22 mai 2024
ActualitateReclamațiile, online, la Protecția Consumatorilor, doar între anumite ore

Reclamațiile, online, la Protecția Consumatorilor, doar între anumite ore

Din această lună, băcăuanii care vor să reclame la Protecția Consumatorilor anumite aspecte neconforme din comerț, folosind formularul online, o vor putea face în anumite perioade ale zilei și doar în timpul săptămânii.

Decizia a fost luată ca urmare a derulării unei operațiuni importante de dezvoltare și modernizare a sistemului de depunere a reclamațiilor online către structurile teritoriale ale ANPC. „Începând de la data 6.04.2022, ora 0.00, până la finalizarea acestor lucrări, formularul de reclamații online, disponibil pe site-ul www.anpc.gov.ro, va putea fi utilizat de consumatori după următorul program: de luni-vineri, între orele 8.00-16.30. Măsura este necesară pentru ca lucrările începute să se poată derula într-un termen optim și să se poată realiza testările necesare platformei online, care să permită funcționarea ei în parametrii prevăzuți”, au transmis reprezentanții Protecției Consumatorilor. Autoritatea nu a anunțat, însă, și o dată de la care se va reveni la normal, precizând doar că măsura este necesară pentru ca lucrările începute să se poată derula într-un termen optim și să se poată realiza testările necesare platformei online, care să permită funcționarea ei în parametrii prevăzuți. De reținut că petițiile împotriva unui comerciant pot fi făcute doar de către persoanele fizice și numai după ce, în primă fază, nemulțumiții au încercat rezolvarea pe cale amiabilă, direct cu acesta, a inconvenientului apărut.

Cum se completează o petiție online



Formularul trebuie completat pe o platformă online https://reclamatii.anpc.ro/Reclamatie.aspx, pusă la dispoziție de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC). În formular, sunt trecute datele personale ale petiționarului (nume, prenume, e-mail, telefon, adresă), detalii legate de firma reclamată (denumire, adresa punctului de lucru, Codul Unic de Indentificare Fiscală), modul în care s-a făcut achiziția de bunuri sau servicii (direct sau online), data achiziționării, birou reclamații (trebuie ales tipul bunului sau al serviciului: produse și servicii alimentare, bunuri nealimentare, prestări servicii, produse și servicii financiar bancare, alimentație publică), ce neajuns a fost creat etc., oferind și proba încercării rezolvării amiabile (se completează sau se atașează răspunsul firmei). De altfel, în formular, există o secțiune special dedicată acestui detaliu, care, dacă nu este completată, nu va permite finalizarea depunerii reclamației. Spre final, se optează pentru una dintre soluțiile pe care consumatorul o așteaptă la finalul soluționării petiției: înlocuire, returnare, reparare, reziliere sau control, atașând documentul fiscal al achiziției (factură, bon fiscal, chitanță, contract sau certificat de garanție). Platoforma ANPC permite și posibilitatea de retragere a unei reclamații dacă, lucrurile s-au rezolvat pe cale amiabilă, între timp.

Florentin Radu

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri