Dorinel Umbrărescu, antreprenorul băcăuan cunoscut sub numele de „Regele asfaltului,” se impune cu fermitate în topul celor mai performanți constructori din domeniul infrastructurii rutiere din România. Grupul UMB, companiile sale, sunt recunoscute atât de către autorități, cât și de societatea civilă, ca fiind un exemplu de excelență în construcția de drumuri și autostrăzi, scrie Ziare.com.
UMB: Liderul pieței de construcții rutiere
Conform declarațiilor reprezentanților din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Asociației Pro Infrastructura, UMB este în fruntea clasamentului antreprenorilor de succes din domeniul construcțiilor rutiere. „UMB este cel mai puternic și cel mai mobilizat constructor de infrastructură rutieră mare. Problema este că au luat prea multe contracte,” a subliniat Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructura.
UMB a demonstrat, în repetate rânduri, că poate livra proiecte de mare amploare la standarde ridicate și în termenele stabilite, câștigând astfel încrederea atât a autorităților, cât și a beneficiarilor proiectelor sale. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a evidențiat că „la ora actuală, pe piața românească activează trei tipuri de constructori. Primii, constructorii foarte buni, iar aici vorbim, în primul rând, despre UMB.”
Provocările pieței și competiția
Deși UMB domină topul, competiția este acerbă. Alte companii străine, precum Porr (Austria), Nurol, Ozaltin și Mapa-Cenghiz (Turcia), au reușit să se poziționeze în zona constructorilor de top. În același timp, firme românești precum Erbașu, deși la început de drum în domeniul infrastructurii rutiere de mari dimensiuni, au început să-și facă loc în această ligă.
Pe de altă parte, există și un palier secundar, unde se regăsesc companii cu performanțe medii, cum ar fi Webuild (Italia), Pizzarotti (Italia) și Trace (Bulgaria). Acestea, deși nu excelează, reușesc să își mențină o prezență constantă pe piața românească.
Companiile slabe: Un semnal de alarmă
Nu toate companiile din domeniu reușesc să se ridice la nivelul așteptărilor. Potrivit CNAIR și Asociației Pro Infrastructura, grecii de la Aktor sunt considerați cei mai slabi constructori. „Aktor a rămas de departe pe ultimul loc,” a afirmat Ciurea, adăugând că „Zmeura de Aur este la Aktor, cel puțin pentru anul acesta.”
Cu toate acestea, piața construcțiilor de drumuri din România s-a „curățat” semnificativ în ultimii ani, multe dintre firmele neserioase fiind forțate să părăsească piața din cauza incapacității de a ține pasul cu cerințele ridicate și ritmul alert de dezvoltare.
Perspective și așteptări
În contextul în care infrastructura rutieră a devenit un pilon esențial pentru dezvoltarea economică a României, performanțele companiilor din acest sector sunt atent monitorizate și evaluate. UMB, prin calitatea și consistența proiectelor livrate, continuă să fie un etalon de excelență, însă provocările rămân, iar competiția este din ce în ce mai intensă.