Modernizarea Aeroportului Bacau, realizata in proportie de 40%

4


Dragos Benea, presedintele Consiliului Judetean (CJ) Bacau, a organizat, joi, o vizita de lucru pe santierul Aeroportului Bacau, aflat in curs de modernizare. Investitia apartine CJ Bacau si Regiei Autonome Aeroportul International „George Enescu”, fiind demarata in noiembrie 2015.

„Primul lucru care trebuie retinut este ca acest proiect a stat mai mult in zona achizitiei publice, adica 18 luni, din februarie 2014 pâna in august 2015, decât va sta in zona de executie, a declarat Dragos Benea. Estimam ca termenul maxim de executie este de 17 luni, adica in aprilie 2017, dar exista motive serioase si obiective sa tragem sperante ca acest acest obiectiv va fi finalizat in decembrie 2016.”

Toate obiectivele au fost „atacate”, mai putin parcarea: „Aici vedeti turnul, garajul, viitorul terminal, care va avea patru porti de acces pentru plecare, patru porti de acces pentru sosire. Va exista o parcare de minimum 300 de locuri, a carei executie va incepe dupa demolarea actualului terminal.” Desi se lucreaza la construirea noului turn si a terminalului intermodal, activitatea de transport nu a fost sistata: „Pe acest Aeroport se si opereaza, fiind peste 300.000 de pasageri anual. Practic se face acelasi lucru care s-a facut la Maternitate, se lucreaza sub sarcina in sensul ca se si opereaza, se si face aceasta investitie, ceea ce ingreuneaza ambele activitati”, a precizat presedintele CJ Bacau.

Contractul a fost adjudecat de consortiul UTI Group – Conextrust, care construieste mai repede decât prevede graficul de executie. Dragos Benea a promis ca peste doua-trei luni va avea loc o noua vizualizare, când vor putea fi observate noi progrese: „Mâine incepe montarea acoperisului, iar tâmplaria in luna iunie. Lucrarile merg mai bine decât ne asteptam.” Maria Dobranici, diriginte de santier, a vorbit despre stadiul investitiei: s-a executat peste 40 la suta din lucrarile prevazute in proiect si s-a decontat 20 la suta.

Investitia are o valoare de 15 milioane de euro, suma care este prevazuta in bugetul CJ. „Problema finantarii nu exista in acest moment. Cea mai mare problema pe care a avut-o si o are aceasta investitie este ca, având traficul de pasageri peste 200.000, exista o documentatie intreaga si o comunicare permanenta cu Consiliul Concurentei si Comisia de la Bruxelles legata de ajutorul de stat. Este ghinionul acestui proiect. Daca am fi avut traficul sub 200.000 nu am fi avut aceasta problema. Documentatia este depusa, dar e foarte laborioasa, mai ales ca e primul aeroport care aplica pe noua legislatie”, a explicat Dragos Benea. CJ Bacau poate obtine finantare europeana daca cele doua institutii nu vor interpreta alocarea drept ajutor de stat.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

4 COMENTARII

  1. In competitive cu alte aeroporturi, este ajutor de stat. Si ce daca este ajutor de stat ?! Sa respecte legislatia si sa ia bani.Normal. Cel care da bani, pune anumite conditii. Dar la noi domina mentalitatea comisionului si a hotiei.

  2. Poate cu aeroportul ăsta mai spălăm rușinea națională în care suntem. A ajuns de tot rasul Bacaul așa ca ar fi ideal ca măcar aeroportul da fie o lucrare finalizata

LĂSAȚI UN MESAJ