Unda verde se face in “viitor”

1


Un sistem rutier care ar permite autovehiculelor sa circule constant, sa aiba in fata numai semafoare “pe verde”, altfel cunoscut ca si unda verde, ar putea usura semnificativ viata soferilor bacauani si ar insemna mai putina aglomeratie si poluare in oras. Din pacate, acest sistem nu functioneaza in municipiul Bacau, desi ar fi adus numai beneficii locuitorilor sai. Exista promisiuni insa ca s-ar realiza intr-un viitor nu foarte indepartat. “In acest moment, semafoarele din municipiu nu sunt pe aceasta unda verde. Exista un proiect de aliniere si s-a facut un studiu. Pe urmatorul exercitiu bugetar european vom solicita o finantare pentru semaforizarea inteligenta, dar si pentru un sistem video de monitorizare a traficului. Costurile sunt destul de ridicate pentru bugetul local”, a declarat viceprimarul Vasile Tescaru.

Ce nu spune administratia locala este ca pentru a fi eligibil la finantare europeana, municipiul Bacau trebuie sa aiba aprobat un Plan de Mobilitate Urbana Durabila, care sa reflecte o strategie coerenta de imbunatatire a traficului si infrastructurii stradale.

“Am solicitat un raspuns oficial din partea Primariei Bacau daca exista un astfel de plan. Mi s-a raspuns sec ca nu. Este clar, asadar, ca implementarea unui astfel de proiect va mai dura. Sunt insa orase care au facut acest plan pe executia bugetara europeana 2007-2013, iar pe viitorii bani europeni vor face implementarea proiectului. Bacaul este mult in urma”, a declarat Cristian Ghinghes, initiatorul proiectului Bacaul Civic. Si are dreptate. Luna trecuta, la Zalau, un oras cu o populatie de 56.000 de locuitori, s-a pus in functiune un sistem inteligent de monitorizare a traficului care are, printre beneficii, si cel de a regla semafoarele in functie de aglomeratie. Scopul lui principal este acela de a nu bloca intersectiile.

Sistemul, care mai include si alte achizitii, a costat 13 milioane de lei, bani europeni, din care primaria a contribuit doar cu 2 la suta. Si la Galati a inceput implementarea aceluiasi tip de proiect, contra sumei de 19 milioane de lei. Un nou sistem de semaforizare ar urma sa functioneze din acest an si in Craiova. Acesta a costat 9,7 milioane de lei. Iar lista localitatilor care au montat astfel de semafoare inteligente nu se opreste aici. Tot in 2015, o comuna din judetul Cluj, Floresti, a reusit sa achizitioneze un sistem inteligent de semaforizare, pentru care primaria a cheltuit 1 milion de lei.

Asociatia Cetateni Activi pentru Bacau are in plan sa gaseasca specialisti care sa dea solutii tehnice temporare (macar pâna la constructia unei centuri ocolitoare), menite sa decongestioneze traficul de-a lungul drumului european 85 care traverseaza orasul.

Cifrele de trafic spun foarte clar ca un nou sistem de circulatie este necesar.

Potrivit datelor Politiei Rutiere Bacau, parcul auto al municipiului Bacau numara circa 60.000 de autovehicule, 45.000 dintre ele autoturisme. Una din doua masini din traficul din municipiu este de tranzit. Existenta unei centuri ar reduce, asadar, la jumatate, incarcarea rutiera a municipiului. Daca la asta s-ar adauga si o semaforizare inteligenta, soferii nu ar mai sta inutil pe drumuri.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

1 COMENTARIU

  1. Cum adica?! Mai este nevoie si de alte investitii pentru fluidizarea traficului?! Pai nu sunt de ajuns semafoarele care ocrotesc musuroiul de la Economic? Eu credeam ca daca tot adunam acolo un sfert din autovehiculele din oras intr-o lupta continua pentru trecere, restul ramas in circulatie se descurca usor. Unde mai pui ca si drumurile sunt modernizate si asigura o viteza de croaziera optima (vezi Milcov, Stefan cel Mare, intersectiile Mioritei cu 9 Mai, Ion Luca,desenele noi de pe caldaram pentru selectia de la CIAO, ehei si cate alte minunatii!). Cat despre soseaua de centura lasa ca inuguram santierul in mai 2016, il inchidem in iulie 2016 pentru a reface „studiile de fezabilitate” si il reluam in 2020 sau 2024. Cum sa ratezi un astfel de subiect in campanii? Ce mai promiti? Nu-i asa ca inaugurarea pasajului Margineni ne-a antrenat in 2012 pentru acest tip de exercitiu?Alegerile sa traiasca!

LĂSAȚI UN MESAJ