18 mai 2024
EconomieVânzările produselor Agricola au crescut cu 8% anul trecut

Vânzările produselor Agricola au crescut cu 8% anul trecut

Cifra de faceri a Grupului de firme Agricola a ajuns, anul trecut, la aproximativ 768,2 milioane de lei (162 de milioane de euro) și a fost cu 8% mai mare față de anul precedent.

Vânzările de carne de pasăre ale companiei au totalizat în volum 48.398 tone, cu 7% mai mult comparativ cu anul 2018, iar cifra de afaceri înregistrată numai de Agricola Internațional a fost de aproximativ 501,35 milioane de lei (tot cu un plus de 8%), în condițiile majorării în totalul vânzărilor a ponderii puilor cu creștere lentă.

La Salbac, cifra de afaceri a fost de 143,1 milioane de lei, cu 7% mai mare decât în 2018, în condițiile unei creșteri a volumelor cu aproape două procente la categoria salamurilor crud-uscate. Creșterea valorică a fost susținută parțial de modificarea structurii de vânzare, cu plus de produse de calitate înaltă, însă și de majorarea progresivă a prețurilor, ca urmare a achizițiilor mai scumpe chiar și cu 50% a cărnurilor de calitate, dificil de procurat în condițiile crizei apărute din cauza pesta porcine africane (PPA).



Europrod, care comercializează semipreparate și produse tip ready-meal, a înregistrat vânzări mai mari cu 9%, în condițiile unei creșteri a volumelor comercializate cu 3%. „Anul trecut – spune Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola -, am finalizat o investiție de 5,5 milioane euro, prin care am dublat capacitatea de producție. Circa 32% din produsele ready-meal merg la export”.

La ouă de consum, produse la Avicola Lumina Constanța, s-a înregistrat o menținere a cifrei de afaceri (50,386 milioane lei), în condițiile în care compania a vândut 80 de milioane de ouă.

Perspectivele anului 2020

Pentru 2020 se propune o creștere cu 5% la nivelul Grupului, contextul fiind în continuare dificil din punct de vedere al achizițiilor cu preț în creștere a cărnurilor de calitate necesare realizării specialităților crud-uscate Agricola și în condițiile în care criza PPA nu a generat creșteri semnificative ale consumului de carne de pasăre.Grupul va realiza anul acesta o investiție de aproape 17 milioane de euro pentru majorarea cu 70% a capacității de abatorizare.
Agricola deține 18% din piața cărnii de pui, este lider, cu 19%, în piața de semipreparate și produse de tip ready-meal, iar salamul de Sibiu Agricola este lider pe piața din România, cu 50% cotă de piață medie în valoare (Nielsen).

„La carnea de pasăre, creșterea este rezultatul unei execuții îmbunătățite în operațional, cu creșteri în vânzarea produselor diferențiatoare (Puiul Fericit și Cocoșel de Pădure) și a produselor cu valoare adăugată mai mare, care au condus la o apreciere a prețului mediu la produsele noastre, creșteri susținute de un brand puternic și o comunicare adecvată. La sfârșitul anului trecut am finalizat un proces amplu de repoziționare a brandului, ca urmare a cercetării în rândul consumatorilor, și am redesenat imaginea Agricola în toate formele în care se manifestă aceasta.”
Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri