermoenergy declara ca ii va despagubi cumva pe locatari, facând un discount la factura de utilitati. Pâna atunci, asociatia de proprietari factureaza consumul raportat de Thermoenergy. „Cunoscând situatia din reclamatiile facute de locatari, eu le-am recomandat acestora sa nu foloseasca robinetul de apa calda pe durata lucrarilor.

Probabil din dorinta de a face un dus, unii consumatori mai lasa deschis robinetul de apa calda, insa, fara rezultat. In ceea ce priveste stadiul lucrarilor, nici noi nu stim mai multe amanunte, pentru ca nu exista comunicare cu reprezentantii firmei care lucreaza la inlocuirea conductelor vechi de termoficare”, declara Maricica Zamfirescu, administrator la Asociatia de proprietari nr. 61 „Cremenea III”.

Comunicarea defectuoasa dintre constructor-asociatia de proprietari-furnizorul de utilitati se rasfrânge asupra consumatorilor. Satui de aceasta situatie, o parte dintre proprietarii arondati Asociatiei de proprietari nr. 16 „Cremenea III” si-au manifestat intentia de a renunta la sistemul centralizat de termoficare si de a-si monta centrala de apartament.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri