19 martie 2024
EconomieIasul bate Bacaul la traficul aeroportuar

Iasul bate Bacaul la traficul aeroportuar

Situat, geografic, mult mai bine decât cel din Iasi, Aeroportul din Bacau a ramas in urma celui dintâi la traficul de pasageri, la miscarile de aeronave si la activitatea de transport de marfa (cargo) in primul trimestru al anului.

Astfel, in primele trei luni din 2015, pe aeroportul din Iasi numarul pasagerilor a ajuns la 67.786 (locul al patrulea in tara, cu exceptia Aroportului Otopeni), pe când pe aeroportul din Bacau doar la 58.460 (locul al cincilea). Cele mai aglomerate aeroporturi din tara sunt cele din Cluj-Napoca si Timisoara. Aeroportul din Suceava a fost inchis pentru modernizare in perioada analizata.

Numai in Iasi, numarul pasagerilor a crescut, in primul trimestru, cu 32%, „consecinta – spunea Marius Bodea, presedintele Consiliului de administratie al Aeroportului – a îmbunatatirii serviciilor oferite pasagerilor si îndeosebi companiilor aeriene partenere.



Regional, Aeroportul Iasi are cel mai ridicat nivel de dezvoltare la nivelul dotarilor si echipamentelor, devenind, într-un timp relativ scurt, cel mai important aeroport din zona Moldovei.

Se lucreaza intens pentru ca iesenii, precum si ceilalti pasageri din regiunea Moldovei, sa beneficieze de un aeroport la standarde europene, care sa permita operarea unui numar cât mai mare de pasageri si care sa ofere companiilor aeriene încrederea de care au nevoie pentru deschiderea de noi rute pentru care exista solicitari.”

Din luna august, acest aeroport va avea al treilea terminal.

Miscarile de aeronave au situat aeroportul din Bacau pe locul al optulea, cu 744 de miscari, in timp ce pe aeroportul din Iasi au fost 1.289 de miscari de aeronave, care au plasat aeroportul pe locul al patrulea.

De asemenea, transportul de marfuri a fost unul modest la Bacau, de numai 1,1 tone (locul al saselea), in timp ce la Iasi au fost transportate 3,7 tone (locul al cincilea).

Aeroportul din Suceava ar putea fi redeschis tot din luna august, iar raportul de activitate pe cele trei aeroporturi moldovene se va modifica simtitor.

Lucrarile de modernizare de aici sunt realizate prin trei proiecte, unul finantat de Romatsa, care instaleaza aparatur de control si trafic aerian, unul de modernizare a pistei si a sistemului de balizaj, finantat de Uniunea Europeana, si un proiect de modernizare a aerogarii, cu fondurile Consiliului Judetean.

Toate acestea in timp ce la Bacau inca se bate pasul pe loc, de câtiva ani buni.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri