4 mai 2024
ActualitateProblemele Spitalului Municipal

În ce condiții sunt tratați pacienții infectați cu noul coronavirus

Problemele Spitalului Municipal

Dat în folosință gratuită Spitalului Județean de Urgență Bacău pentru a se amenaja aici spațiile necesare supravegherii și tratării pacienților confirmați cu noul coronavirus, Spitalul Municipal continuă să ridice probleme în funcționare. Deși saloanele arată bine, circuitele medicale pot fi cât de cât respectate, dotările necesare sunt, faptul că se lucrează „în salturi”, adică s-au dat spre folosire doar parterul și nivelele 4 și 5, clădirea nu funcționează în ansamblu, ca un tot unitar, pe partea tehnică.

Cum s-a preluat

Când a fost preluat de către echipa spitalului județean, în urma vizualizării și verificării instalațiilor tehnice, sanitare și electrice, conform procesului verbal, s-a constatat că: filtrele HEPA sunt neschimbate de 10 ani, aparatele de aer condiționat nu funcționează, instalația de conducte și cea de climatizare nu au finalizate izolațiile, instalația de desfumare este nefuncțională, în băi s-a folosit linoleum antibacterian, care poate duce la infiltrații în pereți și pardoseli, instalația de climatizare nu funcționează în parametri, instalația de oxigen nu se poate monitoriza (nu se poate regla presiunea necesară), instalația de curent este neterminată, cu unele fire lăsate afară, scara de incediu este neterminată, instalația de dezinfectat este necorespunzătoare pentru sistemul sanitar, instalația termică e incompletă, una dintre centralele termice este nefuncțională, cazanele nu sunt autorizate ISCIR, manometrul de gaz e defect, iar instalația dual, neterminată.

Mai mult, la parter, urmare a ploilor abundente din ultimele zile s-au inundat pardoselile, după ce apa de ploaie a intrat prin îmbinările de la plăcile exterioare. În acest spital sunt amenajate în prezent 8 paturi de Terapie Intensivă și alte 81 în saloane, unde sunt internați pacienții diagnosticați cu infecția cu virusul SARS-CoV2.



„Din momentul în care l-am preluat și după ce s-au evaluat toate aceste instalații, am ținut permanent legătura cu firma care ține de primărie și s-a reușit ca unele dintre aceste nefuncționalități să se mai repare. Acolo unde s-a putut s-a intervenit, dar sunt însă unele lucrări la care nu ai ce să faci. Cu stația de oxigen este cea mai mare problemă, că nu ajunge până la etajul 4 presiunea necesară. Am încheiat noi, ca spital, contracte de mentenanță pentru lifturi, instalațiile termice, cazane și alte utilități”, a declarat Adrian Popa, managerul Spitalului Județean de Urgență Bacău.

Construcția Spitalului „Sfânta Maria”, fost Spital Municipal, a început în septembrie 2007, pe vremea administrației Stavarache, fiind atunci primul proiect de acest gen la nivel național. Deși inițial acesta urma să fie ridicat doar din bani de la bugetul local și să fie un spital al municipalității băcăuane, ulterior lucrările au continuat fiind susținute și cu bani de la Guvern, inclusiv din Fondul de rezervă al statului. Șantierul însă a fost oprit în august 2014, când lucrările erau finalizate în proporție de 75%, din cauza intrării în insolvență a uneia dintre firme ce făcea parte din consorțiul care a câștigat licitația de execuție a lucrării.

În primăvara acestui an, urmare a declanșării epidemiei de coronavirus, Primăria Bacău a reluat lucrările (după un proces îndelung prin care a reușit să preia șantierul de la firma care trebuia să asigure finalizarea lucrării, proces care a început în 2016, de noua administrație Necula, și s-a finalizat în toamna lui 2017, iar apoi printr-un alt proces s-au recuperat și banii imputați firmei care nu a terminat proiectul de execuție) și cu banii rămași în cont, alocați pentru această investiție, a reușit ca în mai puțin de 40 de zile să termine lucrările la parter și etajele 4-5. În rest, zonele sunt izolate, la etajul 1 fiind proiectat să funcționeze blocul operator, iar la celelalte nivele aparatura tehnică.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri