18 aprilie 2024
EvenimentSi bacauanii reclama lucruri trasnite

Si bacauanii reclama lucruri trasnite

O buna parte din controalele Protectiei Consumatorilor Bacau de anul trecut au fost initiate in urma plângerilor primite de la bacauani. Astfel, in 2015, pe adresa institutiei au sosit nu mai putin de 1.589 de reclamatii (fata de 1.216 in anul precedent), in crestere cu peste 30 la suta.

Dintre acestea, 49 la suta au privit serviciile nealimentare (49 la suta fata de 53 la suta in 2014), alte 30 de procente au fost reclamatiile impotriva agentilor economici care valorificau produse nealimentare, 16 la suta cele din servicii si produse financiare si doar 5 la suta pe bunuri si servicii alimentare.

„Din totalul petitiilor, 408 au fost cu rezolvare amiabila, 403 cu solutionare pozitiva, 51 retrase, 11 nesolutionabile, 345 neintemeiate, 79 clasate, iar 183 redirectionate catre alte institutii”, a precizat Alin Nastasa, comisar sef adjunct la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Bacau. Cel mai reclamat agent economic a fost E-On Moldova, cu 183 de petitii, urmat de firmele din domeniul bancar, inclusiv cele financiar nebancare (IFN-uri), si firmele din telecomunicatii.



Avem si noi ciudatii nostri

La sediul CJPC Bacau ajung tot soiul de reclamatii. De exemplu, o doamna din Moinesti a reclamat o angajata a unui magazin ca le face ochi dulci barbatilor, inclusiv sotului ei, si când vine acasa, acesta devine violent. Prin urmare, le-a cerut comisarilor Protectiei Consumatorilor sa ia masuri in aceasta speta. Un alt domn reclama ca pe aeroportul din Bacau ar exista dispozitive de bruiaj care, in opinia sa, ar pune viata locuitorilor in pericol, in vreme ce un alt concitadin reclama ca, intr-un anume cimitir, a fost lasat un sicriu in mijocul aleii si s-ar impune ca un angajat al Protectiei Consumatorilor sa intervina.

Petitii au mai venit si prin intermediul liniei telefonice 9551. La acest numar, un consumator reclama hypermarketurile care, impreuna, au format o alianta „in scopul precis de a-l otravi”, un altul se arata terorizat ca este urmarit de nu se stie cine, care vrea sa-l execute, motiv pentru care nu mai poate iesi din casa. Haios a fost apelul venit din partea unui consumator, intrucât ingurgitase o cantitate apreciabila de alcool si, printre sughituri, reclama un anume restaurant-bar ca nu-i mai «serveste» fise pentru a mai juca la «pacanele».

Reclamagiul de profesie, explorator prin magazine

Din pacate, institutia este asaltata si de plângeri venite din partea unor… reclamagii de profesie. Nu putine au fost situatiile in care acestia au depus zeci de astfel de petitii, de cele mai multe ori nejustificate ca si continut, de-a dreptul fanteziste. Dar, cum legea acorda tuturor acces liber la justitie si la autoritati, reclamagiul este aproape imposibil de domolit si de pedepsit. „Din pacate, sunt si reclamanti despre care as putea spune ca nu sunt de buna credinta, in conditiile in care mereu revin si fac tot felul de reclamatii, de multe ori pe aceleasi spete. Cu toate ca legea spune ca atunci când vine o reclamatie care are acelasi obiect cu o petitie anterioara, aceasta se claseaza. Avem un astfel de personaj care este «explorator» printre supermarketuri. Am inteles ca in unele a si fost interzis cumva. De vreun an de zile, are o problema cu un anumit lant de magazine”, a incheiat Alin Nastasa, seful Protectiei Consumatorilor Bacau.

„Pentru a interveni in timp real in piata si a rezolva problemele, acolo unde sunt, ii rugam pe toti bacauanii sa ne sesizeze de fiecare data când un operator economic incalca legislatia, implicit drepturile consumatorilor. Pentru ca numarul mic de comisari din cadrul CJPC Bacau nu poate acoperi in totalitate piata judetului. Din fericire, consumatorii au aflat si au invatat ca au drepturi si automat vin cu aceste reclamatii.”

Alin Nastasa, director la Protectia Consumatorilor Bacau

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri