duminică, 14 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1810

Ziua când propaganda ne-a învins

A trecut ziua de 22 iunie fără prea multă zarvă. Oficial, nu s-a anunțat nimic, Guvernul, Președinția, Parlamentul nu au avut nici o declarație oficială. Nici măcar organizațiile veteranilor de război nu au emis vreun comunicat. Liniște totală. În mod ciudat, dacă avem în vedere discursul organizat anti-rusesc al clasei noastre politice aflate la Putere. Pentru că pe 22 iunie s-au împlinit 79 de ani de când România a intrat, alături de Germania, Ungaria, Finlanda și Italia, în războiul contra URSS.

Din toate țările coaliției anti-sovietice, doar România avea dreptul, conform normelor internaționale, să declare război Uniunii Sovietice având în vedere faptul că, în 1940, fusese nevoită să cedeze Basarabia și Bucovina de Nord în urmă ultimatumului primit de la Moscova.

E drept, și Finlanda pierduse teritorii, dar Finlanda și URSS semnaseră un tratat de pace; România nu a semnat nimic. Oricum, după finalizarea conflagrației, n-a mai contat acest aspect; grație înțelegerilor dintre Marea Britania, SUA și URSS, am fost tratați că și când am fi atacat Rusia fără motiv.

Ce e mai important în legătură cu declanșarea războiului anti-sovietic este faptul că România nu era pregătită să poarte o asemenea lupta. Armata nu era nici echipată și nici pregătită, economia țării nu putea susține un asemenea efort de război. Dar, ca de obicei, propaganda a trecut peste aceste aspecte, mai ales că era invocată alianța cu Germania, țară care trecuse Europa prin baionetă și părea de neînvins.

România a demonstrat, de-a lungul timpului, o aplecare deosebită către acest gen de alianțe, lăudate foarte mult de propagandă dar care se finalizează, de obicei, prost.

Am intrat în Primul Război Mondial la insistențele Franței care avea nevoie de o slăbire a presiunii germane pe Frontul de Vest și am pierdut în câteva luni trei sferturi din teritoriu pentru că Franța nu și-a ținut promisiunea de a ataca Bulgaria dinspre Grecia pentru a-i împiedică pe bulgari să ne cadă în spate.

Am intrat în alianța cu Rusia în Războiul de Independența și am pierdut județele din sudul Basarabiei, pe care le recuperaseram după Războiul Crimeii.

Am intrat în alianța cu Germania în 1941 (e drept, și șantajați cu chestiunea Ardealului de Nord) dar aliatul, după ce ne-a luat petrolul și grâul, a evitat să ne dea armamentul promis.

Iar asta avea să ne coste scump la Cotul Donului, unde lipsa armamantului anti-tanc și-a spus cuvântul. Mai târziu, în ciuda promisiunii că va apară teritoriul românesc, Germania și-a retras diviziile blindate, lăsând cale liberă rușilor porniți în ofensiva din 1944.

Astăzi suntem atrași într-o altă alianța extrem de vocală contra Rusiei, deși nu avem nici forța economică și nici forța militară necesară; dar, pe cine să intereseze asta?! Câțiva postaci pe rețelele sociale sunt suficienți pentru a crea o opinie publică favorabilă, mai ales când e atât de simplu să arunci vina pentru toate eșecurile politice ale Puterii în cârca „forțelor pro-rusești”. Totuși, ziua de 22 iunie nu trebuie uitată.

E o zi importantă, pe care ar trebui să o trecem la o rubrica specială în calendar. Pentru că n-ar trebui să mai mergem vreodată la luptă împinși doar de o propagandă bine pusă la punct.

Știința, între stand-by și stand-bani

Echipa de volei feminin a Științei Bacău se află în faza work in progress. La drept vorbind, mai mult work decât progress. „Într-adevăr, facem toate eforurile pentru a configura un lot de jucătoare și pentru a-i putea da înainte. Și, chiar dacă până în acest moment progresele sunt departe de ceea ce ne dorim, nu dezarmez. Mă lupt în continuare pentru ca această echipă băcăuană cu un trecut mai mult decât onorabil să aibă și un viitor.

Totul se leagă exclusiv de resursele financiare, iar, deocamdată, în afara resurselor proprii și cele care țin de Minister, nu avem nimic concret. E greu! Încerc toate variantele posibile de finanțare”, a declarat pentru „Deșteptarea” antrenorul Științei, Florin Grapă.

Până în momentul de față, formația băcăuană nu a operat niciun transfer. În plus (sau mai degrabă în minus), mai are sub contract doar patru jucătoare dintre cele prezente în lot și sezonul trecut: Ciocian, Kapelovies, Stoian și Dițu. Stranierelor le-au expirat înțelegerile anuale cu Știința și au părăsit Bacăul. Singura care și-a exprimat dorința de a continua cu studentele este bulgăroaica Slavina Koleva, una din coloanele echipei în ultimii ani. În aceeași situație se află și internaționalele Denisa Rogojinaru, Georgiana Faleș si Alexandra Ciucu.

Deși aflate la final de contract, și ele doresc să rămână la echipa antrenată de Grapă. „Discut cu ele, sunt în contact și cu alte jucătoare, -inclusiv din străinătate- prin intermediul impresarilor, dar până nu știu pe ce buget pot conta, nu pot face nicio mișcare”, a mărturisit Grapă. Asta în timp ce „granzii” Diviziei A1 se mișcă. Mult și bine! Dinamo, de exemplu, a anunțat pe site-ul propriu că „managementul echipei feminine de volei pregătește una dintre cele mai spectaculoase campanii de achiziții din ultimii ani”.

Iar vorbele sunt întărite de fapte: după transferul Nnekăi Onyejekwe, Dinamo și-a asigurat serviciile universalului spaniol Milagros Collar și are în vizor o nouă țintă, libero-ul naționalei Bulgariei, Todorova. „Faptul că celelalte echipe se întăresc este, într-adevăr, o problemă, dar și mai neplăcut este faptul că, odată cu trecerea timpului, șansele de a realiza transferuri bune scad deoarece jucătoarele libere nu vor aștepta la nesfârșit ca Știința să facă rost de bani”, a explicat Florin Grapă, care nu a fixat încă o dată în privința reluării antrenamentelor.

De altfel, nici la nivelul Federației nu s-a luat vreo decizie în privința viitoarei ediții a Diviziei A1. Săptămâna trecută, s-a reunit Consiliul Federal al FRV, dar, deși s-a discutat ideea unei simulări de calendar, s-a renunțat. „Adevărul e că nici nu-și avea rostul.

Până nu știm exact cum va evolua această pandemie, nu are rost să ne grăbim. Ne-am grăbit odată, când am fost prima Federație care a declarat <înghețat> campionatul, nu trebuie să o facem și acum, în privința reluării competițiilor. La ce bun să spui că începi în octombrie, de exemplu, atât timp cât nu ai o proiecție exactă a evoluției pandemice? Și la ce bun să începi campionatul fără spectatori sau doar cu o sută o ori două sute de oameni în sală?”, a fost poziția lui Florin Grapă, care s-a și retras din biroul federal. Deocamdată, toată atenția lui Grapă se îndreaptă spre propria echipă. În speranța că progresele vor fi pe măsura așteptărilor. Sau, și mai exact, pe măsura muncii.

„Barajul” pentru titlul județean, pe 19 și 26 iulie

Asociația Județeană de Fotbal Bacău a stabilit datele la care se va disputa barajul pentru deciderea campioanei Ligii a IV-a: 19 și 26 iulie. Ambele partide sunt programate la ora 11.00. Titlul se va decide, astfel, în dublă manșă, tur-retur, între FC Dinamo Bacău, lidera Seriei de Bacău și Viitorul Curița, prima clasată din Seria Valea Trotușului.

Ordinea jocurilor va fi decisă prin tragere la sorți, pe data de 3 iulie. Campioana județului va fi prezentă, în perioada 1-9 august, la barajul de promovare în Liga a III-a.

Federația Română de Fotbal a stabilit, prin tragere la sorți, grupele barajului de promovare în Liga a III-a. În contextul pandemiei COVID-19, s-a renunțat la meciurile în dublă manșă, optându-se pentru grupe de câte trei-echipe, în sistem fiecare cu fiecare, într-un mini-turneu pe teren neutru, la începutul lunii august. Sorții au repartizat campioana Bacăului într-o grupă din care mai fac parte campioana Botoșaniului și cea a Vasluiului.

În prima zi este programată confruntarea Vaslui- Botoșani, în ziua a doua se va juca Bacău- Vaslui, în timp ce ultima zi este rezervată partidei Bacău- Botoșani. Echipa cu cele mai multe puncte va fi declarată promovată în Liga a III-a, în timp ce următoarele clasate vor fi trecute pe lista de așteptare în eventualitatea în care vor exista retrageri de formații, iar locurile din Seriile campionatului nu vor fi completate în întregime.

În ceea ce privește rivalele Bacăului, nici AJF Botoșani și njici AJF Vaslui nu au înghețat campionatele proprii. La Botoșani, lideră este Dante Botoșani, în timp ce în campionatul județean al Vasluiului, prima clasată este Sporting Juniorul Vaslui.

Marea disperare, decesele sunt în scădere

Conform ultimului comunicat de presă al Institutului Naţional de Statistică, nr. 151/11 iunie 2020, “…Numărul deceselor înregistrate în luna aprilie 2020 a fost de 21.812, cu 779 decese mai puţine decât în luna martie 2020,… În luna aprilie 2020, două treimi din totalul numărului de decese s-au înregistrat pentru persoanele cu vârstă de cel puţin 70 ani: 9.165 decese reprezentând 42,0% din total s-au înregistrat la grupele de vârstă 80 ani şi peste, 5.324 decese reprezentând 24,4% au revenit celor de 70-79 ani şi 4.194 decese (19,2%) persoanelor în vârstă de 60-69 ani.

Firesc, la polul opus, cele mai puţine decese au fost înregistrate la grupele de vârstă 5-19 de ani (48 decese), 20-29 ani (85 decese) și 0-4 ani (115 decese).” Trendul este descrescător dacă e să analizăm anteriorul comunicat de presă al I.N.S. din 11 mai 2020 după care; „ Numărul persoanelor care au decedat în luna martie 2020 a fost cu 298 mai mic faţă de luna martie 2019 și cu 411 mai mic în luna februarie 2020 faţă de luna februarie 2019.“ Asta ar trebui să fie o veste bună dar în media nu se reflectă nimic. Ba dimpotrivă. Ni se flutură în faţa ochilor o nouă posibilă stare de urgenţă.

La sfârşitul săptămânii trecute, Nelu Tataru a declarat la o televiziune de ştiri ca ar putea sa urmeze o dublare si chiar o triplare a numarului de cazuri de infectări raportate zilnic. Trebuie să-l credem, pentru că se poate întâmpla şi asta, având în vedere că guvernul poate majora ori nu numărul de teste, ori îţi dă bani să stai acasă. Coincidenţă, ori nu, tot pe data de 11 iunie 2020 se publică în M.Oficial, “Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1069/2020 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 414/2020 privind instituirea măsurii de carantină pentru persoanele aflate în situaţia de urgenţă de sănătate publică , determinată de infecţia cu COVID-19 şi stabilirea unor măsuri în vederea prevenirii şi limitării efectelor epidemiei”. În esenţă, susnumitul ordin spune cam aşa;

“1 În funcţie de evoluţia situaţiei epidemiologice şi confirmarea a mai mult de trei cazuri de infecţie cu noul coronavirus, cu legătură epidemiologică între ele, în aceeaşi comunitate, se poate decide declararea carantinei într-o comunitate. Carantinarea unei comunităţi reprezintă izolarea unei zone perfect delimitate (clădire, localitate, zonă geografică) pentru care se dispune interzicerea intrării şi ieşirii din zonă conform legii.

2 Persoanele carantinate în comunitate în condiţiile alin. (1) beneficiază de concedii şi indemnizaţii pentru carantină, în condiţiile legii, pentru toată perioada în care au fost carantinate. Pentru a beneficia de concediu şi indemnizaţie de carantină vor completa şi vor transmite doar medicului de familie, pe suport hârtie sau prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, o declaraţie pe propria răspundere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 6 care face parte integrantă din prezentul ordin.

(3) În situaţia prevăzută la alin. (2) nu se va mai elibera aviz epidemiologic sau orice alt document justificativ de către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.”

Să ne imaginăm o familie nu neapărat de romi, dar o comunitate foarte săracă, pentru care hrana e mai importantă decât lipsa de mişcare. Sigur va apela la acest ordin care are şi o anexă pentru simplificarea procedurii şi care arată aşa.

” (Anexa nr. 6 la Ordinul nr. 414/2020)

DECLARAŢIE

Subsemnatul(a), ……………………………………., legitimat(ă) cu C.I./B.I. seria …… nr. ……………., CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, domiciliat(ă) în ………………………………………………, prin prezenta declar pe propria răspundere că m-am carantinat la următoarea adresă …………………………………………………………., reprezentând locaţia declarată, ca urmare a instituirii măsurii de carantină, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, asupra:
a) clădirii situate în …………………………………………..;
b) localităţii ………………………………………………….;
c) zonelor geografice …………………………………………………., de la data de ………………… până la data de ………………… .
Declar că am luat cunoştinţă de prevederile art. 326 din Codul penal cu privire la „Falsul în declaraţii”.

Numele şi prenumele ……………………… Am ataşat prezentei:
Nr. de telefon: ………………
Data: ………………………. |_| Copie C.I./B.I.
Semnătura: ………………….”

Această declaraţie aduce bani declaranţilor. Statistic ei se încadrează în ceea ce oficialii noştri numesc “creşterea numărului de cazuri” Care creştere motivează luarea unor măsuri mai dure, ori relaxarea lor.

Maria Van Kerkhove, epidemiolog OMS, într-o conferință de presă, declara acum câteva săptămâni în urmă că, dacă se va dovedi că nu asimptomaticii sunt factori principali de transmitere a coronavirusului, implicațiile asupra politicilor de sănătate ar putea fi imense.

Van Kerkhove a subliniat însă că nu înseamnă că asimptomaticii sau presimptomaticii nu pot răspândi deloc virusul, ci doar că aceste cazuri sunt rare. Să înţelegem de aici că OMS nu ştie exact cum se manifestă transmiterea noii gripe?

Ori, după isteria creată, nu poate recunoaşte că a greşit/exagerat, mai ales cu măsura interzicerii autopsierii celor decedaţi ce contactaseră virusul şi recomandarea ca toţi cei decedaţi urmare a altor boli, dar care au fost infectaţi covid, să fie declaraţi decedaţi ca urmare a infectării? Evenimentele sunt, cum spun juriştii, la apreciere….

Depinde de perspectivă. Cert e că acum politicienii au o nouă jucărie pe care o experimentează/valorifică în detrimentul propriilor cetăţeni.

Jr. Adrian M.Ionescu

Băcăuanii reclamă problemele din telecomunicații

Anul trecut, băcăuanii s-au plâns de serviciile oferite de furnizorii de telecom, fie că vorbim de telefonie, fie de internet.

Astfel, potrivit Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, instituția care reglementează sectorul comunicațiilor din România, în 2019, în toată țara, „au fost raportate 794 de incidente de către 6 furnizori de rețele publice de comunicații electronice sau de servicii de comunicații electronice destinate publicului”. Din acest total, au fost 23 de incidente de securitate securitate care au afectat serviciile și rețelele de comunicații electronice din județul Bacău.

Aproape jumătate dintre acestea – 12 – au fost generate de probleme în alimentarea cu energie electrică (de regulă, urmare a fenomenelor naturale), restul fiind din alte cauze (lucrări efectuate de terți, acțiuni rău-intenționate – tentative de furt ori acte de vandalism ș.a.). „Raportările furnizorilor cu privire la producerea incidentelor de securitate cu impact semnificativ fac referire la impactul asupra întregii arii geografice afectate în cadrul acestor incidente, iar în foarte multe cazuri un incident de securitate are impact asupra mai multor județe concomitent”, au precizat reprezentanții ANCOM.

Internetul „pică” cel mai des

În mod evident, cele mai afectate au fost serviciile de internet mobil şi transmisiuni de date mobile. Dar, probleme au mai fost și la serviciile de telefonie mobilă şi SMS. De exemplu, au fost situații în care lipsa semnalului la telefonie a durat chiar și până în ziua următoare. Cele mai puține probleme au fost la serviciile de internet fix și transmisiuni date fixe.

La nivel fizic, cea mai afectată resursă este fibra optică (încadrată în categoria medii de transmisiune). Însă, au fost și cazuri în care s-au defectat echipamentele din noduri de transmisiune și Routere ori switch-uri IP, în principal, în urma unor defecțiuni hardware (de ex. defectarea unor cartele de transmisiuni, blocarea unor carduri de transmisiuni, probleme de memorie la nivelul unui router), „în urma cărora stațiile de bază agregate în acestea au devenit neoperaționale”.

PSD suplimentează bugetele locale pentru acoperirea sumelor cheltuite din cauza crizei sanitare

Parlamentarii PSD au mai rezolvat o problemă rămasă neacoperită de guvern, respectiv achitarea către bugetele locale a sumelor necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de pandemia COVID-19.

Astfel, în urma votului din plenul comun al Senatului și Camerei Deputaților pentru aprobarea rectificării bugetare, a fost alocată în plus suma de 850 de milioane de lei către județe, respectiv către administrațiile publice locale, în scopul suportării costurilor măsurilor impuse de guvern pentru combaterea crizei sanitare din martie și până acum.

Banii respectivi vor fi folosiți de către Primării și pentru asigurarea fondurilor necesare plății serviciilor sociale, precum și a necesarului persoanelor instituționalizate.

Alocarea acestor resurse suplimentare către autoritățile locale reprezintă 0.09% din PIB, un procent infim, respectiv doar a suta parte din uriașul deficit bugetar de 10% pe care îl va „reuși” guvernarea PNL, așa cum indică prognoza Consiliului Fiscal.

PSD face lucruri concrete, în timp ce PNL emite doar vorbe goale, fără acoperire în fapte.

Este încă un exemplu al modului în care PSD face politică pentru români, rezolvând din Parlament ceea ce nu vrea ori nu este capabil guvernul să facă!

Senator PSD Bacău,
Miron SMARANDACHE

Brațul vestic al Centurii Bacăului e finalizat – VIDEO

    Partea din Șoseaua de Centură care unește DN2 la intrarea în Bacău dinspre București cu DN 11 la ieșirea din Bacău spre Onești pare să fie finalizată după ce săptămâna trecuta au fost asfaltate sensurile giratorii. Brațul vestic al Centurii are o singură bandă pe sens, spre deosebire de brațul estic, realizat în regim de autostradă, cu câte două benzi pe sens.

    Sursa video

    Centrul de Informare pentru Cetățeni al Primăriei Bacău este gata

      De luna viitoare cetățenii Bacăului sunt așteptați de funcționarii municipalității într-o locație nouă.

      Centrul de Informare pentru Cetățeni este un cadru organizat și civilizat pentru relaţia cetăţean – funcționar, o singură locație în care vor fi înregistrate și operate digital toate cererile depuse la Primăria Municipiului Bacău.

      Noul Centru de Informare, unde voor fi centralizate și gestionate toate interacțiunele între cetățeni și serviciile municipalițății, este amenajat în fostul sediu al Serviciului de Stare Civilă din Str. N. Titulescu nr. 3.

      Ce înseamnă pentru ,,Centrul de Informare pentru Cetățeni” și cum vă va fi de folos:

      – Un singur loc în care veți depune solicitări/cereri/sesizări/petiții pentru toate direcțiile din cadrul primăriei

      – Toate documentele vor fi scanate și înregistrate într-un sistem informatic, iar apoi se vor transmite electronic la personalul responsabil de soluționarea lor. Pe parcursul rezolvării cererii dumneavoastră veți putea putea urmări online stadiul acesteia, până la obținerea răspunsului.

      – La birourile specializate pe diferite arii de interes, veți primi consiliere și informații complete privind modalitatea de a obţine diverse documente, avize, aprobări etc., astfel încât să vă rezolvați problemele într-un timp cât mai scurt.

      – Programarea la ghișeu se va realiza în baza unui sistem electronic automat, care va elibera tichet de ordine și va afișa timpul mediu de așteptare.

      Îmi doresc să regăsiți în această nouă locație exact ceea ce-am propus să vă oferim: un spațiu primitor, acces mai ușor la informații, comunicare agreabilă și, nu în ultimul rând, rezolvarea promptă şi profesionistă a problemelor dumneavoastră.
      Cosmin Necula
      primarul municipiului Bacău

      Drumul expres Ploiești – Bacău – Pașcani va fi realizat la profil de autostradă

        Elaboratorii studiilor de fezabilitate pentru obiectivul general „Drum de mare viteză Ploiești -Pașcani”, sub coordonarea Centrului de Studii Tehnice Rutiere și Informatică – CESTRIN, au finalizat Studiul de Coridor având ca scop analiza comparativă între Autostradă și Drum Expres.

        Analiza realizată prin Modelul Național de Transport, aprobat de către JASPERS si MTIC, a avut la bază prognozele de trafic la nivelul rețelei naționale oferind date esențiale pentru stabilirea si fundamentarea categoriei de drum.

        În urma rulării tuturor scenariilor în cadrul Modelului Național de Transport a rezultat ca variantă optimă implementarea la profil de autostradă a întregului sector Ploiești – Pașcani.

        Studiul menționat urmează a fi supus analizării si aprobării JASERS si va sta la baza documentației necesare accesării fondurilor europene nerambursabile pentru faza de execuție a obiectivului.

        Patru răniți într-un incendiu la Moinești – VIDEO

        Patru persoane, între care doi copii, au suferit arsuri grave într-un incendiu care s-a produs, astăzi, pe strada Schelei, la Moinești.

        Cinci autospeciale cu apă și spumă, doua autospeciale de primă interveție și comandă și o unitate SMURD au intervenit la fața locului. Nu mai putin de 25 de pompieri s-au luptat cu flăcările care au cuprins gospodăria și anexele, pe o suprafață de 200 de metri pătrați.

        În urma incendiului s-au înregistrat 4 victime cu arsuri ce au fost transportate la CPU Moinești.

        Victimele sunt doi adulți și doi minori. Un bărbat de 38 de ani a suferit arsuri de gradul II si III pe aproximatib 80% din suprafata corpului iar o femeie de 42 de ani are arsuri de gradul I si III pe circa 90% din suprafata corpului.

        Cei doi minori, de 17 și 13 ani, au arsuri la membrele superioare.

        Blocaje de circulație pe Str. Letea

          Se lucrează intens la amplasarea conductei de gaz în dreptul Ștrandului Letea.

          S-au modificat criteriile de externare pentru pacienții cu afecțiunea COVID 19

          Nelu Tătaru, ministrul Sănătății, a aprobat propunerea Comisiei de management clinic și epidemiologic al infecției COVID a Ministerului Sănătății privind modificarea criteriilor de externare pentru pacienții cu afecțiunea COVID 19.

          În acest sens, a fost aprobat Ordinul pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului sănătății nr. 555/2020 privind aprobarea Planului de măsuri pentru pregătirea spitalelor în contextul epidemiei de Coronavirus COVID-19, a Listei spitalelor care asigură asistența medicală pacienților testați pozitiv cu virusul SARS-CoV-2 în faza I și în faza a II-a și a Listei cu spitalele de suport pentru pacienții testați pozitiv sau suspecți cu virusul SARS-CoV-2

          Conform documentului, pacienții asimptomatici cu factori de risc, precum și pacienții simptomatici care au forme ușoare vor fi internați în spitale de faza 2 sau suport. Aceștia vor putea fi externați după minim 10 zile de internare în lipsa febrei și ameliorarea simptomatologiei, pentru cel puțin 72 ore. Testarea de control se va efectua în ziua 8 de la internare.

          Pacienții asimptomatici care sunt pozitivi la testul de control vor putea fi externați după 10 zile, dacă medicul curant consideră oportun pe baza criteriilor clinice, cu condiția izolării la domiciliu până la împlinirea celor 14 zile ale perioadei de izolare care decurge de la momentul internării (respectiv 4 zile de la externare).

          Pacienții asimptomatici care sunt negativi la testul de control vor putea fi externați după 10 zile, fără a fi necesară izolarea la domiciliu.

          În cazul pacienților cu afecțiune renală care necesită dializă, aceștia vor fi mentinuți internați până la 14 zile în vederea asigurării accesului la dializă (procedură care nu poate fi efectuată în condiții de izolare la domiciliu).

          Pacienții simptomatici cu forme medii sau severe, vor rămâne în spitale faza 1 sau 2 care au în structură secţii de terapie intensivă sau în spitale suport, în cazul în care spitalele de fază 1 sau 2 nu au secţii de terapie intensivă.

          Internarea trebuie să dureze cel puțin 14 zile de la debutul simptomelor, lipsa febrei pentru cel puțin 72 ore și ameliorarea simptomatologiei. Testarea de control se va efectua după îndeplinirea criteriilor mai sus menționate. Pacienții cu rezultat pozitiv la testul de control pot fi externați dacă medicul curant consideră oportun pe baza criteriilor clinice, cu indicații de izolare la domiciliu pentru o perioadă stabilită de medicul curant.

          Personalul medical este obligat să utilizeze echipamentele individuale de protecţie (PPE) conform normelor în vigoare pentru toți pacienții care se adresează serviciilor medico-chirurgicale, adaptat în funcție de riscul manoperelor efectuate la pacient.

          După externare, monitorizarea stării de sănătate a pacientului pe perioada izolării la domiciliu se face de către medicul de familie, zilnic, prin sistemul de telemedicină. Pentru pacienții care nu sunt înscriși pe lista unui medic de familie monitorizarea zilnică este efectuată de către Direcția de Sănătate Publică Județeană și a municipiului București.

          Noile criterii de externate au fost fundamentate pe baza recomandărilor OMS și ECDC care nu mai condiționează externarea pacientului cu stare clinică bună după 2 teste negative succesive pentru probe recoltate la interval de 24 de ore. Există rapoarte care evidențiază că pacienții pot ramane pozitivi la RT-PCR timp de săptămâni sau chiar să alterneze un rezultat pozitiv după zile/săptămâni după unul negativ, evidențele preliminare sugerând că pacientul nu mai este infecțios.

          Proiectul Autostrăzii A 13, prezentat în Bacău – VIDEO

          Astăzi, la orele prânzului, a avut loc la Sala Mare a Consilului Județean conferința de presă de prezentare a proiectului A13 Bacău – Brașov, organizată de Consiliului Județean Bacău.

          Evenimentul s-a petrecut sub auspiciile cabinetului parlamentar Dan Lucian Șova cu susținera Consilului Județean Bacău. La eveniment au participat compania care a câștigat licitația în vederea executării proiectului, Search Corporation, care a fost reprezentată de Michael Stanciu, președintele companiei; antreprenorul general al lucrării privind studiile de fezabilitate și proiectul tehnic al obiectivului, contract semnat cu Ministerul Transporturilor.

          Au mai participat Gheorghe Ispas, președintele Asociației Drumuri și Poduri din România, organizație profesională care reunește toți specialiștii de drumuri și poduri din România, la masa invitaților luând loc și europarlamentarul Dragoș Benea, deputatul Ionel Floroiu și președintele Consilului Județean, Sorin Brașoveanu.

          În calitate de gazdă, deputatul Lucian Șova a precizat că a adresat o invitație și Ministerului Transporturilor, în vederea delegării unor specialiști, inviatație care, din păcate a rămas fără răspuns.

          După ce parlamentarii PSD de Bacău și președintele Consilului Județean Bacău au vorbit despre importanța acestui obiectiv, Michael Stanciu, președintele companiei Search Corporation a explicat celor prezenți informații despre acest proiect, pornind de la statistici, moduri de finațare, cum se execută un sistem de fezabilitate etc.

          „Am considerat întotdeauna că, București-Brașov este rădăcina întregului program de autostrăzi din România, având cea mai mare densitate de trafic din țară. Brașovul este inima țării iar Bacăul inima Moldovei”, a declarat Michael Stanciu care a prezentat o hartă din care reiese că România și Bulgaria sunt cele mai nesiugure țări din punt de vedere al traficului auto.

          Detalii de la această întâlnire aflați din ediția de mâine a cotidianului Deșteptarea.

          Pasajul subteran, închis miercuri între 9.00 – 17.00

            Pasajul „Ştefan Guşe”, inundaţii cu repetiţie

            PRIMĂRIA MUNICIPIULUI BACĂU informează locuitorii care tranzitează zona Pasajului subteran Ștefan Gușă- Oituz, că în data de 24.06.2020 circulația va fi deviată între orele 9.00-17.00, motivat de lucrările de decolmatare ale sistemului de canalizare aferent acestui obiectiv. Lucrarea va fi executată de SC CRAB SA.

            Rugăm participanții la trafic să se conformeze noii reglementări și în vederea respectării restricției să folosească rutele alternative existente: str. Constanței – pasajul la nivel cu calea ferată (Poliție) – str. Tolstoi – str. C-tin Ene sau str. Constanței – str. Ghe. Donici – str.Abatorului – calea Moinești – Pasaj Mărgineni – str. Mioriței – str.Gării.

            Mulțumim pentru înțelegere!

            Pompierii au intervenit la inundațiile din județ

              În urma fenomenelor meteorologice periculoase – COD ROȘU, manifestate în cursul zilei de ieri, pompierii militari băcăuani au desfășurat următoarele misiuni pentru limitarea și înlăturarea efectelor negative:

              1. Com. Solonț – evacuare apă dintr-o curte și o bucătărie vară;
              2. Mun. Bacău – evacuare apă dintr-un subsol de bloc;
              3. Com. Zemeș – evacuare apă dintr-o curte;
              4. Com. Pârjol – evacuare apă din patru curți;
              5. Com. Podu Turcului – evacuare apă dintr-o curte;
              6. Mun. Moinești – evacuare apă din două curți;
              7. Com. Balcani – degajare aluviuni de pe un drum comunal;
              8. Com. Mărgineni – degajare copac căzut pe carosabil.

              Pentru gestionarea situațiilor de urgență au acționat 32 de pompieri militari cu 5 autospeciale cu apă și spumă, 4 autospeciale de primă intervenție și comandă, 8 motopompe transportabile și 1 motopompă remorcabilă.

              Pompierii salvatori băcăuani rămân la datorie pentru limitarea și înlăturarea efectelor negative generate de fenomenele meteorologice periculoase până la când comunitățile vor reveni la starea de normalitate.

              Bulibășeala „programată” de la Pașapoarte

                Aproape în fiecare an, pe perioada verii, Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte din Bacău este supraaglomerat, mai ales de venirea cetățenilor plecați la muncă în străinătate. La fel și cel dedicat permiselor de conducere auto sau actelor de identitate. Prin urmare, birourile sunt suprasolicitate de numărul mare de solicitări.

                Neajunsul este dublat acum, în perioada pandemiei de coronavirus, când programările se fac numai online. Din păcate, prea puțină lume este familiarizată cu folosirea tehnologiilor IT, mai ales dacă vorbim de oameni mai în vârstă. Este și cazul lui Laurențiu Ocheană, pensionar din Bacău, care, acum, este nevoit să-și preschimbe permisul auto și pașaportul. „Este foarte complicată programarea asta online. E stresant, rău de tot. La permis, m-au programat acolo, la sediul lor, dar pentru pașaport, m-au trimis acasă, ca să accesez nu știu ce”, spune pensionarul.

                „Programați … să-și bată joc cineva de noi, să ne chinuie”

                De altfel, tot mai mulți oameni se plâng că este foarte dificil pentru ei, mai ales pentru cei care nu au un calculator sau un telefon mai deștept, nici măcar nu și-au făcut o adresă de email, pentru simplul motiv că nu știu să lucreze pe internet. „Cineva câștigă din chestia sta? Nu-mi dau seama. Până la urmă nu am reușit pentru pașaport, o să mă duc mâine din nou.

                De trei zile încerc și nu reușesc, am ajuns la sediul pașapoarte și…nu apăream pe listă, când era să mă strige omul ăla de la intrare. Prima dată am crezut că am greșit și am făcut din nou, dar mi-a zis cineva că se întâmplă des așa ceva. Intenționat sau nu, dar trebuie făcut ceva cu asta. Parcă suntem programați să-și bată joc cineva de noi, să ne chinuie”, se plâng oamenii.

                „Aricii” de la Evidența Populației

                Problema numelor care nu se regăsesc pe lista portarului de la ușa Serviciului de Pașapoarte (și a Evindenței Populației, aflată în același sediu) a mai fost sesizată și de alte persoane care, culmea!, urmaseră procedura rezervării online, unii chiar cu 2-3 săptămâni înainte.

                „Am avut programare pentru schimbarea actului de identitate. Am ajuns chiar mai devreme cu 20 de minute și, deși eram programată la primele ore, nenea de la poartă tot striga alte nume, care trebuiau să intre cu mult după mine sau care nici nu erau pe listă. Până când i-am arătat dovada că am programare. Iar când ajung la biroul unde se fac fotografii pentru noul act, angajata de acolo, evident, m-a luat peste picior, reproșându-mi că am … întârziat.

                Oare când vor dispărea toți «aricii» ăștia care, de fapt, uită că lucrează cu oamenii, plătiți fiind din taxele încasate de la noi?”, se întreabă o băcăuancă la fel de nemulțumită.

                Distanțare socială – ioc

                Și mai revoltătoare este lipsa distanțării sociale din fața instituției, oamenii stând – spun nemulțumiții – „îngrămădiți ca oile, unul lângă altul”, mulți dintre ei fără a purta masca de protecție, evetual, trasă sub bărbie. Situație care, în mod evident, nu mai justifică necesitatea programării online.

                „Te îmbolnăvești de inimă. Poate și de coronavirus. Se stă în parcarea din fața Pașapoartelor, unul peste altul. Cineva care nu locuiește în Bacău și vine de la zeci de kilometri, cum se programează, dacă nici nu are calculator sau așa ceva”, spun oamenii.

                Totul e normal, funcționează

                Responsabilii Prefecturii Bacău, instituția căreia îi este subordonat Serviciul Pașapoarte, spun că, dimpotrivă „programările la cele două servicii publice comunitare se fac în baza unui soft național și care funcționează. A fost testat împreună cu șefii serviciilor”.

                „Este necesar ca cetățenii să citească toate instrucțiunile care sunt postate pe site și să parcurgă toți în derularea procesului de programare, până se afișează că este confirmată programarea. Apreciem interesul cetățenilor și se fac toate eforturile pentru soluționarea cererilor acestora. Apelăm la calm și înțelegere, astfel încât și în această perioadă, cu respectarea întocmai a instrucțiunilor puse la dispoziția solicitanților pe site, activitatea să se desfășoare normal”, ne-au transmis reprezentanții Prefecturii.

                Ultrascurte cu Dionisie

                * Pe peretele unei biblioteci peste câțiva ani: „Citește, încă nu este ilegal!”

                * Dionisie e la supermarket.
                – Domnule, trebuie să vă luăm temperatura.
                – Nu v-o dau!
                – Dar e obligatoriu, este ordonanță pentru asta.
                – Nu vă dau temperatura.
                – O să chem Poliția, trebuie să vă luăm temperatura!…
                – Bă, temperatura e a mea, nu v-o dau. Puteți, cel mult, să mi-o măsurați!

                * Dionisie are o dilema: -Bă, dacă beau țuică de la frigider, mă răcoresc sau mă încălzesc?

                * Are tata câțiva ari de lucernă lângă un pârâu. O să-l rog să-mi împrumute terenul și-l numesc Mare Principat. Pe urmă declar independența față de România. Să n-avem discuții! Până la redactarea Constituției o să dau un Decret Domnesc: pe teritoriul Marelui Principat, purtatul măștii este ilegal. Fiind independent, principatul nu se va mai supune legilor românești, prin urmare, nu va exista stare de alertă sau de urgență, singură stare permisă fiind cea de ebrietate. Cetățenia poate fi atribuită oricărui doritor contra unei taxe anuale. Hai, că începe emanciparea și-mi tot vin idei…

                * Imnul României ar trebui să se cheme „Hai, sictir!”. Că dacă propun piesa băieților de la BUG Mafia cu lumea făcută cadou, se supără pudibonzii…

                * Dionisie e oprit de o reporteriță pe stradă:
                – Ce le urați protestatarilor care au ieșit pe străzile din SUA?
                – Să pună mâna pe o carte de istorie.
                – Adică vreți să spuneți că protestatarii sunt proști?
                – Nu, domniță, doar confuzi.
                – Ce vreți să spuneți? Nu cumva suteti rasist?
                – Domniță, matale știi cine a fost Cristofor Columb?
                – E cel care a descoperit America.
                – Bun. Și ce treaba are cu sclavia negrilor aduși din Africa la 100 de ani după moartea lui de i-au demolat statuile!?
                – Deci, am avut dreptate, sunteți rasist!
                – Deci, ești proastă!

                * – Domnule Dionisie, credeți că vor mai fi alegeri anul acesta?
                – Da, dar nu din cele la care vă așteptați Dvs., pentru primari sau pentru Parlament.
                – Dar de care?
                – Electoratul va fi chemat să se pronunțe cât să fie prelungită starea de alertă maximă: trei luni, șase luni sau un an.
                – Și aveți un pronostic?
                – Electoratul va vota masiv pentru prelungirea cu un an.

                 

                Handbal/ Liga Zimbrilor: „CSMeii”, reunire printre containere

                Ieri, handbaliștii antrenați de Adrian Petrea și-au reluat pregătirile pe stadionul –spital militar „Letea”. De la prima ședință au lipsit stranierii, care sunt așteptați la echipă la mijlocul acestei săptămâni.

                Departe de sală, dar aproape de handbal. Așa s-ar putea intitula reunirea prim-divizionarei de handbal masculin a CSM Bacău. O reunire atipică, avută loc ieri, la ora 10.00, la baza sportivă „Letea” („Constantin Anghelache”), transformată, în plină pandemie COVID-19, în spital militar. Prin urmare, primul antrenament al sezonului condus de „principalul” Adrian Petrea și de preparatorul fizic Alexandru Acsinte s-a desfășurat printre containere și corturi de tip cazon.

                La reunire s-au prezentat 11 jucători. Inclusiv Ionuț Rotaru, revenit la Bacău încă din iarnă și Robert Gal, despre care se vehicula la un moment dat că ar putea pleca. Au lipsit Bologa, Huta, plus stranierii Saldatsenka, Serhel, Crnoglavac, Coric și Sretenovic (ultimii doi fiind achizițiile verii pentru „CSMei”), cu toții urmând să se alăture echipei zilele următoare.

                La capitolul „plecări” figurează Crăciunescul, Drăgan, Sadovyi, Mihai și Gabi Cotinghiu, Dascălu și Anton (cu precizarea că ultimii doi se mai află, pentru o scurtă perioadă de timp, sub contract cu gruparea băcăuană). Ședința de pregătire s-a derulat în conformitate cu normele de prevenție și de distanțare socială aflate în vigoare și a fost urmată de testarea COVID-19 a componenților lotului. „Este, într-adevăr, o reunire atipică, dar ea are loc sub semnul optimismului. Chiar dacă ne așteaptă un sezon greu, cu o medie de 50 de meciuri, am încredere în echipă, care se bazează pe un amestec între jucătorii cu experiență și elanul tinerilor.

                Sunt mulțumit de achiziționarea celor doi stranieri și eu continui să sper la cel puțin încă un transfer”, a declarat antrenorul Adrian Petrea. Prezent la reunire, directorul CSM Bacău, Adrian Gavriliu, nu a exclus posibilitatea ca echipa să se mai întărească până la startul sezonului, programat pe 14 august, atunci când „CSMeii” vor întâlni, la Constanța, pe Dinamo, în semifinala Cupei României. „Până la eventualitatea altor transferuri, să notăm achiziționarea lui Teo Coric și a lui Stevan Sretenovic. Aceste două transferuri reprezintă cel mai bun semn că echipa își va continua parcursul.

                În perioada următoare vom discuta cu jucătorii cărora le expiră contractele prelungirea înțelegerii cu noi și am încredere că totul se va rezolva dacă va exista înțelegere. Chiar dacă va mai dura o perioadă de câteva săptămâni, jucătorii își vor regăsi banii în contracte, nu trebuie să-și facă griji”, a fost mesajul directorului Gavriliu, care a precizat că nu știe încă pe ce bani va putea miza: „Am prezentat domnului primar, mai multe variante de buget, iar acesta mi-a dat asigurări că echipa va beneficia în continuare de întreaga susținere a municipalității. E o garanție”.

                Zilele următoare, CSM Bacău se va împărți între stadionul „Letea” și Sala de Atletism. La începutul lui august, este prevăzută o nouă ediție a tradiționalei Cupe a Municipiului. „Datele ar fi 7 și 8 august. În perioada imediat următoare, vom cunoaște și echipele participante”, a afirmat managerul echipei, Sorin Târcă. Aproape de handbal, CSM Bacău se apropie, încet-încet și de sală. De Sala Sporturilor.

                Se scot la licitație spațiile comerciale de la Insulă

                Municipalitatea băcăuană a decis scoaterea la licitație a spațiilor comerciale de la Insula de Agrement în vederea desfăşurării activităţilor de alimentaţie publică, depozit ambarcaţiuni/sporturi nautice şi comercializare produse alimentare şi nealimentare. Închirierea, prin licitaţie publică, a obiectivelor recepţionate pe Insula de Agrement se face pe o perioadă de 5 ani.

                „Dorim ca Insula de Agrement să fie acel loc care să asigure atât condiţii de joacă pentru copii, spaţii de recreere prin amenajările existente: plajă, pistă de skate, loc de joacă amenajat, cât şi condiţii pentru petrecerea timpului liber a adultilor/părinţilor, prin amenajarea unor locuri în care să-şi petreacă timpul liber, asigurându-le astfel posibilitatea de a achiziționa diverse tipuri de produse”, spune primarul Cosmin Necula.

                Preţul de pornire al licitației este cel stabilit prin HCL nr.455/2019, respectiv: 21 lei /mp/lună, pentru alimentaţie publică, I3 lei /mp/lună pentru sector mixt (vânzare produse nealimntare şi alimentare), și, respectiv, 11 lei /mp/lună, pentru prestări servicii. Membrii Comisiei de evaluare şi ai Comisiei de soluţionare a contestaţiilor vor fi desemnaţi printr-o Dispoziţie a Primarului Municipiului Bacău.

                O nouă propunere de facilități pentru firmele din Bacău

                După ce prefectul a cerut anularea precedentei hotărâri a Consiliului local prin care se acordau facilități fiscale în contexul pandemiei COVID 19, primarul Bacăului a propus o nouă hotărâre în acest sens.

                Astfel, la ședința de miercuri, 24 iunie, consilierii vor discuta propunerea primarului Cosmin Necula de reducere a unor taxe și impozite. Astfel, se propune reducerea impozitului anual pe clădiri cu o cotă de 50%, pentru clădirile nerezidentiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosintă printr-un contract de inchiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz.

                Reducerea se acordă, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligați, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgentă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice.

                Cei care și-au întrerupt activitatea sunt scutiți de la plata taxei lunare pe clădiri datorate de către concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă a unei clădiri proprietatea publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, după caz. Sunt propuse și acordarea unor facilităţi la plata taxei şi a chiriei datorate pentru ocuparea domeniului public.

                Astfel, începând cu data de 14.05.2020 şi pănă la data de 31 august 2020, calculul, respectiv plata taxei şi a chiriei datorate pentru ocuparea domeniului public cu panouri publicitare, astfel cum acestea sunt prevăzute de Legea nr. 185/ 2013 privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, republicată, în cazul contractelor de concesionare, închiriere sau asociere în participaţie existente, se va efectua numai pentru panourile decorate cu reclamă comercială, proporţional cu perioada de timp în care respectivele panouri au fost efectiv decorate.

                Pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, se aprobă scutirea de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către utilizatorii suprafetelor care au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau detin certificatul pentru situaţii dc urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea partială a activităţii economice.

                Se propune și anularea accesoriilor în cazul obligaţilor bugetare restante la data de 31 martie 2020 datorate bugetului local al Municipului Bacău.