UE ne amâna autostrada

9


Master Planul pentru transporturi, care cuprinde si constructia unei autostrazi care sa lege Moldova de Transilvania pe ruta Bacau – Brasov a fost modificat la solicitarea Uniunii Europene. In locul autostrazii catre Transilvania, care a fost amânata pentru o perioada situata dupa 2020, s-a propus o autostrada Bacau – Pascani.

Ani de zile politicienii locali s-au laudat ca fac lobby pentru o autostrada care sa lege Bacaul de restul tarii, s-au batut in proiecte si au promis ca se vor implica in aceasta problema. Rezultatul a fost, insa, ca intre 2010 si 2014, de exemplu, Guvernul a alocat 16 miliarde de lei pentru autostrazi si drumuri nationale in Transilvania si Banat si numai 1,8 miliarde pentru Moldova.

Mai precis, pentru fiecare locuitor din Ardeal, s-au alocat 2.400 de lei in vreme ce pentru un locuitor din Moldova, numai 428 de lei pentru infrastructura rutiera.

Cosmin Necula: „Nu ne putem bate cu vointa UE”

Intre cei care au pledat pentru autostrada Bacau – Brasov si au laudat Guvernul Ponta pentru decizia de a-l prinde in master-plan s-a aflat si Cosmin Necula, deputat PSD.

„Eu ramân la ideea ca autostrada Bacau-Brasov e mai importanta de cât Bacau-Pascani, dar poate nu sunt in posesia tuturor datelor. Spun asta pentru ca prioritizarea se face in baza studiilor de trafic. Repet, eu ramân la parerea ca autostrada Bacau-Brasov, care se va face in etapa a II-a, e mai importanta decât Bacau-Pascani si drumul expres Bacau-Bucuresti, care sunt prinse in prima etapa”, a afirmat Cosmin Necula.

Intrebat daca a luptat pentru aceasta idee, social-democratul a declarat: „Evident ca toti parlamentarii de Bacau au facut lobby pentru acest obiectiv. Rezultatul e ca vom avea autostrada, dar nu spre Brasov. Cu sinceritate va spun, nu ne putem bate, in momentul de fata, cu vointa UE. Oricât ar vrea Guvernul României sa faca autostrada Bacau-Brasov acum, va prima vointa UE.”

Tradarea unor parlamentari bacauani

Amânarea autostrazii Bacau – Brasov nu poate fi pusa in sarcina politicienilor. Aceasta este opinia senatorului bacauan Dragos Luchian (PNL), care spune ca nu exista parlamentar bacauan care sa nu fi facut macar o interpelare pe aceasta tema. „Este o autostrada absolut necesara, care ar lega Moldova de vestul tarii si ar da un impuls investitorilor sa se apropie de aceasta zona.

Altfel, Moldova ramâne in continuare regiunea cea mai saraca. Bacau-Brasov ar trebui sa fie prioritara. Este necesara si Iasi-Târgu Mures, dar in timp ce autostrada spre Brasov ar costa pâna in doua miliarde de euro, cealalta ar fi dubla ca pret. Au fost si parlamentari bacauani care au sustinut varianta autostrazii Iasi-Târgu Mures„, a spus senatorul Luchian, care a refuzat sa numeasca „tradatorii”.

“Moldova este, in continuare, marginalizata!”

Deputatul Constantin Avram, presedintele PC Bacau, a avut o declaratie politica in care si-a exprimat public dezacordul fata de decizia de amânare a acestei autostrazi:

“Eu opinez ca nu este cea mai buna solutie având in vedere ca zona de est a tarii e la granita UE si NATO. Tocmai pentru acest motiv, infrastructura din zona ar trebui sa reprezinte o prioritate.” Conservatorul precizeaza ca, desi realizarea acestui obiectiv pare indepartata, finantarea lui reprezinta un pas inainte.

“Nu e o idee buna sa intaresti infrastructura din vestul tarii, in defavoarea celei din est si ma refer, aici, si la infrastructura aeronautica, a adaugat Constantin Avram. Eu voi face o interpelare catre ministrul Ioan Rus ca sa vad care au fost criteriile si voi cere un raspuns scris. Moldova este marginalizata, in continuare. Vestul a avut zece contractate mari, iar regiunea de est doar trei!”



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

9 COMENTARII

  1. Ce dracu să faci la Pașcani de e atât de importantă bucata asta de drum? Mie mi se pare că UE, la fel ca și Rusia au stabilit zone tampon sau NO MAN’s LAND în marginile teritoriului. Așa cum rușii folosesc ca tampon Ucraina,Moldova etc așa și UE ne folosesc ca tampon pe noi moldovenii- fără infrastructură, fără investiții, rupți în c.r de foame dar buni de carne de tun. Eu mă alătur ungurilor din alea 2 județe și doresc autonomie teritorială…ducă-se dracului România dacă nu e capabilă să facă 200 de km de autostradă pentru cea mai jalnică regiune din toată UE.

  2. Bravo Remus..te sustin !!! Conducatorii astia si UE ne-au facut sa ne doare in cur de Romania. Daca incepe un conflict armat intre UE/NATO si Rusia nici dracu nu o sa raspunda la chemarea sub arme. Ce sa apar?!! Ce au furat astia?!! Sa mearga ei sa isi apere averile facute prin furt!! Noi am fost zona tampon din veacuri aici ( Moldova ) si am aparat occidentul sa nu fie pradat de huni , turci si tot felul de neamuri barbare. Ne ardeam pamantul si stateam in paduri ca ei sa isi faca castele si sa ne sfideze cu bogatia lor. Nu mai bine faceam culoar.. mergeti fratilor de pradati europa. Cand au ajuns turcii la portile vienei au facut toti occidentalii in pantaloni. Iata ca eu nu mai vreau sa apar occidentul !! Eu vreau sa cuceresc occidentul !!! Remus gandeste bine.. bravo !!

  3. Frumoasa imaginea aleasa de d-na Silvia Patrascanu pentru acest articol. Ne uitam cu jind la asfaltul de care beneficiaza doar unii din zone din afara judetului Bacau care pare a fi blestemat, cu toate ca avem vreo doi regi ai asfaltului. Pana ce autoritatile vor decide cu privire la realizarea sau nu a autostrazii Bacau-Onesti-Brasov, consider ca urgenta maxima ar fi reasfaltarea drumurilor care fac legatura cu Transilvania si anume „europeanul” Bacau-Onesti-Brasov care este distrus complet si drumul national Comanesti-Ghimes la fel de distrus. Pana o sa avem noi autostrazi moderne ne-am multumi si cu cele pe care le avem deja dar aduse la nivelul pe care pe care il presupune un drum european sau national!

  4. ionut,tu chiar credeai ca ,,personaje” gen cosmin necula,dragos luchian sau avram hotarasc pe unde se fac autostrazi in Romania.astia sint mici ,,gunoaie ” locale care mint de ingheata apele precum si cei care I-au crescut–hrebenciuc,sravarache,voiculecsu.acestia sint niste escroci in devenire care au nevoie de voturile bacauanilor pe care vor sa le ia prin minciuna pt a putea pune mina pe putere.asadar, bacauani feriti-va de ei !!!!

  5. avem doua drumuri de rahat care leaga judetul de transilvania….ne meritam soarta noi cei din Moldova deoarece nu am stiut sa ne impunem punctul de vedere…

  6. Starea drumul E857 Bacau -Brasov pana la Onesti este sub orice critica . Nici o investitie in aceasta regiune pt a schimba situatia drumurilor si a fluentiza transportul. Nu poti face depasiri datorita faptului ca avem o singura banda pe sens iar depasirea este anevoiasa datorita formei traseului. De aici timpi foarte mari de tranzit si accidente. Romania este condusa din exterior dupa interesele Europei. La noi in tara dicteaza altii ce sa facem. Europa nu vrea o strapungere a Carpatilor Orientali de teama ca rusii sa nu o foloseasca in caz de razboi pt a-si transporta trupele spre Vest.

LĂSAȚI UN MESAJ