Selgros pe coordonata Pasiunea.ro

Asemenea poveștilor de succes, care au impresionat generații întregi, în zilele noastre se scrie o snoavă sub ochii noștri, ba chiar suntem părtași la ea fără să știm. Iar acest lucru se întâmplă de fiecare dată când trecem pragul Selgros Bacău. Acolo am descoperit în urmă cu ceva timp oameni. Oameni adevărați care împreună au format o echipă puternică, o echipă pasionată de ceea ce fac.

Probabil și de aici vine sloganul „Selgros – Club pentru profesioniști și pasionați. De bunătățuri”. Despre o parte din cei care formează această echipă am mai scris într-o ediție precedentă a cotidianului nostru, iar de această dată facem cunoștință cu alți „pasionați” de la Selgros Bacău.

Dan Hârlea este șeful departamentului Food și are în subordine tot ce înseamnă alimente, băuturi, dulciuri, inclusiv produsele de cofetărie și patiserie. Mai mult decât atât, este unul dintre cei trei oameni care asigură și serviciul de „permanență”, un fel de ofițer de serviciu, situație în care răspunde de toate departamentele.



Este în Selgros de la „începutul începutului”, cum îi place să spună, înainte de a se deschide magazinul din Bacău, fiind trimis la școlarizare la Brașov. Înainte, lucra la un magazin de pe str. Alexandru cel Bun. „La început am avut posibilitatea de a alege. N-am vrut la făină sau detergenți, așa că am ales la alcool, în zona de vinuri, care este și o pasiune care a crescut în timp. Eram șef raion băuturi”, ne-a povestit Dan Hârlea care ne-a mărturisit că în ciuda faptului că vinurile spun o poveste și că au altă greutate în magazin se vinde mai multă bere.

După șase ani în această funcție, a trecut pentru aproximativ jumătate de an la delicatese (lactate și iaurturi). „Pentru mine a fost o perioadă de respiro, după anii de la băuturi când aveam tiruri peste tiruri de marfă”, a mai spus șeful departamentului Food, care după șase luni petrecute la delicatesuri a fost avansat la funcția care o deține și astăzi. Mulți dintre angajații Selgros cu vechime au amintit de perioada de criză pe care au depășit-o cu bine. Pentru Dan Hârlea lucrurile au stat altfel atunci. „Din punctul meu de vedere, mai mult s-a vorbit despre criză decât a fost cu adevarat. Pe raionul de băuturi a fost o reorientare. Un client de marcă superioară de bere a trecut pe o marcă mai ieftină. Asta s-a întâmplat și la sucuri.

Consumul a scăzut un pic, dar a fost vorba de o repoziționare din punct de vedere al prețurilor”, a explicat Dan Hârlea precizând că nu poate fi comparată perioada de dinainte cu perioada de după criză pentru că piața a căpătat o altfel de dinamică prin apariția mai multor jucători. Cu toate acestea, după o scurtă analiză a tuturor factorilor, șeful departamentului Food de la Selgros Bacău a afirmat că „suntem peste”, referitor la cum au fost înainte de criză. Revenind la persoana sa și relația cu Selgros, Dan Hârlea a apreciat că aici a găsit un loc riguros și bine așezat care a contribuit spectaculos în dezvoltarea sa personală, Selgros fiind un loc în care oamenii cresc din punct de vedere profesional.

Are în subordine 40 de oameni și este „șef supraveghere case”, o funcție pe care o deține de șapte ani.

Oana Polac este în Selgros Bacău din 2006, încă de la deschidere. Înainte a lucrat tot în comerț fiind gestionar-vânzător la mai multe magazine. „Lucram schimbul III la un magazin și o colegă mi-a spus că se fac interviuri la Selgros. Nici nu știam ce-i aia atunci”, își amintește Oana Polac povestind că în urmă cu ceva timp a văzut într-un alt hypermarket cum se trimiteau banii cu poșta pneumatică, prin acele tuburi, și că atunci a spus că niciodată nu va face așa ceva. Însă destinul nu era de acord cu ea. Când a intrat pentru prima dată în postura de lucrător în Selgros a remarcat modul de organizare fiind impresionată de atitudinea colegilor care erau săritori și te ajutau.

Prima dată a lucrat la casa de facturi retur, iar după jumătate de an a trecut la supraveghere case. „Îmi plăcea foarte mult ceea ce făceam și de foarte multe ori le ajutam pe colegele de la case pentru că așa simțeam că e bine și corect”, a mai spus actuala șefă de la supraveghere case, care a mărturisit că, pentru ea, Selgros reprezintă dezvoltarea sa profesională, dar și personală. „Încrederea șefilor și a colegilor m-au ajutat să am mai multă încredere în mine”, a mai spus Oana Polac care practic a dezvăluit o parte din succesul Selgros Bacău, o echipă bine sudată.

Cu toate acestea, își amintește Oana, la început au mai fost și invidii. Dar timpul a trecut, oamenii au înțeles cum stau lucrurile și au devenit o echipă. Are deja 12 ani în Selgros Bacău și cu siguranță următorii zece o vor prinde tot aici: „Îmi place ce fac și mereu se ivește câte ceva nou. Unii cred că ar fi plictisitor, dar chiar nu e. Tot timpul apar situații noi și mie îmi place să le rezolv”, a mai spus Oana Polac, care se bucură de încrederea șefilor și de aproape 4 ani a primit și cheile de la magazin ceea ce înseamnă alte responsabilități, chiar și în afara programului. „Pot apărea diferite situații. De exemplu, noaptea se defectează un frigider. Ele sunt prevăzute cu niște alarme și firma de pază mă anunță, iar eu trebuie să vin și să rezolv. Dacă se întâmplă”, a explicat Oana Polac. Anul acesta a făcut parte din echipa care i-a școlarizat pe cei care s-au angajat în noul magazin de la Bistrița, ceea ce a făcut-o foarte mândră.

Încă înainte de a se deschide Selgros în Bacău, hypermarketul avea angajați pe care i-a pregătit pentru ca atunci când avea să se deschidă să-și întâmpine clienții cu profesioniști. Unul dintre aceștia este Ciprian Mocanu care se mândrește cu faptul că face parte din prima „reprezentativă” de la Selgros Bacău. „La început, munca noastră a fost în proporție de 90% pe teren. Se întâmpla pe vremea când magazinul nu era încă deschis. Noi mergeam și făceam legitimații de acces în Selgros. Făceam parte dintr-o echipă mobilă, echipă care mare parte a rămas după deschiderea magazinului”, a povestit Ciprian Mocanu, care în prezent ocupă funcția de consilier Relații cu Clienții.

Înainte de toate, Ciprian a fost școlarizat în Selgros Berceni din București, unde timp de o lună a trecut prin toate compartimentele. Referindu-ne în continuare la startul pe care l-a luat în Selgros, Ciprian își amintește că atunci când s-a decis să facă acest pas nu cunoștea mai nimic despre această companie. Până atunci a fost agent p i-a schimbat viața pe toate planurile. „Când am venit prima dată în Selgros am avut mari emoții. Trebuie să spun că eram oarecum și cu «scuturile ridicate» pentru că nu știam ce fel de oameni voi întâlni aici. Mi s-a dovedit însă că Selgros este locul oamenilor profesioniști, oameni care sunt pregătiți să-și desfășoare activitatea la cel mai înalt nivel și că fac parte dintr-un proiect foarte mare”, a mai spus Ciprian Mocanu.

Acum, după 11 ani, care i se pare că au trecut repede, consilierul de la Relații cu Clienții mărturisește că anii au trecut și cu momente grele și cu momente frumoase. Însă a ținut să sublinieze că: „Suntem o echipă bună. Avem noroc că avem o coeziune bună unii cu alții și am trecut peste momentele grele cu încredere în noi. Așa cred eu. Tot succesul nostru constă în echipa puternică pe care am format-o aici.” Ciprian ne-a povestit și faptul că relațiile de bună colegialitate și prietenie se întind dincolo de granițele Selgros Bacău. Practic angajații Selgros de la mai multe magazine din țară se întâlnesc la cursuri de specializare, dar și la team-buildinguri, creând astfel legături trainice care sunt menite să rezolve cu mai mare ușurință orice problemă ivită. „Mă consider foarte norocos că lucrez aici.

Consider că în viața mea profesională Selgros înseamnă totul. Îmi place foarte mult ceea ce fac și nu cred că mi-aș dori altceva”, ne-a mai spus Ciprian Mocanu. În finalul întâlnirii, consilerul de la Relații cu Clienții a susținut că nu știe ce se va întâmpla în următorii ani dar că este liniștit în privința viitorului său profesional subliniind și faptul că una din virtuțile sale este fidelitatea. Dacă ar fi să recomande cuiva un loc de muncă la Selgros, răspunsul este DA!

Așa am mai publicat o pagină din povestea Selgros Bacău în care am descoperit oameni tineri, oameni frumoși, care pun ceva din sufletul lor în ceea ce fac. Cu siguranță povestea lor va merge mai departe și cât de curând vom cunoaște alți oameni de la Selgros Bacău, care zi de zi oferă câte un pic din sufletul lor pentru a arăta că atunci când faci ceva cu pasiune rezultatele nu pot fi decât excelente. Acest lucru nu poate să ne confirme decât faptul că sloganul „Selgros – Club pentru profesioniști și pasionați. De bunătățuri”, este o certitudine.

Abonați-vă la canalul Telegram Deșteptarea pentru a primi știri necenzurate de "standardele comunității"