26 aprilie 2024
EconomieVânzări în creștere la Agricola în 2017

Vânzări în creștere la Agricola în 2017

Vânzările de carne de pasăre ale companiei Agbricola Bacău au totalizat în volum, în 2017, 42.110 tone, cu 2% mai mult față de anul precedent (41.265 tone) și cu 6,2% în valoare, în condițiile unei ușoare creșteri a prețului mediu. Cifra de afaceri este de aproximativ 401,324 de milioane de lei, față de 387 milioane lei în 2016.

Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2017 o cifră totală de afaceri de 683,183 de milioane de lei, cu 5,31% mai mare decât în anul precedent, în condițiile în care în cursul anului 2016 a făcut exit din business-urile GA-Nutriție Animală și Suinprod. Toate celelalte companii ale grupului au avut creșteri în 2017.

La categoria mezeluri (salamurile crud-uscate şi preparatele fiert-afumate obţinute la Salbac), cifra de afaceri a fost de 124,843 mil. lei, cu 2,55% mai mare decât în 2016 (creșterea reală ar fi de 10,51% dacă se iau în calcul, începând cu iunie 2016, efectele aplicării Legii 321, prin care off-urile de vânzări se exclud din cifra de afaceri începând cu acea dată). Afirmația este susținută prin rezultatele – pentru al noulea an consecutiv – obținute de salamurile crud-uscate Agricola, care au înregistrat anul trecut o creștere valorică a vânzărilor de 9,13%, respectiv o creștere de 6% în volume. De asemenea, anul trecut au crescut vânzările valorice ale preparatelor fiert-afumate cu 20,5%, respectiv 15% în volum.



„Ne consolidăm poziția de lideri de piață în România la grupa salamurilor crud-uscate – spune președintele Grupului, Grigoere Horoi. Brandul Agricola este lider pe segmentul de crude uscate și lider detașat pentru cel mai cunoscut produs premium din Romania: Salamul de Sibiu, în total segment Salam de Sibiu comercializat pe piața internă.”

Europrod, compania care comercializează semipreparate şi produse tip ready-meal, a înregistrat în 2017, faţă de anul precedent, vânzări mai mari cu cu aproape 21%, în condițiile unei creșteri a volumelor comercializate de 15%. „Creștem sistematic această categorie, motiv pentru care anul acesta vom face o investiție ce depășește 4 milioane de euro într-o nouă linie de producție” – a precizat președintele Agricola.

La ouă consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creștere cu 21% a cifrei de afaceri în 2017 (69,405 mil. de ouă vândute). „Am lansat, în toamna anului 2017, singurele două sortimente de ouă îmbogățite pe cale naturală cu luteină, respectiv cu Omega 3 și antioxidanți din România, sortimente numite sugestiv Ouă Ochioase și Ouă Inimoase. Cele două produse au succes și noi credem că au deschis deja o nouă nișă în piața ouălor” – a mai spus Grigore Horoi.

„Performanţa economică a companiei a fost în anul 2017 rezultatul unei execuții bune în operațional, cu creșteri în vânzarea produselor diferențiatoare (Puiul Fericit) și a produselor cu valoare adăugată mai mare, iar menținerea prețurilor principalelor resurse la niveluri rezonabile a ajutat la rândul său. Toate acestea au condus la o ușoară apreciere a prețului mediu la produsele noastre. Vânzările de carne de pui au crescut așadar și ca volume, dar în special prin creșterea ponderii produselor cu valoare adăugată mare, susținute de un brand puternic și campanii de promovare inspirate.”
Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri