25 aprilie 2024
Prima PaginăZiarul de Bacau traieste sponsorizat de Primarie

Ziarul de Bacau traieste sponsorizat de Primarie

Primaria Bacau a oferit Ziarului de Bacau un contract de asa-zisa publicitate intocmit dupa reguli care au impiedicat orice competitie. In urma acestei afaceri, publicatia care nu critica niciodata administratia Stavarache câstiga in fiecare luna circa 550 de milioane de lei vechi, adica 400 de euro in fiecare zi. In schimb, sunt tiparite imagini cu muncitori care monteaza pavele pe trotuare si zeci de anunturi care informeaza bacauanii unde sa-si plateasca factura la apa sau in ce categorii se impart tot mai putinii bacauani racordati la CET.

Mister in cetimetri patrati

Asa cum am precizat in editia de ieri, in contractul de publicitate este clar specificat ca orice aparitie platita nevoie de acordul scris al Primariei, purtatorul de cuvânt al institutiei a invocat lipsa unei situatii centralizate si nu ne-a pus la dispozitie volumul platilor efectuate pâna in acest moment. Cu toate ca nicio realizare notabila nu a existat in ultimele luni, numai in luna septembrie s-au tiparit deja in Ziarul de Bacau o parte din suprafetele contractate: peste 6.600 din cei 58.500 centimetri patrati color. In completarea contractului, alti aproximativ 5.750 centimetri patrati alb-negru au fost platiti de CET si Compania de Apa drept publicitate, de fapt aceleasi anunturi repetate de zeci de ori, fara niciun folos pentru cetatean.



Numai in luna septembrie, in Ziarul de Bacau a aparut publicitate platita de Primaria Bacau sau de societati controlate de aceasta in va­loare de peste jumatate de miliard de lei vechi, pe o suprafata de peste 12.000 de centimetri patrati. Adica in fiecare zi, de la bugetul local, poposeau cel putin 400 de euro in conturile unei publicatii unde nu apare nicio stire negativa despre Romeo Stavarache, Primarie sau PNL. Mentionam ca aceasta suma a rezultat conform tarifelor publicate pe site-ul oficial al publicatiei res­pective. Un alt donator important la Ziarul de Bacau este Compania de Apa, condusa de Razvan Gaina, un apropiat de-al primarului Stavarache. Chiar daca avem apa proasta si scumpa, de 14 ori in luna septembrie au aparut anunturi ale Companiei care ii invatau pe bacauani unde sa-si plateasca facturile la apa. Nici CET – condusa de o echipa controlata tot de primar – nu lipseste de pe lista sustinatorilor presei bacauane, cu 13 aparitie, dintre care opt sunt identice si contin informatii care nu justifica in niciun fel asemenea plati. Continuam incercarea de a elucida câti bani primeste presa sustinatoare a actualului primar si vom calcula valoarea spoturilor prezentate de 1 TV, in contul aceleiasi campanii de publicitate.

Doar 761 de ziare vândute

Conform propriilor declaratii inaintate societatii de auditare a tirajelor BRAT, in perioada aprilie-iunie 2012, Ziarul de Bacau a avut un tiraj brut (numar ziare tiparite) de 1.116 exemplare zilnic, a vândut 761 si a oferit gratis 68. In luna septembrie, din cauza problemelor financiare, publicatia si-a incetat aparitia timp de câteva zile. Recent si-a schimbat conducerea si o parte a redactorilor.

Promovare adevarata in alte orase

Sibiu: 261.484 lei fara TVA (2012)
Pentru a remedia perceptia Sibiului ca o destinatie turistica scumpa, primaria a decis sa promoveze la nivel national mostenirea baroca a orasului in proiectul „Sibiu Baroc Update”. Cele 7 trasee turistice te­matice au fost promovate in orasele mari din tara (Bucuresti, Constanta, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara si Arad) prin afisari outdoor (inclusiv la Metrorex), realizarea unei emisiuni TV difuzate de cel putin 4 ori, 540 de difuzari ale unui spot radio de 30 de secunde si o campanie online si pe retelele de socializare. Va­loarea contractului (indicata mai sus): 80% din cea estimata.
http://baroc.sibiu.ro

Timisoara: 74.490 lei fara TVA (2012)
Renovarea centrului istoric al orasului de pe malurile Begai din fonduri europene a fost urmata de o campanie de promovare prin brosuri color de 20 de pagini, DVD-uri cu filme de prezentare, bannere verticale si orizontale, panouri temporare si placi permanente ce vor fi montate pe cladirile reabilitate. Licitatia a fost câstigata in luna iunie de o firma din Reghin pentru 66% din valoarea estimata.
http://www.timisoara-info.ro/

Brasov: 151.114 lei fara TVA (2012)
Primaria Brasov e in plin demers de contractare a serviciilor de informare si publicitate a recentelor amenajari ale spatiilor de agrement si divertisment din Poiana Brasov. Pachetul trebuie sa contina promovare online (un tur virtual pe site-ul oficial al municipiului), promovare pe durata proiectului si evenimente dupa incheierea acestuia: 40 de difuzari a unor spoturi audio, inscriptionarea a doua autobuze si inchirierea unui balon cu aer cald. Licitatia nu e marcata ca atribuita in SEAP, dar turul virtual al Brasovului e deja disponibil.
http://turism.brasovcity.ro/

Cluj-Napoca: 144.743 lei fara TVA (2011)
Sub titlul „La pas prin orasul comoara”, primaria Cluj-Napoca deru­leaza un program de promovare turistica a orasului in Timisoara, Iasi, Bucuresti, Brasov si Constanta, dar si in afara granitelor tarii. Pachetul contine articole publicitare intr-un ghid turistic al României vreme de doi ani si in doua editii ale unei reviste specializate in tu­rism, publicitate online (bannere afisate timp de 12 luni), publicitate outdoor si indoor in orasele mentionate, clipuri TV si spoturi radio difuzate timp de 12 luni, realizarea a 2000 de pachete pentru furnizorii de turism care sa contina DVD-uri, pliante, ghiduri si brosuri in 6 limbi europene (româna, engleza, franceza, germana, maghiara si ita­liana). Costurile reprezinta partea de co-finan­tare a primariei la un proiect european, iar licitatia a fost câstigata in iulie 2011 de o firma din Cugir, pentru 55% din valoarea estimata.
http://www.visitclujnapoca.ro/

Iasi: 23.990 lei fara TVA (2010)
În 2010, primaria Iasi a lansat un proiect ambitios de reabilitare a zonei de agrement Ciric, din fonduri europene. Contractul de publicitate pentru investitie prevede realizarea de panouri temporare si permanente, bannere de prezentare, 100 de mape de presa, 100 de brosuri, 8 comunicate de presa difuzate in presa locala si regionala, 2 conferinte de presa, realizarea unui site si a unei baze de date foto. De pe urma activitatilor de promovare, primaria ieseana spera intr-o crestere cu 30% a numarului de turisti care viziteaza zona lacului si padurii Ciric, estimat in 2007 la 150 de mii pe an. Licitatia a fost câstigata de Euro Pro­ject Consulting din Iasi, pentru 83% din valoarea estimata.
http://www.primaria-iasi.ro/ciric/index.html

Bacau: 795.274 lei fara TVA (2011)
Aria protejata avifaunistica Lac Bacau II este obiectul unei masive campanii de promovare a Primariei Bacau demarata la sfârsitul lui 2011. Caietul de sarcini al licitatiei prevedea realizarea a 5.000 de pachete pentru agentii de turism (pliante color, mape de prezentare, DVD-uri, albume foto), 6 panouri turistice, bannere, promovare pe un portal online, 10.000 de inserturi publicitare A4 in presa locala si nasionala, 25 de difuzari ale unui clip TV, dar si organizarea unor competitii de pescuit sportiv, caiac si orientare turistica. Contractul, ce se va derula pe parcursul a 24 de luni, a fost câstigat de firma Addvances din Iasi pentru 96% din valoarea estimata.
http://laculbacau.info/

Datele sunt obtinute din Sistemul Electronic de Achizitii Publice (http://www.e-licitatie.ro)
Stefan Ionescu

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri