6 mai 2024
ActualitatePrea multe accidente pe trecerile pentru pietoni!

Prea multe accidente pe trecerile pentru pietoni!

* în cinci ani și jumătate s-au produs, pe trecerile de pietoni din municipiul Bacău, 257 de accidente soldate cu victime * consilierul Dorin Chirilescu a venit cu propuneri de rezolvare a acestor chestiuni

Între 1 ianuarie 2016 și 30 iunie 2021, pe trecerile de pietoni din municipiul Bacău s-au produs 257 de accidente soldate cu victime omenești. Pe ani ar veni 46 în 2016, 58 în 2017; 48 în anul 2018; 38 în anul 2019; 47 în anul 2020 și 20 în anul 2021 (în primele șase luni).

În perioada de referință, poliția rutieră a înaintat un număr de 474 de informări către administratorul drumului public, cu propuneri de îmbunătățire a condițiilor materiale de circulție, respectiv amenajarea de trotuare, remedierea suprafeței carosabile, suplimentarea locurilor de parcare, semnalizarea trecerilor pentru pietoni cu marcaje și indicatoare, înlocuirea și/sau completarea mijloacelor de semnalizare rutieră în plan vertical și orizontal, amenajarea de sensuri giratorii și sensuri unice, etc, marea majoritate dintre acestea fiind soluționate.

Cu toate acestea, traficul în municipiul Bacău este în continuare greoi, mai ales la orele de vârf când se produc în anumite zone din oraș adevărate ambuteiaje.



Acestea au fost mai vizibile în luna august, atunci când foarte mulți băcăuani plecați la muncă în străinătate s-au întors acasă, în vacanță, și cu siguranță ambuteiajele vor reapărea odată cu începerea noului an școlar.

În aceste condiții, consilierul independent Dorin Chirilescu a venit în ședința de Consilu Local cu anumite propuneri de eficientizare a traficului rutier în municipiul Bacău.

Ce se propune

– instituirea unor măsuri de restricționare a parcării pe o distanță de 3 m față de trecerile de pietoni de pe bulevardele principale sau străzile pe care s-au produs accidente (stâlpi metalici sau din cauciuc).

– analizarea introducerii unui sens giratoriu (chiar și mobil) în intersecția dintre str. Gării și str. Mihai Eminescu pentru fluidizarea traficului, măsură ce poate fi completată de repoziționarea locurilor de parcare de pe partea stației CFR pentru asigurarea continuității a două benzi pe sens de rulare pentru sensul spre Vamă spre Gară (blocaj frecvent)

– Analizarea introduceriiunui semafor cu temporizare la trecerea de pietoni de la Insula de Agrement (str. Milcov – Cora)

– Inversarea sensului unic de pe bucata de str. Vasile Alecsandri – colț cu Războieni – pentru crearea a două ieșiri pentru cei care au parcurs Vasile Alecsandri, una pe Războieni și una pe lângă Palatul Adiministrativ și care va continua pe str. Mărășești.

– Interzicerea accesului autoturismelor private în incinta unităților de învățământ (ex. Școala Gimnazială Spiru Haret)

– Pe Bd. Alexandru cel Bun, în dreptul supermarket-ului Adriatica, este nevoie de montarea unor limitatoare de viteză și vopsirea în culori distinctive a trecerii de pietoni. Solicitarea vine din partea domnului Valentin David, care are aprobarea Biroului de siguranță rutieră a Poliției Naționale, și a sesizat și Primăria Bacău.

la parcările de la Insula de Agrement, care nu au spațiu suficient între locurile trasate, se impune o nouă configurare a acestora.

Având în vedere toate acestea, i-am solicitat consilierului independent Dorin Chirilescu și o opinie personală despre rezolvarea problemelor din traficul băcăuan.

Cum poate fi îmbunătățit traficul din oraș?

„Sistemul integrat de management al traficului pentru care s-au atras fonduri europene va trebui completat de un regulament de circulație actualizat, care să pună în valoare darea în folosință a întregii centuri ocolitoare a municipiului Bacău. Trebuie să scoatem traficul greu în afara orașului și să impunem reguli clare de transport interurban, cu intervale orare de activitate și tonaj redus pentru mașinile care aprovizionează zilnic depozitele locale, așa cum o fac deja marile orașe din România.

Regulamentul pentru atribuirea și utilizarea locurilor de parcare din municipiul Bacău, deși a fost conceput în mod haotic și fără o conectare reală în teren, va trebui de asemenea adaptat realității și extins pentru a satisface nevoile majorității cetățenilor, deoarece cele 18.000 de locuri de parcare ce urmează a fi trasate acoperă doar o mică parte din numărul necesar, fapt ce va crea în continuare blocaje pe străzile din municipiu. De asemenea, trebuie considerat și faptul că transportul public al elevilor necesită un upgrade, pentru a deveni atractiv părinților care petrec zeci de minute în trafic în drum spre și dinspre unitățile școlare din municipiu.

În 2020, înainte de a deveni consilier local, aduceam în discuție posibilitatea introducerii unor autobuze de oraș, pe modelul celor de la Piatra Neamț, cu o capacitate de 22 de locuri. Imaginați-vă că pentru fiecare dintre cei 22 de pasageri, ar putea exista în acest moment întrafic, de 2 ori pe zi, aproximativ 22 de mașini care parcurg distanțe dintr-un capăt al celalalt al orașului. Această soluție poate fi completată de amenajarea benzilor de tip „Stop Drop & Go”, utilizate deja în țările dezvoltate, care crează posibilitatea unui părinte să oprească pentru câteva secunde în fața instituției de învățământ pentru a-și lăsa copilul, după care eliberează locul pentru următorul, existând interdicția de a parca pe această porțiune de bandă pe intervale orare stabilite conform programului de funcționare al unității respective.

Trebuie să ne pregătim pentru momentul în care va începe școala, când cu siguranță, blocați în trafic, cetățenii vor arăta cu degetul către cei care sunt responsabili de a lua măsuri și a le îmbunătăți condițiile de viață. Și cred că în final ar trebui să punctez cu cel mai important element care poate determina schimbări reale în bine și anume să vrem să facem ceva concret. Dacă totul va rămâne la stadiul de propunere, cu siguranță vom discuta și în viitor despre acelea și probleme legate de trafic și eventualele soluții ce pot fi adoptate. Important e că factorii decidenți să înțeleagă necesitatea acestor implementari și să le accepte, indiferent dacă propunerile vin sau nu din zonele politice agreate. Am speranța că la un moment dat vom înțelege că numai lucrând împreună, indiferent de culoarea politică, vom reuși să producem schimbări reale, inclusiv în legătură cu subiectul pentru care m-ați abordat.”
Consilier local independent, Dorin Chirilescu

Cele 257 de accidente rutiere, având cauză principală neacordarea priorității de trecere a pietonilor, s-au produs pe următoarele străzi:

* Bulevardul Unirii -27;

* Strada Mioriței – 20;

* Calea Mărășești, str. Milcov și str. Ștefan cel Mare – 13;

* Calea Republicii – 12;

*str. 9 Mai, str. Nicolae Bălcescu și Calea Moinești – 9;

* str. Alexandru cel Bun și str. Ion Luca Caragiale – 8;

* str. Gării, str. Oituz și str. Stadionului – 7;

* str. Aprodu Purice, str. Inoiță Sandu Sturza, str. Mihail Kogălniceanu, str. Narciselor – 5;

* str. Vadu Bistriței – 4;

* str. Banca Națională, str. Erou Ciprian Pintea, Aleea Iulian Antonescu, str. Izvoare. Str. Mihai Viteazu și Calea Romanului – 3;

* str. Alecu Russo, str. Bucegi, str. Energiei, str. George Bacovia, Calea Moldovei, str. Vișinului și str. Venus – 2;

* str. Aeroportului, str. Al. Tolstoi, str. Ana Ipătescu, str. Arcadie Șeptilici, str. Aviatorilor, str. Chimiei, str. Constantin Ene, str. Constantin Mușat, str. Erou Ghe. Rusu, str. Fagului, str, Gheorghe Donici, Aleea Ghioceilor, str. Henri Coandă, str. Ion Luca, str. Letea, str. Libertății, str. M. Eminescu, str. N. Titulescu, str. N. Enea, str. Orizontului, str. Pictor T. Aman, str. Popa Șapcă și strada Vasile Pârvan -1.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri