20 aprilie 2024
Top StoryReguli noi pentru comercianții de alimente vrac

Reguli noi pentru comercianții de alimente vrac

Din această săptămână, comercianții de alimente au o nouă obligație de respectat. Regula se aplică atât firmelor care vând produse alimentare, direct, în magazine sau restaurante, cât și celor le care le vând online, pe internet.

Astfel, cei care vor scoate la raft produse alimentare neambalate (vândute în vrac) trebuie să le eticheteze în așa fel încât să conțină informații despre conținutul de substanțe care pot provoca alergii. Pe lista substanţelor sau produselor care pot cauza alergii sau intoleranţă se află, printre altele, cerealele cu gluten (grâu, secară, orz, ovăz etc), crustaceele, ouăle, peștele și produsele derivate, soia, laptele și altele.

Alimentele solide, dar și cele lichide



În accepțiunea legii, produsele alimentare nepreambalate sunt acele alimente în vrac sau turnate care nu sunt supuse operaţiunii de preambalare şi care, pentru a fi comercializate, sunt măsurate şi cântărite în prezenţa cumpărătorului. Informațiile trebuie prezentate diferit, în funcție de modul în care sunt vândute sau distribuite produsele alimentare vrac: în magazine ori restaurante sau terase.

Dacă sunt vândute în magazin (la raft sau în vitrina frigorifică), pe eticheta de preţ, cât şi în orice material publicitar, se va scrie cuvântul „conține”, urmat de numele alergenului. În cazul produselor alimentare vrac vândute ori distribuite în restaurante sau la terase, același mesaj va trebui scris în meniu, pe panou, afiş sau ecran, pe eticheta de preţ sau pe ambalajul de transport, dar şi în orice material publicitar.

La loc vizibil, ușor de citit

Aceste noi detalii impuse de legislație trebuie afișate cât mai vizibil, astfel încât să poate fi lesne citite de consumatori. „Informațiile trebuie să fie disponibile și accesibile direct la locul de desfacere/oferire a produselor alimentare nepreambalate sau, în cazul comercializării la distanță, înaintea achiziționării acestora. De asemenea, informațiile trebuie să fie înscrise într-un loc vizibil, ușor accesibil, lizibil, de neșters și nu trebuie să fie ascunse de alte materiale scrise sau fotografice”, transmit reprezentanții Protecției Consumatorilor.

În cazul produselor alimentare vrac, oferite spre vânzare prin intermediul unei tehnici de comunicare la distanță, aceste informații trebuie să figureze pe suportul de vânzare la distanță, pe eticheta de preț sau ambalajul de transport, precum și în orice material informativ.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri