vineri, 26 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 617

Ploaia a închis pârtia Nemira de la Slănic Moldova

    Pârtia de schi de la Slănic Moldova a fost închisă din cauza ploilor care au afectat zona în ultimele ore. Această măsură a fost luată în interesul siguranței publice și pentru a preveni orice potențiale incidente pe pârtie.

    Echipele responsabile monitorizează îndeaproape condițiile meteorologice și se angajează să redeschidă pârtia imediat ce condițiile vor permite practicarea schiului în siguranță.

    „Apreciem înțelegerea și cooperarea tuturor iubitorilor de schi și le mulțumim pentru răbdare în această situație neașteptată.

    Vă rugăm să urmăriți actualizările oficiale pentru informații în timp real cu privire la redeschiderea pârtiei. Siguranța și buna desfășurare a activităților de iarnă rămân priorități ale comunității noastre”, se arată într-un comunicat al Pârtiei Nemira.

    Institutului Francez de Relații Internaționale: SUA vor abandona Europa cât de curând

      Într-un interviu recent acordat publicației Le Monde, Thomas Gomart, reprezentant al Institutului Francez de Relații Internaționale (IFRI), a subliniat cu fermitate o serie de probleme și amenințări semnificative cu care se confruntă Europa în actualul peisaj geopolitic. Analistul avertizează că liderii europeni au fost luați prin surprindere de escaladarea conflictului din Ucraina în 2023, arătând că aceștia subestimaseră această criză în detrimentul altor probleme globale.

      Potrivit lui Gomart, perspectivele pentru Europa devin tot mai sumbre, mai ales în contextul unei dependențe consolidate față de Statele Unite, exacerbând decalajul tehnologic și accentuând vulnerabilitatea la evenimente neașteptate. Analistul IFRI adaugă că, odată cu posibila revenire a lui Trump la putere în Statele Unite, intensitatea crizelor în regiunea Mării Negre, Golful Persic și Marea Chinei de Sud ar putea suferi modificări semnificative.

      Gomart prezice că în 2025, Statele Unite vor abandona UE pentru a gestiona independent crizele din Ucraina și Marea Mediterană, ceea ce ar putea avea consecințe fatale pentru Europa, dat fiind că aceasta nu dispune de resurse financiare și militare adecvate.

      O altă constatare importantă a analistului francez este legată de absența unei abordări unite în fața provocărilor. IFRI avertizează că Occidentul nu funcționează ca un bloc coeziv, ci mai degrabă ca o alianță anti-occidentală, în care fiecare membru urmărește propriile interese. Aceasta ar putea să submineze capacitatea UE de a face față eficient provocărilor prezentate de Rusia și alte regiuni cheie din lume.

      Gomart subliniază că crizele din Ucraina, Israel și Taiwan sunt interconectate și contribuie la o redistribuire a influenței mondiale în detrimentul Europei. Acest aspect este adesea subestimat, susține analistul, și trebuie abordat cu seriozitate.

      În final, Gomart evidențiază faptul că Europa devine tot mai dependentă de relațiile chino-americane și de creșterea capacităților țărilor din Golf. El atrage atenția că, în ciuda acestor realități, Europa nu a reușit să-și promoveze eficient interesele, prezentând situația Nord Stream ca exemplu.

      Concluzionând, analistul IFRI susține că Europa trebuie să-și revizuiască abordarea geopolitică și să conștientizeze faptul că schimbările în dinamica internațională necesită o adaptare inteligentă și cooperare extinsă, pentru a evita consecințele tragice ale eșecurilor strategice. Avertizează că momentul auto-reflecției este acum, înainte ca Europa să devină complet marginalizată în arena globală.

      Vicepreședintele ANCOM solicită interzicerea aplicației TikTok pe telefoanele angajaților statului

        Vicepreședintele ANCOM, Pavel Popescu, a adus în atenție o serie de preocupări legate de utilizarea aplicației TikTok, afirmând că există dovezi clare privind utilizarea datelor într-un mod negativ. Potrivit lui Popescu, TikTok reprezintă o problemă de siguranță națională, iar instalarea sa ar trebui interzisă pe telefoanele angajaților statului.

        Vicepreședintele ANCOM a explicat că aplicația TikTok nu doar utilizează datele într-un mod nociv, dar există și dovezi tehnice că acestea sunt direcționate către servere ale altor guverne. În contextul preocupărilor pentru securitatea cetățenilor, Popescu a subliniat că postările care afectează siguranța pot avea un efect cascador în societate.

        „Le recomand tuturor românilor să nu își instaleze TikTok. Există dovezi clare că acea aplicație folosește datele într-un mod negativ”, a avertizat Pavel Popescu. În legătură cu posibilitatea interzicerii aplicației pe telefoanele guvernamentale, el a afirmat că aceasta este o decizie politică, dar a recunoscut că există nevoia de curaj în luarea acestei măsuri.

        De cealaltă parte, reprezentanții TikTok contrazic afirmațiile oficialului român.

        „Niciun guvern nu are acces la datele utilizatorilor noștri și investim 12 miliarde de euro în Proiectul Clover, un proiect lider în industrie, care va asigura stocarea datelor utilizatorilor europeni în Europa, cu monitorizări și verificări independente de către experții în securitate cibernetică de la NCC Group. Primul nostru centru de date european este deja operațional în Irlanda. Suntem disponibili să ne întâlnim cu oficialii pentru a discuta orice îngrijorare și pentru a corecta percepțiile greșite”, ar declarat pentru Deșteptarea reprezentanții TikTok.

        Pe lângă TikTok, alte aplicații mobile au fost, de asemenea, subiectul unor investigații și suspiciuni legate de spionaj asupra utilizatorilor, însă, se pare, acestea nu au atras atenția autorităților române.

        De exemplu, aplicații precum WhatsApp, Facebook și Instagram au fost implicate în diverse controverse legate de gestionarea datelor personale. În plus, au existat cazuri în care aplicații mai puțin cunoscute au fost identificate ca având politici de confidențialitate discutabile sau chiar ca instrumente de spionaj.

        1. Facebook și Cambridge Analytica (2018): Facebook a fost implicat într-un scandal major atunci când s-a aflat că datele personale ale milioane de utilizatori au fost colectate fără consimțământul lor și utilizate ulterior în campanii politice, inclusiv de către firma de consultanță politică Cambridge Analytica.
        2. Zoom (2020): Aplicația de conferințe video Zoom a fost criticată pentru practicile sale de securitate și confidențialitate. Au fost semnalate probleme precum colectarea și partajarea datelor utilizatorilor fără consimțământul acestora, precum și vulnerabilități de securitate care au permis intruziuni neautorizate în ședințe.
        3. Strava (2018): Aplicația de monitorizare a activității fizice Strava a generat îngrijorări legate de securitate atunci când datele de localizare colectate de la utilizatori au fost publicate și au fost identificate instalații militare secrete și poziții ale personalului militar.
        4. AccuWeather (2017): Aplicația de prognoză meteo AccuWeather a fost acuzată că împărtășește informații despre locația utilizatorilor cu o firmă de analiză publicitară, fără consimțământul clar al acestora.

         

        Sikorsky și Aerostar anunță inaugurarea Centrului Autorizat de Mentenanță pentru elicopterele de tip Black Hawk

        FOTO: Plane Spotters Bacău

        O nouă realizare de importanță majoră în industria aerospațială românească este marcată astăzi odată cu inaugurarea Centrului Autorizat de Mentenanță S-70 BLACK HAWK.

        Această inițiativă este rezultatul unei colaborări strânse între compania Sikorsky, parte a grupului Lockheed Martin, și Aerostar S.A.

        Centrul de Mentenanță, autorizat atât de către producătorul elicopterelor, Sikorsky, cât și de către Autoritatea Aeronautică Militară Națională, reprezintă un pas semnificativ în dezvoltarea capacităților tehnice și operaționale în domeniul aviației militare.

        Ceremonia de inaugurare a avut astăzi, începând cu ora 13.00, la hangarul Aerostar S.A. din Bacău.

        Această colaborare strategică și realizarea Centrului de Mentenanță aduc beneficii semnificative atât pentru industria aeronautică românească, cât și pentru forțele aeriene, consolidând capacitățile naționale în domeniul elicopterelelor de tip Black Hawk.

        Ceremonia de inaugurare reprezintă o oportunitate de a celebra această realizare și de a evidenția angajamentul continuu pentru excelență în industria aviației.

         

        Sistem de rezervări la Bazinul de Înot

          Bazinul de Înot din Bacău aduce o schimbare în experiența clienților săi, lansând un nou sistem de rezervări online. Cu acest sistem inovator, clienții pot beneficia de confortul și eficiența rezervărilor online, eliminând astfel cozile lungi și complicațiile din procesul tradițional de programare.

          Principalele avantaje ale noului sistem includ economisirea timpului, flexibilitatea sporită și transparența în gestionarea programului de înot. Cu doar câteva click-uri, utilizatorii pot accesa cel mai simplu mod de a-și gestiona programul de înot, fără a mai pierde minute prețioase așteptând la recepție.

          „Beneficiul cel mai evident este timpul economisit. Cu sistemul nostru de rezervări online, nu mai pierzi timp așteptând la recepție pentru achiziționarea serviciilor de care ai nevoie. Poți rezerva sesiunile de înot de acasă sau în mișcare, fără a renunța la activitățile tale zilnice. Este simplu, rapid și eficient”, a se arată într-un comunicat de presă.

          Flexibilitatea este un alt element cheie adus de noul sistem. Utilizatorii pot programa sesiunile conform propriului program, indiferent dacă sunt pasionați de înot în primele ore ale dimineții sau preferă o seară relaxantă la bazin. Sistemul de rezervări online se adaptează nevoilor individuale ale fiecărui client, oferindu-le control total asupra programului lor de înot.

          „Cu transparența oferită de sistemul nostru, vezi imediat disponibilitatea și poți selecta intervalele care se potrivesc cel mai bine cu orarul tău. Nu mai există incertitudini sau confuzii – totul este la îndemâna ta, cu informații clare și actualizate în timp real”, a se mai arata în comunicat.

           

          Ministrul Finanţelor asigură că sunt bani pentru pensii

            Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a asigurat că recalcularea pensiilor este ferm inclusă în bugetul pentru anul 2024 și că nu există nicio perspectivă de neplata a acestor recalculări. Într-o declarație la Digi 24, Boloș a explicat că Guvernul a bugetat aceste sume și este pregătit să-și onoreze angajamentele față de cei peste 4,6 milioane de pensionari.

            „Vă dați seama că am făcut bugetul pentru anul 2024 cu recalcularea de pensii inclusă în buget. Deci, noi, practic, avem această bugetare și mă bucur că am reușit să închidem bugetul – chiar dacă am fost criticați că avem acea supraestimare de venituri, adică ne-am pus speranța în aceste venituri din digitalizare – și în septembrie Guvernul este în situația onorabilă de a-și achita angajamentele față de cele peste 4,6 milioane de pensionari. Banii sunt bugetați. Nu există perspectiva să nu se plătească aceste recalculări. Banii sunt bugetați, sunt cuprinși în buget”, a declarat Boloș.

            În luna decembrie, când proiectul Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe 2024 a fost aprobat în plenul Parlamentului, ministrul Finanțelor a anunțat majorarea valorii punctului de pensie cu 13,8%, începând cu 1 ianuarie 2024, de la 1.785 lei la 2.032 lei. De asemenea, el a confirmat că recalcularea pensiilor este prevăzută în același proiect de lege, conform angajamentului asumat de Parlamentul României în conformitate cu noua Lege a pensiilor 360/2023, care stabilește valoarea punctului de referință la 81 lei.

            Două fetițe în comă după ce mama lor le-a spălat pe cap cu o substanță necunoscută

            Două fetițe în vârstă de 3 și 4 ani au fost transportate în stare gravă la Spitalul pentru Copii „Sf. Maria” din Iași cu elicopterul SMURD, după ce mama lor le-a spălat pe cap cu o soluție necunoscută. Coordonatorul SMURD Iași, prof.dr Diana Cimpoeșu, a confirmat că una dintre fetițe se află în comă, iar cealaltă a fost supusă manevrelor de resuscitare.

            Evenimentul tragic a fost sesizat prin apel la numărul de urgență 112 de către o femeie, mama celor două minore, care a relatat că a utilizat o substanță care le-a cauzat leziuni fetițelor în timpul spălării capului.

            Ambulanțele au preluat imediat copiii pentru a li se acorda îngrijiri medicale de urgență, iar ulterior, acestea au fost transferate la spital cu elicopterul SMURD.

            Reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Iași au confirmat că au început cercetările pentru a stabili împrejurările exacte ale incidentului și pentru a lua măsurile legale corespunzătoare. Polițiștii din cadrul Secției nr. 7 Poliție Rurală Târgu Frumos se ocupă de caz, iar autoritățile sunt hotărâte să afle cauzele și responsabilitățile legate de această tragedie.

            O mașina implicata într-un accident, ascunsă în curtea unei case fără știrea proprietarului

            Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Neamț a informat că doi tineri au fost răniți în urma unui accident rutier petrecut pe Drumul Național 12C. Potrivit purtătorului de cuvânt al IPJ Neamț, inspectorul Ramona Ciofu, evenimentul s-a produs în timp ce un tânăr în vârstă de 20 de ani, din Bicaz, conducea un autoturism dinspre Bicaz-Chei spre Bicazu Ardelean.

            Din primele cercetări, s-a constatat că șoferul a pierdut controlul asupra direcției de deplasare, intrând în coliziune cu gardurile a două imobile și răsturnându-se în afara părții carosabile. După impact, s-a intervenit la fața locului, iar mașina a fost repusă pe roți și introdusă în curtea unui imobil fără acordul proprietarului.

            În urma accidentului, șoferul și un pasager în vârstă de 18 ani au suferit leziuni și au fost transportați la spital pentru acordarea îngrijirilor medicale necesare. Testul etilotest efectuat asupra conducătorului auto a indicat un rezultat negativ în ceea ce privește consumul de alcool.

            Polițiștii au deschis un dosar penal pentru infracțiuni de vătămare corporală din culpă, părăsirea locului accidentului, ori modificarea sau ștergerea urmelor acestuia, și violare de domiciliu. Ancheta continuă pentru a stabili cu exactitate circumstanțele accidentului și pentru a lua măsurile legale corespunzătoare.

            De ce protestează fermierii și transportatorii?

            Protestele masive ale fermierilor și transportatorilor din România au paralizat nu doar autostrăzile și drumurile publice, ci și vămile esențiale pentru comerțul internațional. În contextul acestui tumult, întrebarea esențială este: ce își doresc protestatarii de la guvernanți și ce promisiuni au primit până acum?

            Protestul a debutat săptămâna trecută și a prins amploare rapid, implicând sute de fermieri și transportatori din toată țara. Coloanelele de mașini grele, precum camioanele și tractoarele, au blocat nu doar rețeaua de drumuri, ci și punctele de trecere ale văilor din estul și nord-estul României. Pe parcursul mișcării de protest, autoritățile au încercat să împiedice manifestanții să ajungă la București, generând conflicte și scandaluri. Protestul a devenit un subiect politic sensibil, inclusiv în interiorul Poliției Române, unde sindicatele au acuzat instituția de acțiuni sub presiunea politicienilor. În paralel, guvernul a inițiat dialogul cu protestatarii, însă aceștia au transmis un set de revendicări care extind considerabil sfera de discuții.

            Revendicările Fermierilor

            Revendicările fermierilor au fost sintetizate într-o listă de către Clubul Fermierilor Români. Acestea vin în contextul unei crize economice și financiare provocate de impactul războiului din Ucraina, secetei și volatilității prețurilor. Printre principalele solicitări se numără acordarea subvențiilor APIA aferente anului 2023 până la finalul lunii februarie 2024, compensarea pierderilor provocate de importul de cereale din Ucraina, oferirea unor subvenții pentru volatilitatea prețurilor la cereale și oleaginoase, linii de credit avantajoase pentru antreprenorii agricoli, compensarea cheltuielilor de energie pentru irigarea terenurilor, și multe altele. Directorul executiv al Clubului Fermierilor Români, Florian Ciolacu, susține că aceste măsuri urgente pot oferi un răspuns imediat la criza financiară în care se află fermierii.

            Transportatorii

            Revendicările transportatorilor au devenit publice abia după primele întâlniri cu autoritățile. Printre solicitări se numără reducerea prețurilor la RCA, eliminarea accizei la motorină pentru firmele de transport licențiate, introducerea limitelor de toleranță la cântare, crearea de culoare verzi către vămile României, și controlul echitabil al camioanelor ucrainene pe teritoriul României. Președintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu, a subliniat politicizarea procesului și retragerea organizației sale de la masa tratativelor.

            Noi solicitări:

            Marti, în cadrul protestelor, participanții au anunțat noi solicitări, printre care se numără dorința fermierilor de a avea o întâlnire directă cu premierul Marcel Ciolacu. Acesta din urmă a exprimat înțelegerea față de justificarea protestelor, afirmând că singura soluție este dialogul și manifestând regretul că a început o „formă de război”. Cu toate acestea, fermierii solicită mai mult decât dialogul, dorind anularea sancțiunilor aplicate de Ministerul Afacerilor Interne participanților la protest și încetarea campaniei de agresiune în mass-media împotriva lor. Protestatarii susțin că problemele lor nu se limitează la sectorul agricol, ci implică și aspecte sociale, precum impozitarea, relațiile cu Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Justiției, Banca Națională și alte instituții guvernamentale. Ei atrag atenția că liderii guvernamentali trebuie să ia măsuri imediate pentru a soluționa aceste probleme.

            Context european: Protestele Fermierilor și tensiuni în Uniunea Europeană

            Într-un context european marcat de tensiuni și nemulțumiri în rândul fermierilor, situația se amplifică și în Germania. Aproximativ 10.000 de fermieri au adus utilaje agricole la Berlin, manifestându-și dezacordul față de planurile Guvernului de a majora anumite impozite și de a reduce subvențiile pentru agricultori. Decizia Guvernului de coaliție al cancelarului Olaf Scholz de a diminua sprijinul financiar acordat agricultorilor vine în urma unei găuri bugetare semnificative, de aproximativ 60 de miliarde de euro, înregistrată anul trecut. În pofida eforturilor de consolidare fiscală, această măsură a generat nemulțumiri extinse în rândul comunității agricole germane. Această mișcare de protest din Germania se adaugă la seria de acțiuni similare desfășurate în diverse țări europene. La începutul acestui an, fermieri și transportatori din Polonia au ieșit în stradă, acuzând Guvernul că nu-i protejează împotriva „concurenței neloiale” din partea importurilor de cereale din Ucraina. Cu toate acestea, revendicările lor au inclus și cereri de sprijin financiar fără legătură directă cu vecina Ucraina.

            Controversele din sfera agricolă au fost amplificate în regiune de liberalizarea transporturilor și a relațiilor comerciale cu Ucraina, o decizie luată de Comisia Europeană pentru a sprijini Kievul. Această măsură a declanșat în primăvara anului trecut primul val masiv de proteste ale fermierilor în cinci țări estice din UE: Polonia, România, Bulgaria, Ungaria și Slovacia. Protestele s-au încheiat după ce Bruxellesul a acordat fermierilor ajutoare financiare suplimentare, încercând să aplaneze tensiunile și să ofere o rezolvare echilibrată la provocările economice din sectorul agricol european.

            Elevii de la „Eminescu”, pe scenă de ziua lor

              Creativitatea elevilor „eminescieni” a fost pusă în scenă la Teatrul Municipal „George Bacovia”, din Bacău prin intermediul piesei „Stai, că te-am ochit!”, scrisă de Andrei Mancaș, de la clasa a XI-a C, coordonat de către prof. Oana-Elena Lupu.

              Comedia semi-finalistă în cadrul Concursului Național de creație literară „Alecsandriana” a fost jucată de către elevii clasei a XI-a C, care și-au demonstra măsura talentului actoricesc.

              Evenimentul cultural a marcat împlinirea a 50 de ani de existență a Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău.

              Unicitatea activității a constat în faptul că educația se realizează și la nivel nonformal, elevii fiind motivați să-și demonstreze abilitățile și inteligența emoțională.

              „Copiii au lucrat ca o echipă complete a unui teatru. Au demonstrat că sunt cunoscători ai artei teatrale și mediatizării spectacolului în rândul adolescenților și nu numai”, a declarat prof. Hulea Constantina.

              Forumul MERITO Moldova – Întoarcerea la „DE CE” în era digitalizării

                Ateliere experienţiale de învățare colaborativă, privind didactica disciplinei, de la profesori pentru profesori, directori, elevi şi părinţi
                2-3 februarie | Teatrul Municipal Bacovia & Şcoala Gimnazială “Alexandru Ioan Cuza”, Bacău

                Pe 2-3 februarie, peste 200 de profesori, directori, elevi şi părinţi, din regiunea Moldovei şi din ţară, sunt invitaţi să participe gratuit la a doua ediţie a Forumului MERITO Moldova, cu tema „Întoarcerea la „DE CE” în era digitalizării”, privind problematici specifice, de didactica disciplinei, ce modifică practicile la clasă. Evenimentul se va desfăşura fizic, pentru prima oară în Bacău, la Teatrul Municipal Bacovia şi la Şcoala Gimnazială ”Alexandru Ioan Cuza”.
                Organizatorii Forumului propun activități interactive, în care vor prezenta şi explora problematici specifice de didactica disciplinei, metode şi activități validate ce transformă practicile la clasă, teorii din domeniul educațional, idei, cărți și alte resurse de inspiraţie. Intenţionează, de asemenea, ca acest Forum să fie un spaţiu de întâlnire, creaţie şi învăţare împreună cu profesorii participanţi, pasionaţi de subiect, ce doresc să înveţe colaborativ continuu, cu efecte pe termen lung.
                Participarea la Forum este gratuită şi deschisă profesorilor şi directorilor din regiune şi din toată țara, în limita celor 200 de locuri disponibile pentru cadre didactice, în ordinea înscrierilor, cu participare fizică în Bacău, cu detalii complete pe evenimentul dedicat şi înscrieri pe: https://forms.gle/rRLD5BHJispNshsm9
                Programul Forumului (poate suferi modificări de detalii):
                Vineri, 2 februarie (Teatrul Municipal Bacovia):
                17:30-18:00: Sosirea, primirea participanţilor, socializare şi networking pentru Educaţie de calitate;
                18:00-20:00: Deschiderea Forumului MERITO Moldova şi prezentarea contextului educaţional:
                Profesorii MERITO organizatori ai Forumului;
                Reprezentanţi ai partenerilor Forumului;
                Moment artistic;
                Sesiune plenară: Măriuca Talpeş, iniţiatoarea şi liderul proiectului MERITO – intervenţie despre profilul şi competenţele profesorului (practician) expert.

                Sâmbătă, 3 februarie (Şcoala Gimnazială „Al. I. Cuza”, Bacău):
                8:30-9:00: Sosirea, primirea şi înregistrarea participanţilor, socializare şi networking pentru Educaţie de calitate
                9:00-12:00: Ateliere de învăţare colaborativă, de la profesori pentru profesori, elevi şi părinţi, în paralel:
                Didactica disciplinei: Sarcini provocatoare pentru preșcolari (sesiunea 1) – Marişca Morari şi Anca Mezei, profesoare pentru învăţământul preşcolar în Baia Mare, respectiv Săcele (pentru profesori de învăţământul preşcolar – atelierul se desfăşoară în 2 părţi, dimineaţa şi după-amiaza, pentru aceeaşi grupă de ~25 de participanţi)
                Managementul clasei şi cum să faci un plan de gestionare a situaţiilor dificile – Ema Patrichi şi Laura Piros, profesoare pentru învăţământul primar la Târgu Mureş, respectiv Braşov (pentru profesori de învăţământ primar – atelierul se repetă după-amiază)
                Cum integrăm STEM în cadrul orelor de științe? – Ioana Baboş, profesoară pentru învăţământul primar la Zalău, şi Antoneta Împuşcatu, profesoară de Ştiinţe şi director, de gimnaziu, la I.C. Brătianu (TL) (pentru profesori de învăţământ primar)
                Înțelegem ce citim! – metode de literație aplicate pe text – Liliana Mursa şi Mihaela Negru, profesoare pentru învăţământul primar la Abrud (AB) (pentru profesori de învăţământ primar)
                Educație prin Virtuți și Povești – Anamaria şi Alec Blenche, co-fondatori şi facilitatori EduVit, şi Adina Mătieş, consultant şi antreprenor în educaţie (pentru profesori de toate nivelurile de învăţământ)
                Cum să creezi experiențe educaționale de impact – Daniela Marinescu, profesoară de Psihologie şi director de liceu, şi Adina Stratulat, profesoară pentru învăţământul primar, la Bârlad (pentru profesori de învăţământ primar, gimnazial şi liceal)
                Contexte diverse de utilizare a scrierii creative – de la fixarea cunoștințelor la transfer – Cătălina Popa, profesoară de Limba română la Galaţi, şi Bianca Darabă, profesoară de Limba franceză la Târgu Neamţ (exclusiv pentru profesori de Limba română şi limbi străine, de învăţământ gimnazial şi liceal!)
                O şcoală digitalizată – DE CE şi CUM? – Anca Botoroagă, profesoară de Limba engleză şi director, de gimnaziu, la Gura Râului (SB), şi Daniel Petrule, profesor de Educaţie fizică, TIC şi director, de gimnaziu, la Sânpetru (BV) (atelier de management, exclusiv pentru directori!)
                Robotică – Alina Hoară, profesoară pentru învăţământul primar, la Sibiu (pentru elevi)
                Teatru de improvizaţie – Ştefan Huluba, actor şi formator profesionist (pentru elevi)
                Educaţie 3D – Alexandra Adochiţei şi Tudor Ivanciu, traineri de educaţie 3D (pentru elevi)
                Gestionarea relațiilor părinţi-copii – Tiţa Angheluţă, profesoară pentru învăţământul primar în Bucureşti (pentru părinţi)
                12:00-14:00: Pauză de prânz
                14:00-17:00: Ateliere de învăţare colaborativă, de la profesori pentru profesori, în paralel:
                Didactica disciplinei: Sarcini provocatoare pentru preșcolari (sesiunea 2) – Marişca Morari şi Anca Mezei, profesoare pentru învăţământul preşcolar în Baia Mare, respectiv Săcele (pentru profesori de învăţământul preşcolar – atelierul se desfăşoară în 2 părţi, dimineaţa şi după-amiaza, pentru aceeaşi grupă de ~25 de participanţi)
                Managementul clasei şi cum să faci un plan de gestionare a situaţiilor dificile – Ema Patrichi şi Anca Dediu, profesoare pentru învăţământul primar la Târgu Mureş, respectiv Cudalbi (GL) (pentru profesori de învăţământ primar – atelierul de dimineaţă ce se repetă)
                Strategii transductive pentru predarea-învăţarea conceptelor matematice la ciclul primar – Laura Piros şi Tiţa Angheluţă, profesoare pentru învăţământul primar la Braşov, respectiv Bucureşti (pentru profesori de învăţământ primar)
                Robotică şi programare aplicate în MEM – Alina Hoară şi Adina Stratulat, profesoare pentru învăţământul primar la Sibiu, respectiv Bârlad (pentru profesori de învăţământ primar, gimnazial şi liceal)
                Călătorii prin istorie cu ajutorul artei teatrale – Ştefan Huluba, actor şi formator profesionist, şi David Pirneci, profesor de Istorie, de gimnaziu la Sohatu (CL) (pentru profesori de învăţământ primar, gimnazial şi liceal)
                Învățare activă prin sarcini provocatoare – Tatiana Cauni, profesoară de Limba şi literatura română, de liceu, la Baia Mare, şi Maria Dinu, studentă parteneră MERITO la Facultarea de Litere, Universitatea Bucureşti (pentru profesori de toate nivelurile de învăţământ)
                Strategii de integrare a digitalului la orele de limbi străine – Anca Botoroagă, profesoară de Limba engleză şi director, de gimnaziu, la Gura Râului (SB), şi Bianca Darabă, profesoară de Limba franceză la Târgu Neamţ (exclusiv pentru profesori de limbi străine, de învăţământ gimnazial şi liceal!)
                Despre ceea ce contează ȋn epoca digitalizării – Antoneta Împuşcatu, profesoară de Ştiinţe şi director, de gimnaziu, la I.C. Brătianu (TL), şi Doru Căstăian, profesor de Ştiinţe socio-umane, la Galaţi (atelier de management, exclusiv pentru directori!)
                Spectacol pentru copii şi părinţi: Caută Binele – Emma, Anamaria şi Alec Blenche (pentru elevii şi părinţii participanţi la atelierele dedicate)
                17:30-18:30: Sesiune plenară şi închiderea Forumului MERITO Moldova (Teatrul Municipal Bacovia):
                Concluzii, feedback şi paşi următori
                Moment artistic
                Închiderea Forumului şi înmânarea certificatelor de participare.

                A doua ediţie a Forumului MERITO Moldova şi prima desfăşurată în Bacău este organizată voluntar de profesorii din comunitatea MERITO locală:
                -Mirela Spiţă, profesoară MERITO 2020 pentru învăţământul primar la Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza”, din Bacău;
                -Adina Stratulat, profesoară MERITO 2023 pentru învăţământul primar, la Şcoala Gimnazială „George Tutoveanu” din Bârlad;
                – Alexandra Adochiţei, fondatoare Educaţie3D;
                -Ana-Maria Rusu, profesoară MERITO 2018 de Educaţie muzicală la Colegiul Naţional „Unirea” şi Şcoala Gimnazială nr. 5 „Anghel Saligny” din Focşani şi finalistă Top50 Global Teacher Prize;
                -Bianca Darabă, profesoară MERITO 2023 de Limba franceză la Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” din Târgu Neamţ;
                -Daniela Marinescu, profesoară MERITO 2023 de Psihologie şi director, la Liceul Pedagogic „Ioan Popescu” din Bârlad;
                -Ema Patrichi, profesoară MERITO 2021 pentru învăţământul primar la Şcoala Gimnazială „Dacia” din Târgu Mureş; împreună cu colegii din comunitate, facilitatori voluntari de ateliere, menţionaţi mai sus; cu sprijinul Şcolii Gimnaziale „Al. I. Cuza” şi al Teatrului Municipal Bacovia din Bacău; Parteneri ai Forumului MERITO Moldova: Inspectoratul Școlar Județean Bacău; Casa Corpului Didactic „Grigore Tăbăcaru” Bacău; Asociaţia „Atelier EFIN” | Provocarte; Asociaţia Educaţie3D.
                Parteneri strategici pentru transformarea meseriei de profesor în România, în 2024: Bitdefender; NEPI Rockcastle; Dedeman; Crowe România.
                Proiectul MERITO este o cauză de transformare a meseriei de profesor, în sensul de a o recredibiliza, prin recunoaşterea dascălilor valoroşi, şi a o profesionaliza, prin propagarea expertizei lor în breasla de cadre didactice – un proiect al Fundaţiei Romanian Business Leaders.

                Slănic Moldova: în patru zile de șapte ori!

                În patru zile de schi s-au înregistrat șapte accidente.

                Vestea îmbucurătoare este că zăpada se menține în condiții bune pe pârtie, cu eforturi susținute din partea administratorului pentru a asigura o suprafață cât mai satisfăcătoare pentru schiori.

                Cu toate acestea, vestea mai puțin bună este că sezonul a debutat cu un număr neașteptat de accidente. Salvatorii montani din cadrul Serviciului Public Județean Salvamont Bacău au intervenit deja în șapte incidente, majoritatea constând în traumatisme ale membrelor.

                Un caz notabil a fost cel al unui schior teribilist care, în ciuda avertismentelor angajaților de la pârtie, a ales să coboare pe schiuri de la stația inferioară până la stradă, în afara zonei schiabile. Aventura s-a soldat cu multiple traumatisme grave, inclusiv suspiciune de fractură de coloană cervicală. Norocul său a fost că salvatorii montani au intervenit rapid, demonstrând importanța vigilentei și a respectării regulilor de siguranță.

                Salvamont Bacău dorește să sublinieze că prezentarea acestui caz nu are scopul de a speria schiorii, ci de a le reaminti responsabilitatea asociată practicării acestui sport minunat. Îndemnul este să vă bucurați în continuare de frumusețea iernii și a sporturilor de iarnă, dar să o faceți cu responsabilitate.

                De asemenea, Salvamont Bacău încurajează schiorii să apeleze cu încredere la salvatorii montani aflați pe pârtie, nu doar în cazul unei accidentări, ci și pentru a obține sfaturi și informații utile care să contribuie la o experiență plăcută și în condiții de siguranță

                Volei feminin/ Divizia A1. Știința Bacău se… caută în „cabinetul” Medicinei

                Aflată în mare suferință de joc și de puncte, prim-divizionara de volei feminin Știința Bacău caută leacuri. În pauza de iarnă a mutat atât pe banca tehnică, unde în locul lui Lucian Voinea a fost adus debutantul în A1, Cătălin Știrbu, cât și la nivel de efectiv, pe care l-a completat cu trei jucătoare venite din liga secundă.

                Două dintre acestea au fost aduse de pe piața internă: Ilinca Știrbu, de la Oradea și Teodora Șabloschi, care a jucat ultima oară anul trecut, în A2, pentru Corona Brașov. Cea de-a treia nou-sosită este și voleibalista cu cea mai vastă experiență din întreg lotul Științei: „universalul” de 34 de ani Darlene „Dee” Ramdin din Trinidad Tobago.

                Fără echipă în actualul sezon, Ramdin a evoluat în stagiunea precedentă în liga a doua turcă, unde, sub culorile celor de la Ciftlikkoy Belediyespor a înregistrat un bilanț negativ: 21 de înfrângeri din 22 de partide! În această formulă, studentele încearcă să dea un impuls liniei de clasament, blocată la cota zero puncte și zero seturi câștigate după 12 runde.

                Un prilej în acest sens ar putea fi meciul de sâmbătă, 20 ianuarie, programat la ora 15.00, în etapa a 13-a, pe terenul Medicinei Târgu-Mureș. „Medicinistele” nu stau nici ele grozav în clasament (locul 10, cu 7 puncte), venind după o înfrângere cu 1-3 la Constanța, în fața unei alte abonate la play-out, așa că, pentru Știința, ar fi loc de… o rețetă compensată.

                Pentru a găsi, finalmente, un leac, băcăuancele ar trebui însă să-i vină de hac principalei guri de foc a Medicinei: „veterana” de 40 de ani Esdelle Krystle, și ea din Trinidad Tobago, care, în primul meci din 2024, cel de Constanța a realizat 17 puncte, ce-i drept, cu un procentaj de numai 35%. Așa că, vorba celor din „Looney Tunes”: care-i treaba, doctore?

                Programul complet al etapei a 13-a/ sâmbătă, 20 ianuarie: Medicina Târgu-Mureș- Știința Bacău, Dinamo București- CSM București, CSO Voluntari 2005- Volei Alba Blaj, FC Argeș- Rapid București, CSM Corona Brașov- CSM Constanța. Duminică, 21 ianuarie: CSM Târgoviște- CSM Lugoj.

                Clasament Divizia A1

                1 Rapid București                            12              10              2              32-11              29p.

                2 CSM Târgoviște                            12              10              2              32-13              27p.

                3 Volei Alba Blaj                            11              8              3              26-11              25p.

                4 CSM Lugoj                                          12              8              4              29-17              24p.

                5 Dinamo București                  12         7         5         24-16         22p.

                6 CSO Voluntari 2005              12              6              6              26-21              21p.

                7 CSM București                            11              7              4              25-17              20p.

                8 CSM Corona Brașov              12              7              5              24-23              20p.

                9 CSM Constanța                            12              4              8              17-28              12p.

                10 Medicina Târgu-Mureș              12              2              10              12-30              7p.

                11 FC Argeș Pitești                            12              2              10              7-31              6p.

                12 CS Știința Bacău                            12              0              12              0-36              0p.

                Dan Sion

                 

                Handbal masculin/ Liga Zimbrilor. CSM Bacău și-a început seria amicalelor

                În primul joc de verificare al iernii, desfășurat miercuri, în deplasare, „CSMeii”, fără mai mulți oameni de bază (Esteki, Serhel, Dospinescu), dar cu Gabi Bujor revenit pe teren după accidentarea din toamnă, au cedat cu 34-31 (19-18) în fața Sucevei

                Prim-divizionara de handbal masculin CSM Bacău a susținut, miercuri, primul joc de pregătire din inter-sezon. Băcăuanii s-au deplasat la Suceava, unde și-au reîntâlnit „coșmarul” din finalul lui 2023, CSU din Suceava.

                La capătul unui joc intens disputat, gazdele s-au impus cu 34-31, scorul pauzei fiind de 19-18. În acest prim amical al iernii, antrenorul „CSMeilor”, Leonard Bibirig a menajat o bună parte din jucătorii de bază (Esteki, Dospinescu, Serhel), dar a putut beneficia din nou de serviciile lui Gabi Bujor. Accidentat la jumătatea lui noiembrie, la tendonul ahilian, Bujor a revenit miercuri pe teren pentru a se reacomoda cu ritmul de efort necesar.

                „Gabi a încheiat perioada de recuperare, a reintrat la antrenamente, iar la Suceava a jucat 10-15 minute. E pe drumul cel bun”, a explicat managerul CSM Bacău, Sorin Târcă. Băcăuanii își vor continua seria jocurilor-test sâmbătă la prânz, atunci când vor evolua tot în deplasare, contra celor de la CSM Focșani 2007. Sâpătămâna viitoare, CSM Bacău va bifa alte două amicale, ambele pe teren propriu. Este vorba de returul cu CSU din Suceava (miercuri, 24 ianuarie) și de cel cu CSM Focșani 2007 (sâmbătă, 27 ianuarie).

                Campionatul Ligii Zimbrilor se va relua în primul weekend din februarie, cu runda a 15-a (a doua a returului), care o va găsit pe CSM Bacău (locul 8, cu 18 puncte) jucând în deplasare, duminică, 4 februarie, cu SCM Politehnica Timișoara (locul 11, cu 11 puncte).

                În ceea ce privește Cupa României, „CSMeii” vor „sări” peste turul inaugural, fiind calificați direct în faza secundă, alături de Dinamo București, Minaur Baia Mare, CSM Constanța și Steaua București. Celelalte 11 echipe calificate vor fi decise în urmă jocurilor din turul 1, de marți, 6 februarie: CSM Medgidia- CSM Odorheiul Secuiesc, CSU Pitești- CSM Vaslui, CSU Galați- HC Buzău 2012, CS Unirea Sânnicolau Mare- Potaissa Turda, CSM Reșița- CSM Sighișoara, CSM București- Universitatea Cluj, CSU Constantin Brâncuși Târgu-Jiu- Politehnica Iași, CSU Politehnica Timișoara- HC Pietrica Neamț, CSM Alexandria- CSM Focșani 2007, SCM Politehnica Timișoara- CSU din Suceava, Universitatea Craiova- CSM Oradea.

                Poliția locală strânge persoanele fără adăpost

                  Poliția Locală a Municipiului Bacău a desfășurat în această perioadă activități de identificare a persoanelor fără adăpost care pot avea de suferit datorită temperaturilor scăzute.
                  Astfel, în ultimele 10 zile au fost identificate șapte persoane fără adăpost, o persoană care apela la mila publică, două persoane care căutau în gunoi la platformele publice și două persoane vârstnice căzute în stradă, aflate în pericol de șoc hipotermic.
                  Menționăm faptul că polițiștii locali întâmpină și în acest an dificultăți din partea persoanelor fără adăpost, trei dintre acestea refuzând preluarea și cazarea în Centrul de
                  Cazare Temporară a Persoanelor fără Adăpost din subordinea Direcției de Asistență Socială Bacău.
                  Astfel de activități vor continua pe tot parcursul sezonului rece.
                  Cetățenii municipiului Bacău care observă prezența a persoanelor fără adăpost în stradă sau în preajma imobilelor în care locuiesc sunt rugați să anunțe la numărul de telefon 0234/986 Dispeceratul Poliției Locale, în vederea luării măsurilor de protejare a vieții și sănătății acestora și de îndrumare a lor către Centrul de Cazare Temporară a Persoanelor fără Adăpost.

                  Jandarmii Montani din Slănic Moldova, prezenți pe schiuri pe pârtia Nemira: Recomandări pentru iubitorii sporturilor de iarnă

                    Jandarmii montani din cadrul Postului de Jandarmi Montan Slănic Moldova se alătură iubitorilor sporturilor de iarnă pe pârtia Nemira pentru a asigura siguranța și sprijinul în zona montană. Echipa de jandarmi îndeamnă turiștii să fie pregătiți corespunzător pentru practicarea sporturilor de iarnă și drumețiile pe munte.

                    „Indiferent dacă sunteți începători sau experimentați în sporturile de iarnă, prudența este esențială,” a declarat un reprezentant al Jandarmeriei Montane. „Echipamentul adecvat nu este doar o necesitate pentru a face față frigului, ci și o măsură de protecție în eventualitatea unui accident. Recomandăm turiștilor să aleagă traseele sau pârtiile în funcție de pregătirea fizică și tehnică.”

                    Cu gradul de dificultate și riscul de accidentare în vedere, jandarmii montani subliniază importanța încălzirii înainte de a începe activitatea pe munte. Ei sunt pregătiți să ofere sprijin și asistență în caz de necesitate.

                    „Stăm la dispoziția celor care au nevoie de ajutor. Nu ezitați să ne solicitați sprijinul în orice situație dificilă sau de urgență,” au adăugat jandarmii montani.

                    Cu aceste recomandări, autoritățile locale își propun să asigure un sezon de iarnă plin de distracție și aventură, dar în același timp, în condiții de siguranță maximă pentru toți iubitorii de sporturi de iarnă din zona Slănic Moldova.

                    Mobilizare nocturnă pentru a stinge un puternic incendiu la un depozit de fân în Margineni

                      În miez de noapte, echipele de intervenție ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Bacău și Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU) Bacău au fost chemate în grabă pentru a gestiona și stinge un amplu incendiu la un depozit de fân situat în zona Trebeș, Mărgineni.

                      După ore de eforturi susținute și luptă împotriva flăcărilor înăbușitoare, echipele de pompieri au reușit să elimine pericolul și să prevină extinderea focului la proprietăți învecinate. Lucrătorii specializați din cadrul ISU Bacău vor demara o anchetă pentru a stabili cauzele care au dus la izbucnirea acestui nefericit eveniment.

                      Populația din zonă este îndemnată să fie extrem de atentă la protejarea locuințelor și a proprietăților împotriva riscurilor de incendiu, adoptând măsuri de precauție precum evitarea fumatului în apropierea materialelor inflamabile, gestionarea corespunzătoare a deșeurilor și asigurarea echipamentelor de siguranță adecvate.

                      În plus, cetățenii sunt sfătuiți să respecte regulile de siguranță pentru a preveni situații similare și pentru a proteja comunitatea de pericolele asociate cu incendiile, care pot avea consecințe grave, inclusiv pierderi de vieți omenești.

                       

                      Sindicaliștii din SINDIMED Bacău câștigă o victorie juridică în privința sporurilor COVID

                        În urma unor eforturi susținute și a perseverenței sindicaliștilor din SINDIMED Bacău, se remarcă o victorie semnificativă în procesele legate de sporurile COVID pe durata pandemiei.

                        Comunicatul emis de sindicat anunță că mai multe acțiuni se află în diverse stadii și pe diverse secții, dar în prezent, o primă victorie juridică a fost obținută după respingerea inițială a două dintre acțiuni și obținerea rejudecării în final.

                        Într-o declarație emisă de reprezentanții SINDIMED Bacău, aceștia au subliniat că, deși rezultatul final al proceselor rămâne incert în acest moment, obținerea rejudecării reprezintă o realizare semnificativă și un pas important în direcția protejării drepturilor lucrătorilor medicali implicați în lupta împotriva pandemiei.

                         

                         

                        Deșteptarea – Povestea știrilor în era digitală

                        Ziarul Deșteptarea se distinge prin tradiție, imparțialitate și impactul considerabil pe care îl are în comunitate. Cu o prezență puternică pe platforma de socializare Facebook, ziarul a evoluat într-un mod spectaculos, dincolo de varianta tipărită, conectându-se la publicul său cu informații variate și relevante.

                        Cifrele impresionante de pe Facebook

                        Cu mai mult de 101.000 de urmăritori și 93.000 de aprecieri, pagina de Facebook a ziarului Deșteptarea nu este doar o sursă de știri, ci și un loc de întâlnire virtual pentru comunitatea băcăuană. Faptul că aceste cifre continuă să crească este un semn al încrederii publicului în calitatea conținutului oferit.

                        50.000 de afișări pe zi

                        Cu o medie de 50.000 de afișări pe zi și peste 25.000 de utilizatori unici zilnic, site-ul Deșteptarea.ro rămâne o sursă de încredere pentru informații locale și naționale. În luna decembrie 2023, ziarul a înregistrat un număr de 458.022 de vizitatori unici și 1.360.930 de vizualizări, ceea ce demonstrează că are un impact semnificativ în comunitatea online.

                        Creștere constantă și în 2024

                        În primele două săptămâni din ianuarie 2024, Deșteptarea.ro a continuat să impresioneze, atrăgând nu mai puțin de 330.337 de unici și generând 801.374 de vizualizări. Aceste cifre nu fac decât să confirme că ziarul Deșteptarea este în continuare o forță relevantă în furnizarea știrilor și informațiilor de interes pentru comunitatea băcăuană și nu numai.

                        „Bacăul vorbește”

                        Această tribună oferă cititorilor posibilitatea de a-și exprima opiniile și părerile cu privire la diversele probleme ale zilei. Este un spațiu dedicat dialogului și dezbaterii, consolidând astfel legătura dintre ziar și comunitate. Această abordare nu numai că reflectă importanța transparenței și participării democratice, dar și întărește angajamentul Deșteptării față de implicarea activă a cetățenilor în construirea unei comunități informate și conectate.

                        Anunțuri cu plata online

                        Deșteptarea Bacău nu este doar un furnizor de știri, ci și o platformă extinsă pentru interacțiunea comunității locale. Pe lângă informații de actualitate, ziarul oferă și oportunități pentru anunțuri de mica și mare publicitate, atât în versiunea tipărită, care apare săptămânal, cât și în cea online, disponibilă zilnic. Un aspect notabil este posibilitatea publicării anunțurilor prin intermediul platformei online, facilitând procesul de plasare prin plata cu cardul. Astfel, anunțurile devin rapid vizibile în ediția online, iar ca un beneficiu adițional, sunt integrate și în varianta tipărită a ziarului.

                        În patru luni, peste 500.000 de vizualizări Deșteptarea Podcast

                        Din septembrie 2023, Deșteptarea a îmbrățișat era podcasturilor video, oferind audienței o nouă modalitate de a se conecta la știri și evenimente. Cu peste 500.000 de vizualizări, Deșteptarea Podcast a devenit o sursă preferată pentru cei care doresc să descopere povești captivante și interviuri cu personalități locale și naționale. Un exemplu remarcabil este podcastul cu artista Maria Șalaru, care a strâns peste 70.000 de vizualizări și 550 de aprecieri. „Deșteptarea Podcast” reprezintă o platformă digitală în format audio-video care oferă utilizatorilor săi, prin intermediul interviurilor, o incursiune captivantă în realitățile sociale, culturale, politice și economice. Aici, interlocutori de succes aduc în prim-plan perspective și experiențe semnificative, generând un spațiu de cunoaștere profundă și accesibilă și motivațională.

                        Publicitate și advertoriale în Deșteptarea

                        Deșteptarea se distinge nu doar prin calitatea conținutului său informativ, ci și prin abordarea deschisă și echitabilă în ceea ce privește publicitatea și advertorialele. Cu o politică deschisă, ziarul primește și publică advertoriale și reclame din partea tuturor celor interesați, fără a face excepții bazate pe orientare politică sau alt criteriu similar. Această deschidere reflectă angajamentul ziarului față de pluralismul de opinii și diversitatea ideilor în cadrul comunității sale. Indiferent de afiliere politică sau orientare, toți cei interesați au oportunitatea de a-și promova mesajele prin intermediul acestui ziar. Această abordare echitabilă nu numai că susține mediul de afaceri local, dar și promovează diversitatea de voci și perspective în spațiul public. Astfel, Deșteptarea, ziar cu o continuitate de 34 de ani, rămâne nu doar un furnizor de știri, ci și o platformă care își deschide paginile pentru toți cei care doresc să împărtășească informații, idei sau oferte, contribuind la crearea unei atmosfere de dialog și pluralism în spațiul media.

                        Accesibilitatea la îndemână: Deșteptarea și experiența mobilă

                        Cu convingerea că știrile și informațiile trebuie să fie accesibile oricând și oriunde, Deșteptarea a investit într-o experiență mobilă optimizată pentru a răspunde nevoilor cititorilor săi activi și mobili. Pentru acei utilizatori care preferă să se conecteze la știri prin intermediul telefoanelor mobile, ziarul oferă o versiune simplificată a site-ului, concepută pentru a se încărca rapid și eficient, economisind astfel timp și resurse de internet. Alegând această variantă, cititorii pot beneficia de o experiență fluidă și captivantă, având acces la știri proaspete și la cele mai recente actualizări în mod convenabil. Versiunea pentru telefoane mobile este adaptată interacțiunii tactile și permite o navigare intuitivă, facilitând astfel consumul de conținut în mișcare. Mai mult, pentru a asigura flexibilitatea și adaptabilitatea la preferințele individuale, există posibilitatea de a comuta între versiunea mobilă și versiunea desktop direct din setările telefonului. Acest aspect oferă libertatea de a alege tipul de experiență dorită, fie că este vorba despre o navigare rapidă și comodă pe telefon sau de explorarea conținutului în profunzime pe un ecran mai mare al unui desktop.

                         

                         

                         

                        COMUNICAT privind proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al unitatii administrativ teritoriale – Judetul Bacau

                          In conformitate cu prevederile Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, a Legii nr. 421/2023 privind Bugetul de stat pe anul 2024 si a art.76^1 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, facem cunoscut Proiectul privind bugetul de venituri si cheltuieli al unitatii administrativ teritoriale – Judetul Bacau pe anul 2024.

                          mii lei

                          DENUMIREA INDICATORILOR Cod rand Cod indicator Program
                          SECTIUNEA DE FUNCTIONARE + SECTIUNEA DE DEZVOLTARE
                          TOTAL VENITURI 1 00.01 847.274,00
                          VENITURI PROPRII 2 49.90 96.283,00
                          I. VENITURI CURENTE 3 00.02 416.564,00
                          A. VENITURI FISCALE 4 00.03 413.528,00
                          A1. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT SI CASTIGURI DIN CAPITAL 5 00.04 91.407,00
                          A12. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT, SI CASTIGURI DIN CAPITAL DE LA PERSOANE FIZICE 6 00.06 91.407,00
                          Cote si sume defalcate din impozitul pe venit 7 04.02 91.407,00
                          Cote defalcate din impozitul pe venit 8 04.02.01 80.182,00
                          Sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale 9 04.02.04 11.225,00
                          A4. IMPOZITE SI TAXE PE BUNURI SI SERVICII 10 00.10 322.121,00
                          Sume defalcate din TVA 11 11.02 320.281,00
                            Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor 12 11.02.01 146.491,00
                          Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale 13 11.02.06 173.790,00
                          Taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati 14 16.02 1.840,00
                          Taxa asupra mijloacelor de transport 15 16.02.02 1.800,00
                          Impozit pe mijloacele de transport detinute de persoane fizice 16 16.02.02.01 100,00
                          Impozit pe mijloacele de transport detinute de persoane juridice 17 16.02.02.02 1.700,00
                          Alte taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurare de activitati 18 16.02.50 40,00
                          C. VENITURI NEFISCALE 19 00.12 3.036,00
                          C1. VENITURI DIN PROPRIETATE 20 00.13 934,00
                          Venituri din proprietate 21 30.02 934,00
                          Venituri din concesiuni si inchirieri 22 30.02.05 934,00
                          Redevente miniere 23 30.02.05.01 870,00
                          Alte venituri din concesiuni si inchirieri de catre institutiile publice 24 30.02.05.30 64,00
                          C2. VANZARI DE BUNURI SI SERVICII 25 00.14 2.102,00
                          Venituri din prestari de servicii si alte activitati 26 33.02 1.602,00
                          Contributia de intretinere a persoanelor asistate 27 33.02.13 1.600,00
                          Contributia lunara a parintilor pentru intretinerea copiilor in unitatile de asistenta sociala 28 33.02.27 2,00
                          Diverse venituri 29 36.02 500,00
                          Alte venituri 30 36.02.50 500,00
                          Transferuri voluntare, altele decat subventiile 31 37.02 0,00
                          Varsaminte din sectiunea de functionare pentru finantarea sectiunii de dezvoltare a bugetului local (cu semnul minus) 32 37.02.03 -35.820,96
                          Varsaminte din sectiunea de functionare 33 37.02.04 35.820,96
                          IV. SUBVENTII 34 00.17 424.774,00
                          SUBVENTII DE LA ALTE NIVELE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 35 00.18 424.774,00
                          Subventii de la bugetul de stat 36 42.02 423.274,00
                          B. Curente 37 423.274,00
                          Alte drepturi pentru dizabilitate si adoptie 38 42.02.21 6.000,00
                          Finantarea Programui National de Dezvoltare Locala 39 42.02.65 31.155,00
                          Subventii de la bugetul de stat catre bugetele locale necesare sustinerii derularii proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, aferente perioadei de programare 2014 – 2020 40 42.02.69 3.370,00
                          Subventii de la bugetul de stat catre bugetele locale pentru Programul national de investitii „Anghel Saligny” 41 42.02.87 33.847,00
                          Alocari de sume din PNRR aferente asistentei financiare nerambursabile 42 42.02.88 230.833,50
                          Fonduri europene nerambursabile 43 42.02.88.01 193.999,50
                          Sume aferente TVA 44 42.02.88.03 36.834,00
                          Alocari de sume din PNRR aferente componentei împrumuturi 45 42.02.89 118.068,50
                          Fonduri din imprumut rambursabil 46 42.02.89.01 115.554,80
                          Sume aferente TVA 47 42.02.89.03 2.513,70
                          Subventii de la alte administratii 48 43.02 1.500,00
                          Subventii primite de la alte bugete locale pentru institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap 49 43.02.07 1.500,00
                          Sume primite de la UE/alti donatori în contul platilor efectuate si prefinantari aferente cadrului financiar 2014-2020 50 48.02 5.936,00
                          Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) 51 48.02.01 636,00
                          Sume primite în contul platilor efectuate în anii anteriori 52 48.02.01.02 636,00
                          Fondul Social European (FSE) 53 48.02.02 5.300,00
                          Sume primite în contul platilor efectuate în anii anteriori 54 48.02.02.02 5.300,00
                          TOTAL CHELTUIELI 55 933.121,00
                          CHELTUIELI CURENTE 56 01 763.869,51
                          TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 57 10 169.941,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 58 20 79.030,44
                          TITLUL III DOBANZI 59 30 16.283,00
                          TITLUL V FONDURI DE REZERVA 60 50 500,00
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 61 51 186.445,10
                          TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 62 55 9.641,00
                          TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA 63 57 26.951,00
                          TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 64 59 28.516,00
                          TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR 65 60 230.833,50
                          TITLUL XIII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE AFERENTE COMPONENTEI DE IMPRUMUT A PNRR 66 61 15.728,47
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 67 70 152.070,09
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 68 71 152.070,09
                          TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE 69 81 17.181,40
                          Partea I-a SERVICII PUBLICE GENERALE 70 50.02 238.274,47
                          Autoritati publice si actiuni externe 71 51.02 63.200,00
                          CHELTUIELI CURENTE 72 01 46.200,00
                          TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 73 10 36.000,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 74 20 8.500,00
                          TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 75 59 1.700,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 76 70 17.000,00
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 77 71 17.000,00
                          Din total capitol
                          Autoritati executive si legislative 78 51.02.01 63.200,00
                          Autoritati executive 79 51.02.01.03 63.200,00
                          Alte servicii publice generale 80 54.02 158.764,47
                          CHELTUIELI CURENTE 81 01 131.383,07
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 82 20 4.520,00
                          TITLUL V FONDURI DE REZERVA 83 50 500,00
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 84 51 110.134,60
                          TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 85 55 500,00
                          TITLUL XIII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE AFERENTE COMPONENTEI DE IMPRUMUT A PNRR 86 61 15.728,47
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 87 70 10.200,00
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 88 71 10.200,00
                          TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE 89 81 17.181,40
                          Din total capitol
                          Fond de rezerva bugetara la dispozitia autoritatilor locale 90 54.02.05 500,00
                          Servicii publice comunitare de evidenta a persoanelor 91 54.02.10 4.401,60
                          Alte servicii publice generale 92 54.02.50 153.862,87
                          Tranzactii privind datoria publica si imprumuturi 93 55.02 16.310,00
                          CHELTUIELI CURENTE 94 01 16.310,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 95 20 27,00
                          TITLUL III DOBANZI 96 30 16.283,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 97 70 0,00
                          Din total capitol
                          Transferuri din bugetul de stat catre bugetul asigurarilor sociale de stat 98 55.02.01 0,00
                          Tranzactii privind datoria publica si imprumuturi 99 55.02.00 16.310,00
                          Partea a II-a APARARE, ORDINE PUBLICA SI SIGURANTA NATIONALA 100 59.02 2.837,54
                          Aparare 101 60.02 567,00
                          CHELTUIELI CURENTE 102 01 563,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 103 20 563,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 104 70 4,00
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 105 71 4,00
                          Din total capitol
                          Aparare nationala 106 60.02.02 567,00
                          Ordine publica si siguranta nationala 107 61.02 2.270,54
                          CHELTUIELI CURENTE 108 01 1.327,94
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 109 20 1.327,94
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 110 70 942,60
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 111 71 942,60
                          Din total capitol
                          Protectie civila si protectie contra incendiilor (protectie civila nonmilitara) 112 61.02.05 2.147,29
                          Alte cheltuieli in domeniul ordinii publice si sigurantei nationale 113 61.02.50 123,25
                          Partea a III-a CHELTUIELI SOCIAL-CULTURALE 114 64.02 519.315,89
                          Invatamant 115 65.02 21.603,50
                          CHELTUIELI CURENTE 116 01 21.387,50
                          TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 117 10 85,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 118 20 2.226,50
                          TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA 119 57 19.076,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 120 70 216,00
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 121 71 216,00
                          Din total capitol
                          Invatamant prescolar si primar 122 65.02.03 0,00
                          Invatamant prescolar 123 65.02.03.01 0,00
                          Invatamant primar 124 65.02.03.02 0,00
                          Invatamant secundar 125 65.02.04 0,00
                          Invatamant secundar inferior 126 65.02.04.01 0,00
                          Invatamant nedefinibil prin nivel 127 65.02.07 6.312,50
                          Invatamant special 128 65.02.07.04 6.312,50
                          Alte cheltuieli in domeniul invatamantului 129 65.02.50 15.291,00
                          Sanatate 130 66.02 259.731,19
                          CHELTUIELI CURENTE 131 01 248.465,70
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 132 51 22.500,00
                          TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR 133 60 225.965,70
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 134 70 11.265,49
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 135 71 11.265,49
                          Din total capitol
                          Servicii medicale in unitati sanitare cu paturi 136 66.02.06 259.731,19
                          Spitale generale 137 66.02.06.01 259.731,19
                          Cultura, recreere si religie 138 67.02 59.712,40
                          CHELTUIELI CURENTE 139 01 59.192,40
                          TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 140 10 3.838,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 141 20 556,00
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 142 51 37.434,40
                          TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 143 59 17.364,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 144 70 520,00
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 145 71 520,00
                          Din total capitol
                          Servicii culturale 146 67.02.03 41.848,40
                          Biblioteci publice comunale, orasenesti, municipale 147 67.02.03.02 4.414,00
                          Muzee 148 67.02.03.03 13.910,00
                          Institutii publice de spectacole si concerte 149 67.02.03.04 20.666,00
                          Scoli populare de arta si meserii 150 67.02.03.05 1.381,00
                          Centre pentru conservarea si promovarea culturii traditionale 151 67.02.03.08 937,00
                          Alte servicii culturale 152 67.02.03.30 540,40
                          Servicii recreative si sportive 153 67.02.05 300,00
                          Sport 154 67.02.05.01 0,00
                          Tineret 155 67.02.05.02 300,00
                          Servicii religioase 156 67.02.06 16.764,00
                          Alte servicii în domeniile culturii, recreerii si religiei 157 67.02.50 800,00
                          Asigurari si asistenta sociala 158 68.02 178.268,80
                          CHELTUIELI CURENTE 159 01 171.268,80
                          TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 160 10 130.018,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 161 20 25.156,00
                          TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA 162 57 7.875,00
                          TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 163 59 3.352,00
                          TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR 164 60 4.867,80
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 165 70 7.000,00
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 166 71 7.000,00
                          Din total capitol
                          Asistenta acordata persoanelor in varsta 167 68.02.04 2.154,00
                          Asistenta sociala in caz de boli si invaliditati 168 68.02.05 90.293,80
                          Asistenta sociala in caz de invaliditate 169 68.02.05.02 90.293,80
                          Asistenta sociala pentru familie si copii 170 68.02.06 58.938,00
                          Alte cheltuieli in domeniul asigurarilor si asistentei sociale 171 68.02.50 26.883,00
                          Alte cheltuieli in domeniul asistentei sociale 172 68.02.50.50 26.883,00
                          Partea a IV-a SERVICII SI DEZVOLTARE PUBLICA, LOCUINTE, MEDIU SI APE 173 69.02 315,00
                          Protectia mediului 174 74.02 315,00
                          CHELTUIELI CURENTE 175 01 0,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 176 70 315,00
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 177 71 315,00
                          Din total capitol
                          Reducerea si controlul poluarii 178 74.02.03 165,00
                          Salubritate si gestiunea deseurilor 179 74.02.05 150,00
                          Colectarea, tratarea si distrugerea deseurilor 180 74.02.05.02 150,00
                          Partea a V-a ACTIUNI ECONOMICE 181 79.02 172.378,10
                          Actiuni generale economice, comerciale si de munca 182 80.02 6.152,00
                          CHELTUIELI CURENTE 183 01 6.152,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 184 20 52,00
                          TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 185 59 6.100,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 186 70 0,00
                          Din total capitol
                          Actiuni generale economice si comerciale 187 80.02.01 6.152,00
                          Alte cheltuieli pentru actiuni generale economice si comerciale 188 80.02.01.30 6.152,00
                          Agricultura, silvicultura, piscicultura si vanatoare 189 83.02 889,00
                          CHELTUIELI CURENTE 190 01 889,00
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 191 51 889,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 192 70 0,00
                          Din total capitol
                          Agricultura 193 83.02.03 889,00
                          Protectia plantelor si carantina fitosanitara 194 83.02.03.03 889,00
                          Camere agricole 195 83.02.03.07 0,00
                          Transporturi 196 84.02 162.253,00
                          CHELTUIELI CURENTE 197 01 57.646,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 198 20 36.102,00
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 199 51 12.403,00
                          TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 200 55 9.141,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 201 70 104.607,00
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 202 71 104.607,00
                          Din total capitol
                          Transport rutier 203 84.02.03 148.612,00
                          Drumuri si poduri 204 84.02.03.01 148.412,00
                          Transport in comun 205 84.02.03.02 200,00
                          Transport aerian 206 84.02.06 13.641,00
                          Aviatia civila 207 84.02.06.02 13.641,00
                          Alte actiuni economice 208 87.02 3.084,10
                          CHELTUIELI CURENTE 209 01 3.084,10
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 210 51 3.084,10
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 211 70 0,00
                          Din total capitol
                          Alte actiuni economice 212 87.02.50 3.084,10
                          Partea a VII-a REZERVE, EXCEDENT/DEFICIT 213 96.02 0,00
                          REZERVE 214 97.02 0,00
                          EXCEDENT 215 98.02 0,00
                          DEFICIT 216 99.02 85.847,00
                          SECTIUNEA FUNCTIONARE
                          SECTIUNEA FUNCTIONARE 1 388.243,04
                          TOTAL VENITURI 2 00.01 388.243,04
                          VENITURI PROPRII 3 49.90 96.283,00
                          I. VENITURI CURENTE 4 00.02 380.743,04
                          A. VENITURI FISCALE 5 00.03 413.528,00
                          A1. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT SI CASTIGURI DIN CAPITAL 6 00.04 91.407,00
                          A12. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT, SI CASTIGURI DIN CAPITAL DE LA PERSOANE FIZICE 7 00.06 91.407,00
                          Cote si sume defalcate din impozitul pe venit 8 04.02 91.407,00
                          Cote defalcate din impozitul pe venit 9 04.02.01 80.182,00
                          Sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale 10 04.02.04 11.225,00
                          A4. IMPOZITE SI TAXE PE BUNURI SI SERVICII 11 00.10 322.121,00
                          Sume defalcate din TVA 12 11.02 320.281,00
                            Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor 13 11.02.01 146.491,00
                          Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale 14 11.02.06 173.790,00
                          Taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati 15 16.02 1.840,00
                          Taxa asupra mijloacelor de transport 16 16.02.02 1.800,00
                          Impozit pe mijloacele de transport detinute de persoane fizice 17 16.02.02.01 100,00
                          Impozit pe mijloacele de transport detinute de persoane juridice 18 16.02.02.02 1.700,00
                          Alte taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurare de activitati 19 16.02.50 40,00
                          C. VENITURI NEFISCALE 20 00.12 -32.784,96
                          C1. VENITURI DIN PROPRIETATE 21 00.13 934,00
                          Venituri din proprietate 22 30.02 934,00
                          Venituri din concesiuni si inchirieri 23 30.02.05 934,00
                          Redevente miniere 24 30.02.05.01 870,00
                          Alte venituri din concesiuni si inchirieri de catre institutiile publice 25 30.02.05.30 64,00
                          C2. VANZARI DE BUNURI SI SERVICII 26 00.14 -33.718,96
                          Venituri din prestari de servicii si alte activitati 27 33.02 1.602,00
                          Contributia de intretinere a persoanelor asistate 28 33.02.13 1.600,00
                          Contributia lunara a parintilor pentru intretinerea copiilor in unitatile de asistenta sociala 29 33.02.27 2,00
                          Diverse venituri 30 36.02 500,00
                          Alte venituri 31 36.02.50 500,00
                          Transferuri voluntare, altele decat subventiile 32 37.02 -35.820,96
                          Varsaminte din sectiunea de functionare pentru finantarea sectiunii de dezvoltare a bugetului local (cu semnul minus) 33 37.02.03 -35.820,96
                          IV. SUBVENTII 34 00.17 7.500,00
                          SUBVENTII DE LA ALTE NIVELE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 35 00.18 7.500,00
                          Subventii de la bugetul de stat 36 42.02 6.000,00
                          B. Curente 37 6.000,00
                          Alte drepturi pentru dizabilitate si adoptie 38 42.02.21 6.000,00
                          Subventii de la alte administratii 39 43.02 1.500,00
                          Subventii primite de la alte bugete locale pentru institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap 40 43.02.07 1.500,00
                          TOTAL CHELTUIELI 41 391.904,34
                          CHELTUIELI CURENTE 42 01 378.439,54
                          TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 43 10 169.941,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 44 20 79.030,44
                          TITLUL III DOBANZI 45 30 16.283,00
                          TITLUL V FONDURI DE REZERVA 46 50 500,00
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 47 51 50.318,10
                          TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 48 55 6.900,00
                          TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA 49 57 26.951,00
                          TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 50 59 28.516,00
                          TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE 51 81 13.464,80
                          Partea I-a SERVICII PUBLICE GENERALE 52 50.02 85.396,40
                          Autoritati publice si actiuni externe 53 51.02 46.200,00
                          CHELTUIELI CURENTE 54 01 46.200,00
                          TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 55 10 36.000,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 56 20 8.500,00
                          TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 57 59 1.700,00
                          Din total capitol
                          Autoritati executive si legislative 58 51.02.01 46.200,00
                          Autoritati executive 59 51.02.01.03 46.200,00
                          Alte servicii publice generale 60 54.02 22.886,40
                          CHELTUIELI CURENTE 61 01 9.421,60
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 62 20 4.520,00
                          TITLUL V FONDURI DE REZERVA 63 50 500,00
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 64 51 4.401,60
                          TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE 65 81 13.464,80
                          Din total capitol
                          Fond de rezerva bugetara la dispozitia autoritatilor locale 66 54.02.05 500,00
                          Servicii publice comunitare de evidenta a persoanelor 67 54.02.10 4.401,60
                          Alte servicii publice generale 68 54.02.50 17.984,80
                          Tranzactii privind datoria publica si imprumuturi 69 55.02 16.310,00
                          CHELTUIELI CURENTE 70 01 16.310,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 71 20 27,00
                          TITLUL III DOBANZI 72 30 16.283,00
                          Din total capitol
                          Transferuri din bugetul de stat catre bugetul asigurarilor sociale de stat 73 55.02.01 0,00
                          Tranzactii privind datoria publica si imprumuturi 74 55.02.00 16.310,00
                          Partea a II-a APARARE, ORDINE PUBLICA SI SIGURANTA NATIONALA 75 59.02 1.890,94
                          Aparare 76 60.02 563,00
                          CHELTUIELI CURENTE 77 01 563,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 78 20 563,00
                          Din total capitol
                          Aparare nationala 79 60.02.02 563,00
                          Ordine publica si siguranta nationala 80 61.02 1.327,94
                          CHELTUIELI CURENTE 81 01 1.327,94
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 82 20 1.327,94
                          Din total capitol
                          Protectie civila si protectie contra incendiilor (protectie civila nonmilitara) 83 61.02.05 1.240,89
                          Alte cheltuieli in domeniul ordinii publice si sigurantei nationale 84 61.02.50 87,05
                          Partea a III-a CHELTUIELI SOCIAL-CULTURALE 85 64.02 251.543,90
                          Invatamant 86 65.02 21.387,50
                          CHELTUIELI CURENTE 87 01 21.387,50
                          TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 88 10 85,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 89 20 2.226,50
                          TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA 90 57 19.076,00
                          Din total capitol
                          Invatamant prescolar si primar 91 65.02.03 0,00
                          Invatamant prescolar 92 65.02.03.01 0,00
                          Invatamant primar 93 65.02.03.02 0,00
                          Invatamant secundar 94 65.02.04 0,00
                          Invatamant secundar inferior 95 65.02.04.01 0,00
                          Invatamant nedefinibil prin nivel 96 65.02.07 6.096,50
                          Invatamant special 97 65.02.07.04 6.096,50
                          Alte cheltuieli in domeniul invatamantului 98 65.02.50 15.291,00
                          Sanatate 99 66.02 7.500,00
                          CHELTUIELI CURENTE 100 01 7.500,00
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 101 51 7.500,00
                          Din total capitol
                          Servicii medicale in unitati sanitare cu paturi 102 66.02.06 7.500,00
                          Spitale generale 103 66.02.06.01 7.500,00
                          Cultura, recreere si religie 104 67.02 56.255,40
                          CHELTUIELI CURENTE 105 01 56.255,40
                          TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 106 10 3.838,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 107 20 556,00
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 108 51 34.497,40
                          TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 109 59 17.364,00
                          Din total capitol
                          Servicii culturale 110 67.02.03 38.891,40
                          Biblioteci publice comunale, orasenesti, municipale 111 67.02.03.02 4.394,00
                          Muzee 112 67.02.03.03 12.026,00
                          Institutii publice de spectacole si concerte 113 67.02.03.04 19.633,00
                          Scoli populare de arta si meserii 114 67.02.03.05 1.381,00
                          Centre pentru conservarea si promovarea culturii traditionale 115 67.02.03.08 917,00
                          Alte servicii culturale 116 67.02.03.30 540,40
                          Servicii recreative si sportive 117 67.02.05 300,00
                          Sport 118 67.02.05.01 0,00
                          Tineret 119 67.02.05.02 300,00
                          Servicii religioase 120 67.02.06 16.764,00
                          Alte servicii în domeniile culturii, recreerii si religiei 121 67.02.50 300,00
                          Asigurari si asistenta sociala 122 68.02 166.401,00
                          CHELTUIELI CURENTE 123 01 166.401,00
                          TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 124 10 130.018,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 125 20 25.156,00
                          TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA 126 57 7.875,00
                          TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 127 59 3.352,00
                          Din total capitol
                          Asistenta acordata persoanelor in varsta 128 68.02.04 2.154,00
                          Asistenta sociala in caz de boli si invaliditati 129 68.02.05 83.426,00
                          Asistenta sociala in caz de invaliditate 130 68.02.05.02 83.426,00
                          Asistenta sociala pentru familie si copii 131 68.02.06 55.438,00
                          Alte cheltuieli in domeniul asigurarilor si asistentei sociale 132 68.02.50 25.383,00
                          Alte cheltuieli in domeniul asistentei sociale 133 68.02.50.50 25.383,00
                          Partea a V-a ACTIUNI ECONOMICE 134 79.02 53.073,10
                          Actiuni generale economice, comerciale si de munca 135 80.02 6.152,00
                          CHELTUIELI CURENTE 136 01 6.152,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 137 20 52,00
                          TITLUL XI ALTE CHELTUIELI 138 59 6.100,00
                          Din total capitol
                          Actiuni generale economice si comerciale 139 80.02.01 6.152,00
                          Alte cheltuieli pentru actiuni generale economice si comerciale 140 80.02.01.30 6.152,00
                          Agricultura, silvicultura, piscicultura si vanatoare 141 83.02 889,00
                          CHELTUIELI CURENTE 142 01 889,00
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 143 51 889,00
                          Din total capitol
                          Agricultura 144 83.02.03 889,00
                          Protectia plantelor si carantina fitosanitara 145 83.02.03.03 889,00
                          Camere agricole 146 83.02.03.07 0,00
                          Transporturi 147 84.02 43.002,00
                          CHELTUIELI CURENTE 148 01 43.002,00
                          TITLUL II BUNURI SI SERVICII 149 20 36.102,00
                          TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 150 55 6.900,00
                          Din total capitol
                          Transport rutier 151 84.02.03 31.602,00
                          Drumuri si poduri 152 84.02.03.01 31.402,00
                          Transport in comun 153 84.02.03.02 200,00
                          Transport aerian 154 84.02.06 11.400,00
                          Aviatia civila 155 84.02.06.02 11.400,00
                          Alte actiuni economice 156 87.02 3.030,10
                          CHELTUIELI CURENTE 157 01 3.030,10
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 158 51 3.030,10
                          Din total capitol
                          Alte actiuni economice 159 87.02.50 3.030,10
                          Partea a VII-a REZERVE, EXCEDENT/DEFICIT 160 96.02 0,00
                          REZERVE 161 97.02 0,00
                          EXCEDENT 162 98.02 0,00
                          Excedent sectiunea de functionare 163 98.02.96 0,00
                          DEFICIT 164 99.02 3.661,30
                          Deficit sectiunea de functionare 165 99.02.96 3.661,30
                          SECTIUNEA DEZVOLTARE
                          SECTIUNEA DEZVOLTARE 1 459.030,96
                          TOTAL VENITURI 2 00.01 459.030,96
                          VENITURI PROPRII 3 49.90 0,00
                          I. VENITURI CURENTE 4 00.02 35.820,96
                          C. VENITURI NEFISCALE 5 00.12 35.820,96
                          C2. VANZARI DE BUNURI SI SERVICII 6 00.14 35.820,96
                          Transferuri voluntare, altele decat subventiile 7 37.02 35.820,96
                          Varsaminte din sectiunea de functionare 8 37.02.04 35.820,96
                          IV. SUBVENTII 9 00.17 417.274,00
                          SUBVENTII DE LA ALTE NIVELE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 10 00.18 417.274,00
                          Subventii de la bugetul de stat 11 42.02 417.274,00
                          B. Curente 12 417.274,00
                          Finantarea Programui National de Dezvoltare Locala 13 42.02.65 31.155,00
                          Subventii de la bugetul de stat catre bugetele locale necesare sustinerii derularii proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, aferente perioadei de programare 2014 – 2020 14 42.02.69 3.370,00
                          Subventii de la bugetul de stat catre bugetele locale pentru Programul national de investitii „Anghel Saligny” 15 42.02.87 33.847,00
                          Alocari de sume din PNRR aferente asistentei financiare nerambursabile 16 42.02.88 230.833,50
                          Fonduri europene nerambursabile 17 42.02.88.01 193.999,50
                          Sume aferente TVA 18 42.02.88.03 36.834,00
                          Alocari de sume din PNRR aferente componentei împrumuturi 19 42.02.89 118.068,50
                          Fonduri din imprumut rambursabil 20 42.02.89.01 115.554,80
                          Sume aferente TVA 21 42.02.89.03 2.513,70
                          Sume primite de la UE/alti donatori în contul platilor efectuate si prefinantari aferente cadrului financiar 2014-2020 22 48.02 5.936,00
                          Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) 23 48.02.01 636,00
                          Sume primite în contul platilor efectuate în anii anteriori 24 48.02.01.02 636,00
                          Fondul Social European (FSE) 25 48.02.02 5.300,00
                          Sume primite în contul platilor efectuate în anii anteriori 26 48.02.02.02 5.300,00
                          TOTAL CHELTUIELI 27 541.216,66
                          CHELTUIELI CURENTE 28 01 385.429,97
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 29 51 136.127,00
                          TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 30 55 2.741,00
                          TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR 31 60 230.833,50
                          TITLUL XIII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE AFERENTE COMPONENTEI DE IMPRUMUT A PNRR 32 61 15.728,47
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 33 70 152.070,09
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 34 71 152.070,09
                          TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE 35 81 3.716,60
                          Partea I-a SERVICII PUBLICE GENERALE 36 50.02 152.878,07
                          Autoritati publice si actiuni externe 37 51.02 17.000,00
                          CHELTUIELI CURENTE 38 01 0,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 39 70 17.000,00
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 40 71 17.000,00
                          Din total capitol
                          Autoritati executive si legislative 41 51.02.01 17.000,00
                          Autoritati executive 42 51.02.01.03 17.000,00
                          Alte servicii publice generale 43 54.02 135.878,07
                          CHELTUIELI CURENTE 44 01 121.961,47
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 45 51 105.733,00
                          TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 46 55 500,00
                          TITLUL XIII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE AFERENTE COMPONENTEI DE IMPRUMUT A PNRR 47 61 15.728,47
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 48 70 10.200,00
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 49 71 10.200,00
                          TITLUL XIX RAMBURSARI DE CREDITE 50 81 3.716,60
                          Din total capitol
                          Fond de rezerva bugetara la dispozitia autoritatilor locale 51 54.02.05 0,00
                          Servicii publice comunitare de evidenta a persoanelor 52 54.02.10 0,00
                          Alte servicii publice generale 53 54.02.50 135.878,07
                          Partea a II-a APARARE, ORDINE PUBLICA SI SIGURANTA NATIONALA 54 59.02 946,60
                          Aparare 55 60.02 4,00
                          CHELTUIELI CURENTE 56 01 0,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 57 70 4,00
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 58 71 4,00
                          Din total capitol
                          Aparare nationala 59 60.02.02 4,00
                          Ordine publica si siguranta nationala 60 61.02 942,60
                          CHELTUIELI CURENTE 61 01 0,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 62 70 942,60
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 63 71 942,60
                          Din total capitol
                          Protectie civila si protectie contra incendiilor (protectie civila nonmilitara) 64 61.02.05 906,40
                          Alte cheltuieli in domeniul ordinii publice si sigurantei nationale 65 61.02.50 36,20
                          Partea a III-a CHELTUIELI SOCIAL-CULTURALE 66 64.02 267.771,99
                          Invatamant 67 65.02 216,00
                          CHELTUIELI CURENTE 68 01 0,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 69 70 216,00
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 70 71 216,00
                          Din total capitol
                          Invatamant prescolar si primar 71 65.02.03 0,00
                          Invatamant prescolar 72 65.02.03.01 0,00
                          Invatamant primar 73 65.02.03.02 0,00
                          Invatamant secundar 74 65.02.04 0,00
                          Invatamant secundar inferior 75 65.02.04.01 0,00
                          Invatamant nedefinibil prin nivel 76 65.02.07 216,00
                          Invatamant special 77 65.02.07.04 216,00
                          Alte cheltuieli in domeniul invatamantului 78 65.02.50 0,00
                          Sanatate 79 66.02 252.231,19
                          CHELTUIELI CURENTE 80 01 240.965,70
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 81 51 15.000,00
                          TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR 82 60 225.965,70
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 83 70 11.265,49
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 84 71 11.265,49
                          Din total capitol
                          Servicii medicale in unitati sanitare cu paturi 85 66.02.06 252.231,19
                          Spitale generale 86 66.02.06.01 252.231,19
                          Cultura, recreere si religie 87 67.02 3.457,00
                          CHELTUIELI CURENTE 88 01 2.937,00
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 89 51 2.937,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 90 70 520,00
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 91 71 520,00
                          Din total capitol
                          Servicii culturale 92 67.02.03 2.957,00
                          Biblioteci publice comunale, orasenesti, municipale 93 67.02.03.02 20,00
                          Muzee 94 67.02.03.03 1.884,00
                          Institutii publice de spectacole si concerte 95 67.02.03.04 1.033,00
                          Scoli populare de arta si meserii 96 67.02.03.05 0,00
                          Centre pentru conservarea si promovarea culturii traditionale 97 67.02.03.08 20,00
                          Alte servicii culturale 98 67.02.03.30 0,00
                          Servicii recreative si sportive 99 67.02.05 0,00
                          Sport 100 67.02.05.01 0,00
                          Tineret 101 67.02.05.02 0,00
                          Servicii religioase 102 67.02.06 0,00
                          Alte servicii în domeniile culturii, recreerii si religiei 103 67.02.50 500,00
                          Asigurari si asistenta sociala 104 68.02 11.867,80
                          CHELTUIELI CURENTE 105 01 4.867,80
                          TITLUL XII PROIECTE CU FINANTARE DIN SUMELE REPREZENTAND ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA AFERENTA PNRR 106 60 4.867,80
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 107 70 7.000,00
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 108 71 7.000,00
                          Din total capitol
                          Asistenta acordata persoanelor in varsta 109 68.02.04 0,00
                          Asistenta sociala in caz de boli si invaliditati 110 68.02.05 6.867,80
                          Asistenta sociala in caz de invaliditate 111 68.02.05.02 6.867,80
                          Asistenta sociala pentru familie si copii 112 68.02.06 3.500,00
                          Alte cheltuieli in domeniul asigurarilor si asistentei sociale 113 68.02.50 1.500,00
                          Alte cheltuieli in domeniul asistentei sociale 114 68.02.50.50 1.500,00
                          Partea a IV-a SERVICII SI DEZVOLTARE PUBLICA, LOCUINTE, MEDIU SI APE 115 69.02 315,00
                          Protectia mediului 116 74.02 315,00
                          CHELTUIELI CURENTE 117 01 0,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 118 70 315,00
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 119 71 315,00
                          Din total capitol
                          Reducerea si controlul poluarii 120 74.02.03 165,00
                          Salubritate si gestiunea deseurilor 121 74.02.05 150,00
                          Colectarea, tratarea si distrugerea deseurilor 122 74.02.05.02 150,00
                          Partea a V-a ACTIUNI ECONOMICE 123 79.02 119.305,00
                          Transporturi 124 84.02 119.251,00
                          CHELTUIELI CURENTE 125 01 14.644,00
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 126 51 12.403,00
                          TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 127 55 2.241,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 128 70 104.607,00
                          TITLUL XV ACTIVE NEFINANCIARE 129 71 104.607,00
                          Din total capitol
                          Transport rutier 130 84.02.03 117.010,00
                          Drumuri si poduri 131 84.02.03.01 117.010,00
                          Transport in comun 132 84.02.03.02 0,00
                          Transport aerian 133 84.02.06 2.241,00
                          Aviatia civila 134 84.02.06.02 2.241,00
                          Alte actiuni economice 135 87.02 54,00
                          CHELTUIELI CURENTE 136 01 54,00
                          TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE 137 51 54,00
                          CHELTUIELI DE CAPITAL 138 70 0,00
                          Din total capitol
                          Alte actiuni economice 139 87.02.50 54,00
                          Partea a VII-a REZERVE, EXCEDENT/DEFICIT 140 96.02 0,00
                          REZERVE 141 97.02 0,00
                          EXCEDENT 142 98.02 0,00
                          Excedent sectiunea de dezvoltare 143 98.02.97 0,00
                          DEFICIT 144 99.02 82.185,70
                          Deficit sectiunea de dezvoltare 145 99.02.97 82.185,70

                           

                           

                           

                          Varianta de buget nu este definitiva, poate suporta modificari in urma dezbaterilor.

                          Proiectul de buget va fi analizat si aprobat in sedinta comisiilor de specialitate si in plenul Consiliului Judetean Bacau.

                           

                          Preşedinte,

                                                                          Valentin IVANCEA