sâmbătă, 20 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 1416

Fotbal/ Liga a III-a: Începe returul

În acest weekend este programată etapa a zecea, prima din returul Ligii a III-a. Învingătoare miercuri, cu 1-0 (gol Ionuț Furtună), în restanța de la Pașcani, CSM Bacău a urcat pe locul 8 și așteaptă încrezătoare vizita vice-liderei din Seria 1, Șomuz Fălticeni. În Seria 2, FC Dinamo Bacău joacă și ea acasă, cu Metalul Buzău, în fața căreia speră să-și ia revanșa pentru acel 0-5 din tur. În fine, Aerostar, cu trei victorii la rând în finalul turului dorește să-și prelungească seria și pe dificilul teren al Viitorului Ianca.

Seria 1

Programul etapei a zecea (30 octombrie, ora 15.00): Ceahlăul- CSM Pașcani, Sporting Juniorul- Bucovina Rădăuți, CSM Bacău- Șomuz Fălticeni, Dante Botoșani- Știința Miroslava, Hușana Huși- Foresta Suceava.

Clasament

1 Dante Botoșani     9        7        2        0        16-4   23p.

2 Șomuz Fălticeni    9        5        2        2        11-7   17p.

3 Bucovina Rădăuți  9        4        3        2        9-8     15p.

4 Foresta Suceava   9        4        2        3        12-12 14p.

5 Ceahlăul P. Nt.     9        3        3        3        10-6   12p.

6 Hușana Huși        9        3        3        3        7-10   12p.

7 Știința Miroslava   9        2        4        3        8-9     10p.

8 CSM Bacău           9        2        3        4        7-9     9p.

9 Sporting Juniorul  9        2        3        4        7-11   9p.

10 CSM Pașcani       9        0        1        8        8-19   1p.

Seria 2

Programul etapei a zecea (30 octombrie, ora 15.00): FC Dinamo Bacău- Metalul Buzău, CS Făurei- CSM Râmnicu-Sărat, SC Oțelul- Sporting Liești, CSM Focșani 2007- Sportul Chișcani, Viitorul Ianca- Aerostar.

Clasament

1 SC Oțelul Galați    9        7        0        2        33-7   21p.

2 CSM Focșani        9        6        2        1        18-8   20p.

3 Sporting Liești      9        6        1        2        18-11 19p.

4 Aerostar Bacău     9        5        3        1        16-8   18p.

5 Metalul Buzău       9        5        1        3        23-10 16p.

6 Viitorul Ianca       9        4        0        5        16-24 12p.

7 CSM Rm. Sărat     8        3        2        3        19-14 11p.

8 FC Dinamo Bacău 8        2        0        6        11-18 6p.

9 CS Făurei             9        1        1        7        10-29 4p.

10 Sportul Chișcani 9        0        0        9        5-40   0p.

 

 

Victober, un eveniment online organizat de Facultatea de Litere a Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău

    Victober este un eveniment aflat în acest an deja la a cincea ediție și care constă în celebrarea epocii victoriene cu tot ce ține de aceasta: politică, istorie, cultură, în sens larg şi literatură, în particular. Studenții de la programele de studii de engleză sub îndrumarea cadrelor didactice conf.univ.dr. Andreia Suciu și lect.univ.dr. Cătălina Bălinișteanu-Furdu sunt invitați în fiecare an să prezinte proiecte, eseuri, lucrări creative care să aibă drept punct comun de analiză şi/sau inspiraţie victorianismul în cadrul cercului studenţesc Cultures and Genres.

    În acest an, pe 25 octombrie 2021, la o întâlnire ce a avut loc pe platforma Teams a Universităţii, la Victober au participat atât studenți de la ciclul de licenţă (programele de studii Limba şi literatura română – Limba şi literatura engleză, Limba şi literatura engleză – Limba şi literatura franceză), cât şi studenţi de la programul de master Limba engleza. Practici de comunicare. Aceştia şi-au propus în lucrările lor să ofere o perspectivă clasică, dar şi actualizată atât asupra epocii victoriene, cât și asupra romanelor sau fenomenelor victoriene abordate.

    Participanţii ediţiei actuale şi lucrările lor au fost: Ştefania Roşu, RE, II – A Woman’s Ambition as Witchcraft in Tomas Hardy’s ‘The Return of the Native’, Lorena Chiriac (Patraşcu), LEPC, I – ‘An Eye for and Eye by Anthony Trollope – general view, Miriam-Carla Calapod, EF, III – Poem, Raluca-Andreea Donici (Nechifor), LEPC, I – Orientalism in Victorianism. Influences, Symbols, Motifs. Şi studenţii participanţi în auditoriu au contribuit activ.

    Prezentările studenților din acest an au surprins plăcut auditoriul prin rigurozitatea cu care au fost structurate, prin abordarea corectă a amplei bibliografii folosite, puterea de analiză a detaliilor şi capacitatea de sintetizare a generalului. Alți studenţi au impresionat prin creativitatea lor și prin stilul nonconformist prin care s-au transpus în pielea diferitelor personaje victoriene.

    La sfârșitul acestei activități studenții au fost recompensați cu premii ce au constat în cărți în limba engleză.

    Prorector pentru etica și imaginea universității,

    Conf. univ. dr. Cristina Cîrtiță-Buzoianu

    Săracii ajută săracii, la Masa Bucuriei din Onești

    Credincioșii care doresc să facă un parastas sau o pomenire a celor dragi adormiți întru Domnul (pomeniri de 40 de zile, de un an sau de 7 ani ori alte pomeni), pot apela acum la proiectul lansat de Protoieria Onești – MASA BUCURIEI. Proiectul este menit să ajute persoanele aflate în nevoie cu alimente livrate la pachet în fiecare zi (mai puțin duminica). Câte o porție de ciorbă caldă și de pâine pot fi luate de la Protoierie și constituie „Prânzul Ștefanian”, Sf. Ștefan ce Mare fiind unul dintre ocrotitorii spirituali ai Oneștiului, alături de Sf. Nicolae.

    Slujba parastasului – a anunțat protopopul de Onești, părintele dr. Ioan Bârgăoanu – se va sluji de preotul capelei împreună cu preotul din parohie invitat, la ora 12,00 și în ziua pe care credincioșii o doresc (mai puțin duminica). Ora se poate modifica în intervalul de timp 11,30-14,00. Familia poate veni cu maxim patru persoane care participă la slujbă și trebuie să respecte regulile sanitare prevăzute în această perioadă. De pe 15 noiembrie, în perioada Postului Crăciunului, se va pregăti hrană de post pentru toți beneficiarii de la Masa Bucuriei și Prânzul Ștefanian, iar miercurea și vinerea la fel. La slujba parastasului se pregătesc inclusiv colaci, vin, colivă, lumânări, candele și tămâie.

    În fiecare zi, de la ora 6,00 la 8,00, în capela Protopopiatului se săvârșește Dumnezeiasca Liturghie. Acolo sunt primiți toți cei care doresc să facă pomeniri pentru cei adormiți, iar darurile oferite se folosesc pentru pregătirea mesei și achitarea facturilor la gaz și la energia electrică. Gratuit, sunt pomeniți la Dumnezeiasca Liturghie cei vii și cei adormiți întru Domnul.

    La geamul Protoieriei, pe unde se livrează pachetele de mâncare, vin zilnic peste o sută de beneficiari. „Oricui dorește să ajute la masa celor necăjiți cu alimente neperisabile (ulei, fasole, legume, suc de roșii, zahăr etc.) le mulțumim și le primim darurile cu mult drag. Bogdaproste!” – spune părintele Bârgăoanu. Iar oricine donează pentru un ajutor, primește chitanță. Am făcut acest anunț deoarece am fost sunat de credincioșii care se interesează de proiectul Masa Bucuriei. Practic, pomana sau darul oferit se oferă săracilor indiferent de cult și fără acte, iar pomana nu se face numai sâmbăta, ci în fiecare zi, la fereastra Protoieriei, de la ora 13,00 la ora 16,00 (exclus duminica), precum și la centrele pe care le sprijinim. Am respectat și vom respecta măsurile igenico-sanitare impuse în această perioadă pandemică. „Cât costă Părinte?” – este întrebarea clasică pe care o primesc. Vă răspundem cu respect: cât vă lasă inima! Săracii ajută săracii!”

    Pentru alte detalii, cei interesați pot suna la numărul 0741.047.153 sau să vină la Sediul Protopopiatului Onești (Str. Adrian Păunescu Nr.1).

    Statisticile pandemiei

      Ieri, la ATI, ora 9.00, erau internați 47 pacienți (23 SJU Bacău, 12 Buhuși, 9 Onești, 3 Spital Moinești). DSP a anunțat 306 de cazuri noi de COVID iar în spitalele județului erau internați 403 bolnavi de COVID. La nivelul judetului Bacau, pana la data de 27.10.2021, au fost administrate 247767 de doze de vaccin împotriva COVID-19.

      In data de 27.10.2021 au fost vaccinate un numar total de 3669 persoane, din care 2943 de persoane cu prima doza, 163 persoane au primit doza a doua si 563 persoane au primit a treia doză. La nivelul Direcţiei de Sănătate Publică Bacau funcţionează o linie telefonică de urgenţă, 0729/300.130, care are program de funcţionare permanent, unde cetăţenii pot obţine informaţii utile de prevenire şi combatere COVID-19.

      De asemenea, DSP Bacau pune la dispozitia populatiei un CALL CENTER – 021/414.4434, care are program de funcţionare in intervalul orar 08.00-22.00 si poate fi accesat pentru urmatoarele informatii: informatii simptome, informatii pentru persoanele carantinate (contacti directi), informatii pentru persoanele izolate (confirmate COVID-19), informatii destinate programarii la vaccinare si informatii suplimentare legate de campania de vaccinare.

      Last Great American Whale

      „Ce poate fi mai frumos, într-o caldă zi de toamnă, decât să asculți muzică rock împreună cu prietenii?”. Chiar, oare ce? Poate să beți o cafea împreună? Gavarind despre rock și nu numai? M-am reîntâlnit, după ani și ani, cu prietenul Gabriel Chelaru, autorul memorabilei fraze de mai sus (memorabile pentru mine) și, în fața unei cafele italienești, ne-am pus pe discutat despre tot ce a fost și poate că va mai fi vreodată. Warhol și Velvet Underground, Gerard Houllier și Plant, Lester Bangs și Sting. OK, în treacăt, și despre Nirvana. Dar numai în treacăt.

      De Pearl Jam, în schimb, chiar că n-a fost loc. Sorry. Ce-i drept, au fost înlocuiți cu succes de Super-Sub Fairclough; na, că roșcovanul și-a făcut iar treaba! Afară ploua, poate ca-n Nichita sau poate că doar ca pe Anfield, însă toată lumea noastră era aici. Aici, înăuntru. Și ne era cald și bine. Într-atât de bine, încât, fără nicio teamă, am aruncat un ochi spre fundul ceștii de cafea, doar așa, să ne imaginăm cam ce ne-ar putea hărăzi viitorul. Or, mai degrabă, ce am vrea noi să ne aducă. Stabilit de mai bine de un deceniu și jumătate în Statele Unite, unde-i merge de n-are motive să se plângă, Gabi mi-a spus, pe tonul cel mai natural, că și-ar dori să se întoarcă. Pentru a face din nou radio, viața sa. Și chiar mai mult decât atât:

      „Mi-ar plăcea al naibii de tare să ajut niște tineri aflați pe băncile facultății să descopere cum este și cum trebuie să faci radio. Să-i iau de mână și să le arăt drumul, așa cum au făcut-o, cândva, și alții cu mine”. Azi, când universul media se tot duce dracului în jos, iată că o voce- una dintre cele mai remarcabile pe care le-a avut vreodată radio-ul băcăuan- se ridică doar pentru a spune din nou „bună ziua” de la un microfon. Oh, Bog! Sper doar ca noi să nu răspundem „Houston, avem o problemă”. Când am ieșit din cafenea, am dat, absolut întâmplător, peste Anca. Și ulterior, peste Bogdan. Așa cum, cu doar o seară înainte, nimerisem nas în nas, în pustiul din centru, cu Radu. Dacă nici ăsta n-o fi un semn…

      Ca să nu mai spun că, fix la următoarea lecție de chitară a fiică-mii, prof-ul a învățat-o acordurile din „Hysteria”, tocmai discul care ne-a reunit pe mine și pe Gabi; să auzi și să nu crezi! Acum, că tot l-am pomenit noi la cafea și pe Lou Reed, nu știu sigur dacă ultima mare balenă americană a fost văzută cu adevărat prin Chinatown, Florida sau zona Marilor Lacuri. Simt însă că se pregătește să taie Atlanticul în sens invers. Și asta destul de curând. Prin urmare, tot ce aveți de făcut este să fiți pe recepție; dacă într-adevăr se va întâmpla, veți fi primii care vor afla. De la radio, firește!

      Sprijin financiar pentru apicultori

      Zeci de apicultori băcăuani au primit sau urmează să li se transmită sume reprezentând subvenții prin Programul Naţional Apicol (PNA) pentru anul 2021. În total, Agenția de Plăți și Intervenție pentru (APIA) Bacău, instituția prin intermediul căreia se face plata către apicultori, a aprobat 69 de cereri, deocamdată pentru suma de 187.543,63 lei.

      Asta pentru că această tranșă de bani provine de la Uniunea Europeană, statul român urmând să plătească și el aceeași sumă, însă, nu se știe când. Cert este că sumele acestea au fost acordate în scopul îmbunătățirii producției și comercializării produselor apicole.

      Mai exact, banii sunt pentru ultimele investiții pe care trebuie să le facă apicultorii înainte de venirea iernii. Astfel, apicultorii pot folosi subvențiile pentru achiziționarea de cutii noi în vederea înlocuirii celor uzate pe perioada deplasării în pastoral, sau pentru achiziţionarea de accesorii apicole (colectoare de polen, colectoare de propolis, de uscătoare de polen, încălzitoare pentru miere, topitoare de ceară, măturătoare, echipamente apicol de protecție etc), ori achziționarea de unelte apicole si echipamente de protecţie (afumător, daltă apicolă, furculiță pentru descăpăcit, cuțit pentru descăpăcit, sită filtrare miere).

      Totodată, subvențiile pot fi folosite inclusiv pentru decontarea analizelor fizico-chimice care să ateste calitatea mierii ori pentru achiziționarea de medicamente pentru tratarea varoozei și nosemozei.

      Pot fi cumpărate și diverse mijloace de transport apicol fără autopropulsie (remorci/pavilioane apicole) sau mijloace fără autopropulsie de încărcare -descărcare a stupilor în pastoral.

      Între noi, «negrii»…

      Acum ceva vreme în sudul SUA, existau locuri speciale pentru negri. Aceștia nu aveau voie să bea din aceeași fântână publică cu albii, nu aveau voie să se așeze în autobuz decât pe locurile din spate, nu aveau voie să folosească aceleași școli, aceleași restaurante și așa mai departe. „For whites only” era inscripția care atrăgea atenția că în acel loc, pe acea bancă, pe acele scări au voie doar albii. Africa de Sud a dus mai departe nebunia discriminării. Regimul a declarat că negrii nu mai sunt cetățeni ai țării, ci ai unor state special constituite în care a fost deportată populația de culoare. Nemaifiind cetățeni sud-africani, negrii nu mai votau în alegerile pentru Parlament. „Net blankes, withes only” (în afrikaans) stabilea exact pe unde nu au voie să meargă negrii.

      Certificatul verde scornit de nu se știe cine și impus cu forța (deocamdată ilegal și total neconstituțional) face același lucru. Stabilește că nevaccinatii nu au aceleași drepturi cu vaccinații deși, așa cum spun specialiștii (dar cine mai stă să-i asculte?!) și vaccinații pot împrăștia virusul la fel dacă nu cumva chiar mai bine deoarece nu au nici un fel de restricție chiar dacă ar fi bolnavi.

      În vreme ce, în Parlament implementarea certificatului verde s-a împiedicat oleacă, în țară lumea începe să se dezmeticească. La puținele instituții care au implementat deja măsură ghișeului special pentru nevaccinati, lumea se salută, vorbește și împarte păreri. Este un pas important spre solidaritate, un cuvânt scos din vocabular de vreo 30 de ani și care începe să fie reinventat.

      Obligarea vaccinării (căci asta încearcă să facă certificatul verde) ar putea avea ca efect secundar crearea unei categorii de oameni foarte interesantă. Ca pe vremuri, când românii se salutau cu ultimele bancuri despre Ceaușescu și-și creau rețele paralele de aprovizionare. În același timp, o categorie socială extrem de periculoasă la alegeri!

      Reuniune transnațională Erasmus Plus în Bacău

        Școala Gimnazială Nr. 10, din Bacău, a găzduit a doua întâlnire transnațională din proiectul Erasmus+ ”We Read, Therefore We Are”, proiect în care sunt implicate România, Turcia, Polonia, Lituania și Grecia. Activitățile din proiect promovează lectura și impactul pe care cititul îl are asupra evoluției copiilor și tinerilor de pretutindeni.

        Echipa de la Școala Gimnazială Nr. 10 – directoarea Iulia Jicu și profesorii Luiza David, Viorica Neștian și Alexandra Munteanu – a organizat un program intens și antrenant, care a inclus activități diverse dedicate lecturii, dar și promovării orașului Bacău și a țării noastre. Au fost prezentate și orașele și specificul școlilor implicate, pentru ca fiecare participant să cunoască diferite moduri de abordare ale educației din Europa.

        „Activitățile din zilele reuniunii – spune prof. Iulia Jicu – au fost menite să conducă la descoperirea orașului nostru și a instituțiilor sale de cultură, în ideea creării unor prietenii durabile și a unor poduri între atât de diferitele și totuși atât de înruditele culturi și sisteme educaționale. De asemenea, s-au desfășurat, sub îndrumarea profesorilor de limba engleză din școală, diverse ateliere de lectură și scriere creativă, ateliere menite să încurajeze comunicarea și schimbul de bune practice între copiii și profesorii din școlile participante. Proiectul acesta se dorește a fi un util schimb de bune practici didactice, dar și de opinii, de abilități lingvistice, de tradiții, de mentalități. Cuvintele-cheie ale acestei reuniuni au fost, cu siguranță: cunoaștere, emoție, cooperare, multiculturalitate, tradiție, dar, mai ales, bucurie și prietenie.”

         

        Servicii online pentru băcăuanii fără certificat verde

          Primarul Lucian – Daniel Stanciu – Vizitei a prezentat mai multe servicii ale municipalității care pot fi accesate online, de către băcăuanii fără certificat verde:

          – Taxe și impozite, Urbanism, Direcția Patrimoniu, Autorizații de Funcționare, Poliția Locală, Petiții etc.
          Băcăuanii pot beneficia de servicii accesând link-ul:
          https://portal.municipiulbacau.ro

          – Persoanele fizice/juridice pot depune orice declarație de impunere (clădiri, teren, mijloace de transport, salubrizare) însoțite de documentele doveditoare pe adresa de email : taxe-impozite@primăriabacau.ro

          – Certificatul de atestare fiscală pentru persoane fizice sau juridice se poate obține on-line accesând Portalul de servicii electronice al Primăriei Bacău: https://portal.municipiulbacau.ro

          – Plățile online pentru persoane fizice/juridice se pot efectua accesând https://www.ghiseul.ro.
          Este o modalitate facilă și puteți face plăți și fără a avea un user și o parolă.
          Toate formularele tipizate, lista conturilor IBAN, procedura de înrolare în sistemul de plată Ghiseul.ro se regăsesc pe pagina de internet: https://municipiulbacau.ro/taxe-si-impozite/

          Pentru a veni în sprijinul cetățenilor care nu sunt familiari cu dispozitivele electronice sau nu au certificat verde este deschis un ghișeu la Direcția de Taxe și Impozite a Municipiului Bacău, din str. Vasile Alecsandri nr. 63, unde se pot depune documente în format fizic.

          De la 1 noiembrie, alte patru declarații se vor putea depune online:

          *P04TI Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului pe clădiri – persoane fizice
          *P05TI Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului pe clădiri – persoane juridice
          *P02TI Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului pe teren – persoane fizice
          *P03TI Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului pe teren – persoane juridice.

          Petre Daea: Criza alimentara bate la ușă!

          Fostul ministru al agriculturii din Guvernul PSD, Petre Daea, trage un semnal de alarmă și anunță că, din cauza creșterilor de prețuri, se întrezărește germenul crizei alimentare.

          Daea spune că creșterea prețurilor la inputurile folosite în agricultura, de la simplu la cvadruplu și, mai mult, pun piedici serioase agricultorilor și lucrătorilor din industria alimentară.

          Fostul ministru dă și câteva exemple:
          ●la îngrășăminte, prețul azotatului de amoniu a crescut de la 900 lei la 3.920 lei /tona;
          ●brutăriile care folosesc gaze, de la contracte de 6.000 lei/luna pentru gaze, au trecut la „contracte fericite astăzi” cu 30.000 lei/luna
          ●prețurile la insectofungicide, motorină, utilajele agricole, piese de schimb și serviciile pentru toate acestea au crescut;

          „Ce fac agricultorii în această situație?”, se întreabă el. „Din dragoste de meserie și din legătura de o viață cu domeniul de activitate vor continua să întoarcă brazda țării. Dar vor avea un comportament diferit, în funcție de posibilități:

          a.micii agricultori, care dețin suprafețe sub un hectar, circa 1,8 milioane, reprezentând în jur de 640 mii ha, nu vor avea posibilitatea să-și cumpere îngrășăminte, deoarece vor fi nevoiți să-și plătească întreținerea, curentul electric, gazele și serviciile legate de existența zilnică din această iarnă. În aceeași situație sunt și micile gospodarii care au grădini pe lângă casă și vin să vândă la piață; dar vor însămânța aceste suprafețe, având la îndemână sămânța din producția obținută în anul 2021;

          b.un număr de aproximativ 1,5 milioane agricultori a căror suprafață intre 1 ha și 10 ha, reprezentând cca 4,3 milioane ha, vor avea un comportament diferit în funcție de resursele proprii și fondurile atrase din diverse surse (ajutor din cadrul familiei sau din afara ei), vor lucra terenul aplicând lucrările tehnologice la nivelul minim posibil, pentru a-și putea recupera cheltuielile prin producția obținută ce va fi destinată autoconsumului, direct sau pentru furajarea animalelor;

          c.fermierii în număr de aproape 90 mii cu o suprafața de cca 7, 6 mil ha, organizați în exploatații agricole de diverse tipuri, vor aplica tehnologiile specifice fiecărei culturi, asigurând toate inputurile necesare obținerii de produse comerciale, care să atingă potențialul biologic al soiurilor și hibrizilor folosiți”, consideră fostul ministru.

          Petru Daea crede că există trei comportamente previzibile pentru cele 3 categorii de lucrători ai ogoarelor:

          ●renunțarea parțiala sau totală la cultivarea terenurilor cu speciile consacrate, apelându-se la alte soluții mai puțin costisitoare, spre exemplu înlocuirea plantelor anuale cu cele perene (cei din categoria a);

          ●scăderea randamentelor pe unitatea de suprafață, producții mai mici și de slabă calitate ( categoriile a și b);

          ●obținerea de producții cu randamente ridicate ce vor putea atinge potențialul biologic al soiurilor și hibrizilor folosiți (fermieri din categoria c);

          „Însumând aceste posibile scenarii, rezultă că vom avea pe piață o producție mai mică, la costuri mari, ce se va constitui într-o oferta scăzută și scumpă, care nu va putea fi asimilată de consumatorul român, din cauza puterii reduse de cumpărare.
          În condițiile acestea, ținând cont și de schimbările climatice, potrivnice realizării unor randamente ridicate, producțiile obținute își vor găsi cumpărători în țările cu potență financiară, stimulându-se astfel exportul acestora de către producătorii români”, explică el.

          La acestea se adaugă lipsa unei rețele proprii pentru comercializarea produselor românești. Toate acestea la un loc vor crea dificultăți în aprovizionarea populației cu hrană.

          Se pune întrebarea cum putem preveni, contracara sau atenua efectele unei asemenea situații?

          Răspunsul a fost, este și rămâne în alocarea de sume în bugetul de stat pentru agricultură și in acțiuni concrete pentru realizarea principalelor obiective:
          ●continuarea și extinderea sistemului de irigații pentru folosirea resurselor de apă pe care le avem;
          ●dezvoltarea accelerată a sistemului de combatere a grindinei și stimularea precipitațiilor;
          ●susținerea cercetării agricole românești pentru crearea de soiuri și hibrizi cu adaptabilitate la condițiile de mediu nou create;
          ●stimularea realizării și dezvoltării rețelei comerciale românești pentru produsele autohtone la care statul trebuie să fie parte – există Casa de Comerț Agroalimentară Unirea;
          ●punerea în aplicare a legilor muntelui;
          ●absorbția în întregime a fondurilor europene destinate agriculturii;
          ●echilibrarea balanței comerciale cu produse agroalimentare prin susținerea produselor deficitare;
          ●continuarea susținerii programelor specifice din agricultură.

          „Am socotit necesar să fac aceste precizări, din dorința de a se înțelege de către guvernanți, că dacă astăzi se vorbește despre sănătate și pandemie, bătându-se politic pe morții zilei, în anii care urmează, cu siguranță, dacă nu acordăm atenție agriculturii, acum și tot timpul, ne vom bate toți pe o bucata de pâine, daca vom avea de unde să o procurăm, sau cu ce să o cumpărăm. Acum trebuie construit bugetul de stat pentru anul viitor! Din nefericire, clasa politică are altă agendă!”, a concluzionat Petre Daea.

          Bacău: Prețul gigacaloriei crește cu 87%

          Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie a aprobat scumpirea gigacaloriei livrate de toate CET-urile din ţară, cele mai mari creşteri fiind la Oradea, Arad şi Bârlad, se arată într-un comunicat al ANRE.

          Acesta nu este preţul final plătit de populaţie, ci reprezintă doar preţul la care centrala livrează agentul termic, la care se adaugă tarifele de transport şi distribuţie. Din preţul final, primăriile decid care sunt subvenţiile acordate populaţiei. Astfel, agentul termic livrat de SC Rulmenţi SA Bârlad se scumpeşte cu 96%, de la 158 de lei la 310 lei. Termoficare Oradea va livra gigacaloria cu o majorare de 95%, de la 160 lei la 313 lei, iar CET Arad cu 95% în plus, de la 163 la 318 lei.

          Alte creşteri mari de preţuri vor fi la Moderncalor Botoşani – 94%; Thermoenergy Group Bacău, Electroenergy Sud Giurgiu şi Bepco Braşov, 87% în cazul fiecărei centrale; Vest Energo CET Militari, CET Griviţa, Enet Focşani – 86% fiecare. Cele mai mici scumpiri sunt la CET Craiova (21%) şi CET Govora (22%). „Aceste creşteri se datorează unei creşteri medii a preţului gazelor, de circa +120% pentru gaze naturale livrate din reţeaua de distribuţie, de +140% a preţului gazelor naturale livrate din reţeaua de transport şi cu circa +23% a preţului cărbunelui, faţă de valorile luate în calcul pentru bonusul şi preţurile energiei termice valabile până la 31 octombrie 2021”, explică ANRE.

          De asemenea, preţul certificatelor de dioxid de carbon care trebuie cumpărate de producători a crescut cu 45% faţă de preţul luat în calcul la ultima ajustare de bonus şi preţ al energiei termice. „Facem precizarea că preţurile de livrare a energiei termice din centralele de cogenerare aprobate nu sunt preţurile de furnizare a energiei termice către populaţie. Preţul de livrare a energiei termice din centrale de cogenerare este luat în considerare la formarea preţului local al energiei termice livrate de operatorul SACET, care înglobează pe lângă acest preţ şi preţul de producere în centralele termice ale operatorului SACET (altele decât cele pentru care s-a emis decizia de preţ astăzi), precum şi tarifele de transport şi distribuţie a energiei termice.

          Acest preţ local se transmite spre avizare la ANRE, după care se aprob゠de Consiliul local al UAT. De asemenea Consiliul local al UAT are în atribuţii şi aprobarea preţului local pentru populaţie rezultat prin diminuarea preţului local cu valoarea subvenţiei acordate în funcţie de posibilităţile bugetului local, potrivit legii”, mai spun reprezentanţii reglementatorului.

          Cum au prins un hoț jandarmii

          Un tânăr de 20 de ani, din Bacău a fost depistat, miercuri după-amiază, de un echipaj de jandarmerie din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Bacău pe strada Republicii din localitate.

          Tânărul le-a atras atenția jandarmilor pentru că nu purta mască de protecție, însă, în urma verificărilor efectuate în bazele de date a rezultat că, acesta este cercetat de polițiștii băcăuani fiind bănuit de săvârșirea de infracțiuni de furt.

          Bănuitul a fost reţinut și condus la sediul unității pentru întocmirea actelor procedurale, fiind ulterior predat polițiștilor în vederea continuării cercetărilor.

          Un tânăr a furat portofelul unei bătrâne

            La data de 27 octombrie a.c., polițișții de investigații criminale din cadrul Secţiei 1 Poliţie Bacău au probat activitatea infracţională a unui tânăr de 19 ani, din localitate, bănuit de comiterea infracțiunii de furt calificat.

            În fapt, la data de 05 octombrie a.c., bănuitul ar fi pătruns, în curtea unui cămin pentru persoane vârstnice, din mun. Bacău, și, profitând de starea vădită de vulnerabilitate a unei bătrâne în vârstă de 86 de ani, i-ar fi sustras un portofel, din care ar fi luat suma de 3.000 de lei, abandonându-l.

            Faţă de tânăr s-a luat măsura reținerii pentru perioadă de 24 ore şi a fost introdus în Arestul I.P.J. Bacău.

            BRONX SPORT PLAYGROUND, UN NOU ZÂMBET PENTRU COPII!

            În data de 30 octombrie, Asociația Bronx People va deschide oficial BRONX SPORT PLAYGROUND, o bază sportivă recreațională pentru copiii fără posibilități, unde aceștia vor putea socializa cu voluntarii asociației, deprinzând abilități motrice și de comunicare. În primul rând, însă, vor putea SĂ SE JOACE și să se simtă copii, să se relaxeze și să petreacă un timp benefic pentru starea lor fizică, dar și psiho-emoțională.

            Baza sportivă este găzduită de Centrul Familial Maria Bronx, un orfelinat deschis de Asociația Bronx People în anul 2019. Copiii care locuiesc la orfelinat s-au implicat atât în desfășurarea activităților, supraveghindu-i pe cei mai mici și mai neîncrezători, cât și în amenajarea spațiului. Sala de judo în aer liber și cele patru foișoare care vor fi însuflețite de copii au fost construite din lemn de ei, alături de câțiva voluntari care i-au îndrumat. Baza sportivă a luat naștere prin ,,Culoare în mișcare”, proiect derulat de Asociația Bronx People, finanțat prin programul „În Stare de Bine”, susținut de Kaufland România și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, prin care, din luna iulie, 256 de copii din medii vulnerabile beneficiază de un program sportiv recreațional, construit ca o formă de terapie alternativă pentru problemele de integrare socială și de încredere în forțele proprii.

            La Bronx Sport Playground, copiii vor putea învăța: să meargă pe bicicletă, trotinetă, skateboard, role, să joace fotbal, baschet, volei, handbal, tenis de masă, badminton și jocuri outdoor, fiind așteptați și dacă au nevoie de cineva cu care să discute/să-și petreacă timpul liber.

            Din data de 1 noiembrie, se vor face programări individual sau pentru grupuri de maximum 10 persoane (un responsabil de grup va face programarea), la numărul de telefon 0749336424, după programul:

            luni – vineri : 15:00 – 17:00

            sâmbătă – duminică : 10:00 – 13:00 ; 15:00 – 17:00.

            În fiecare grupă, nu se vor permite mai mult de 10 participanți. Fiecare participant va petrece 50 de minute/zi la baza sportivă, pentru ca un număr cât mai mare de copii să beneficieze de inițiativa asociației. În funcție de evoluția situației epidemiologice, se vor stabili criteriile de acces (teste rapid antigen), asigurându-se măști, dezinfectanți și dezinfectarea materialelor sportive după fiecare utilizare. Detalii despre Bronx Sport Playground se pot urmări și pe pagina de Facebook a asociației: https://www.facebook.com/bronx.people.

            Pentru mai multe informații despre programul ,,În stare de bine”, accesați www.instaredebine.ro.

            #InStareDeBine #implicareafacediferenta #kaufland #fdsc

            Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a programului „În stare de bine”.

            Nemulțumit de restricții, a spart geamul unui magazin

            În ziua de 26 octombrie a.c., în jurul orei 21.30, un bărbat din municipiul Bacău s-a oprit la un magazin, în drum spre casă, pentru câteva cumpărături. A constatat însă că magazinul era închis, conform prevederilor legale care reglementează programul de funcționare al operatorilor economici, respectiv între orele 05.00-21.00. Nemulțumit de aceasta situație, bărbatul a spart geamul magazinului și a fugit.

            Vânzătoarea, care se pregătea să plece acasă, era încă în interiorul magazinului când s-a produs evenimentul și a sunat speriată la 112. Solicitarea a fost transmisă unui echipaj de jandarmi din cadrul Grupării Mobile Bacău care s-a deplasat la fața locului.

            Jandarmii s-au informat cu privire la semnalmentele persoanei în cauză și au început căutările, iar după câteva minute au depistat un bărbat, în stare de ebrietate și foarte agitat, care corespundea descrierii și care a recunoscut că, supărat fiind de faptul că nu a putut să cumpere câteva sticle cu bere, a spart geamul.

            Bărbatului i-au fost întocmite actele de constatare sub aspectul săvârșirii infracțiunii de distrugere, faptă prevăzută de art. 253, Cod Penal, acestea fiind înaintate organelor de urmărire penală, în vederea continuării cercetărilor.

            Samsarii de mașini, căutați de Fisc în evidențele RAR

            Băcăuanii care se ocupă cu vânzarea mașinilor second hand aduse de afară vor fi verificați în bazele de date ale Registrului Auto Român. În acest sens, umează ca cele două instituții să încheie un protocol care să permită schimbul de date. Plata TVA la importul de mașini nu va mai putea fi fentată.

            Măsura face parte din setul de decizii prin care se urmărește prevenirea fraudelor cu TVA întrucât „cazuistica a demonstrat că prejudiciile cauzate bugetului general al statului sunt semnificative și, în multe cazuri TVA rămâne nerecuperabilă”. Potrivit surselor oficiale, statul a pierdut 1,4 miliarde de lei în ultimii cinci ani din cauza fraudelor la importul de mașini second hand.

            Ocolirea sistemului, imposibilă sau … mai greu de făcut

            De altfel, autoritățile au anunțat încă din vară că lucrează la un normativ prin care se dorește „demotivarea” importurilor auto la mâna a doua. Un prim rând de măsuri a fost inclus într-un normativ, intrat zilele acestea în vigoare: OUG 120/2021. Astfel, s-a stabilit, printre altele, că persoana care a făcut achiziția intracomunitară va considerată cea care a cumpărat efectiv o mașină. Prin urmare, aceasta va fi trecută pe documentele vehiculului, respectiv pe cele de proveniență. Majoritatea samsarilor auto evită contactul cu organele de control, mașinile fiind înregistrate de cumpărătorii finali.

            „Pentru vehiculele rutiere provenite din țări membre UE, R.A.R. transmite către Agenția Națională de Administrare Fiscală, în format electronic, documentele prezentate de persoana care a efectuat achiziția intracomunitară, inclusiv documentele de proveniență, anterior eliberării cărții de identitate a vehiculului. Procedura de aplicare a prezentului alineat se stabilește prin protocol încheiat între cele două instituții”, se prevede în OUG 120/2021. Eliberarea cărții de identitate a vehiculelor rutiere poate fi suspendată pe o perioadă de maximum 5 zile la solicitarea motivată a Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Procedura de eliberare a cărții de identitate a vehiculului va fi reluată din oficiu după expirarea acestui termen.

            Rețele de samsari auto, în vizorul autorităților

            Reamintim că, de ceva timp, ANAF derulează mai multe acțiuni de combatere a evaziunii fiscale la importurile de mașini rulate. Astfel, timp de doi ani, România a coordonat grupul EUROFISC 2, organizat la nivelul UE, cu scop în combaterea fraudei în domeniul autoturismelor, ambarcațiunilor și avioanelor, inspectorii antifraudă fiscală primind și analizând periodic date referitoare la acest fenomen. În primăvară, a fost destructurată o întreagă rețea cu ramificații în București și alte șase județe, care importau mașini second hand prin firme fantomă fără să plătească dările către stat.

            Anul trecut, a avut loc o altă acțiune de amploare, cu 175 de percheziții în București și 20 de județe. Firmele erau înfiinţate pe numele unor persoane fizice cu situaţie materială precară, iar autoturismele erau cumpărate cu numerar de către persoane fizice la un preţ cu cel puţin 19% (cota neplătită de TVA) mai mic decât preţul pieţei.

             

            Ședința Consiliului Local Bacău LIVE

            Ordinea de zi:

            1.Proiect de hotărâre privind completarea HCL nr. 212/2021 prin care s-au aprobat Regulamentul Intern, Regulamentul de Organizare și Funcționare, Organigrama și Statul de funcții ale Spitalului de Pneumoftiziologie Bacău
            2.Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru închirierea și punerea la dispoziție a spațiilor excedentare disponibile din unitățile de învățământ preuniversitar de stat de pe raza municipiului Bacău
            3.Proiect de hotărâre privind transmiterea fără plată, din proprietatea municipiului Bacău în proprietatea Parohiei Ortodoxe ”Sfinții Voievozi Mihail și Gavril” CFR Bacău, a unui teren situat în Bacău, str. Dr. Istrate nr. 2
            4.Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită către Fundația de Sprijin Comunitar Bacău, a unui spațiu aferent Creșei nr. 3 situat în str. Pictor Ion Andreescu nr. 5 din municipiul Bacău.
            5.Proiect de hotărâre pentru aprobarea rectificării Bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 al Societății Thermoenergy Group SA Bacău.
            6.Proiect de hotărâre privind aprobarea ” Regulamentului de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției de director la Serviciul Municipal de Utilități Publice”
            7.Proiect de hotărâre privind aprobarea și completarea prețurilor/tarifelor pentru unele servicii publice de alimentare cu apă și de canalizare, altele decât cele pentru apa potabilă și canalizare
            8.Proiect de hotărâre privind aprobarea PLANULUI URBANISTIC DE DETALIU întocmit pentru CONSTRUIRE IMOBIL LOCUINȚE COLECTIVE, STR. 22 DECEMBRIE NR. 5 BIS, din municipiul Bacău, obiectiv ce se va realiza pe teren proprietate particulară BENEFICIAR: S.C. FLOSIM IMPEX S.R.L.
            9.Proiect de hotărâre privind includerea în domeniul public al Municipiului Bacău, a unor bunuri imobile – terenuri
            10.Proiect de hotărâre privind includerea în domeniul privat al Municipiului Bacău, a unor bunuri imobile – terenuri.
            11.Proiect de hotărâre privind aprobarea Cererii de finanțare și a Devizului General estimativ, în vederea transmiterii către Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice și Administrației pentru obținerea finanțării necesare realizării obiectivului de investiții ”Modernizare străzi neamenajate în Municipiul Bacău”
            12.Proiect de hotărâre privind aprobarea Cererii de finanțare și a Devizului General estimativ, în vederea transmiterii către Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice și Administrației pentru obținerea finanțării necesare realizării obiectivului de investiții ”Construire și extindere sisteme de alimentare cu apă, canalizare menajeră și canalizare pluvială în municipiul Bacău”
            13.Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării HCL nr. 111 din 20.04.2021 prin care s-au aprobat Bugetul de venituri și cheltuieli și Programul de investiții pe anul 2021, ale Consiliului Local al Municipiului Bacău și a prognozei pe următorii trei ani
            14.Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuție al bugetului local pe trimestrul III anul 2021, al Municipiului Bacău
            15.Proiect de hotărâre privind achiziția unor servicii de evaluare a 22 (douăzeci și două) de bunuri imobile (terenuri) pe care sunt ridicate construcții, precum și a unui teren arabil în suprafață de 4.196 mp, situate în intravilanul/extravilanul municipiului Bacău, bunuri imobile aflate în proprietatea privată a UAT Bacău.
            16.Proiect de hotărâre privind darea în administrare către DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ a Municipiului Bacău, a terenului curți construcții în suprafață de 120.65 mp, situat în Bacău, str. Livezilor nr. 1B
            17.Proiect de hotărâre privind modificarea H.C.L. nr. 69 din 26.02.2021 prin care s-au aprobat Organigrama, numărul de personal, Statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare ale Direcției de Asistență Socială a Municipiului Bacău
            18.Proiect de hotărâre privind acordarea ”Diplomei de Onoare” și plata unui premiu în valoare de 500 lei, celor 33 de familii din municipiul Bacău care au împlinit 50 de ani de căsătorie și care au depus cerere până la data de 20.10.2021
            19.Proiect de hotărâre privind aprobarea Raportului aferent trimestrului III 2021 referitor la stadiul realizării măsurilor cuprinse în ”Planul de calitate a aerului în municipiul Bacău pentru indicatorii de dioxid de azot și oxizi de azot (NO2/NOx) pentru perioada 2019-2023” aprobat prin HCL nr. 134/19.04.2019
            20.Proiect de hotărâre privind aprobarea schimbului de locuințe pentru tineri, deținute prin contracte de închiriere, între MALINESCU CONSTANTIN FLORINEL și LEPADATU PAULA GABRIELA, între COJOCARU OVIDIU NECULAI și PUSCASU CATALIN VASILE și încheierea de contracte de închiriere
            21.Proiect de hotărâre privind aprobarea închirierii prin licitație publică a unui teren în suprafață de 8 mp, aflat în domeniul public al Municipiului Bacău
            22.Proiect de hotărâre privind utilizarea unei sume din Fondul de întreținere, înlocuire și dezvoltare aferent Proiectului ”Sistem integrat de management al deșeurilor solide în municipiul Bacău și 22 de comune limitrofe”
            23.Proiect de hotărâre privind aprobarea dreptului de uz și servitute către DELGAZ GRID SA asupra unor suprafețe de teren situate în Bacău.
            24.Proiect de hotărâre privind aprobarea închirierii prin licitație publică, a unui teren în suprafață de 340 mp, aflat în domeniul privat al Municipiului Bacău, situat în str. Calea Moldovei nr. 38.
            25.Proiect de hotărâre privind aprobarea închirierii prin licitație publică, a unui teren în suprafață de 160 mp, aflat în domeniul privat al Municipiului Bacău, situat în str. Orizontului nr. 51.
            26.Proiect de hotărâre privind aprobarea DEVIZULUI GENERAL ACTUALIZAT faza Proiect Tehnic la obiectivul ”Construire strada Siretului, etapa II, municipiul Bacău”
            27.Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei nr. 2 la H.C.L. nr. 284/30.08.2021 prin care s-au aprobat Statul de funcții și organigrama aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Bacău și al serviciilor publice de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Bacău
            28.Proiect de hotărâre privind mandatarea împuterniciților Municipiului Bacău în Adunarea Generală a Acționarilor la Societatea de Servicii Publice Municipale Bacău SA pentru propunerea membrilor în Consiliul de Administrație ca urmare a finalizării procesului de selecție
            29.Proiect de hotărâre privind soluționarea de către Consiliul Local al Municipiului Bacău a plângerii prealabile formulată de către S.C. Transport Public S.A. Bacău
            30.Proiect de hotărâre privind alegerea ”Președintelui de ședință” al Consiliului Local al Municipiului Bacău pentru ședințele din lunile noiembrie, decembrie 2021 și ianuarie 2022, desfășurate de Consiliul Local actual.

            Halloween, pregatiri?

            Sărbătoarea asta a avut menirea de a ne pregăti pentru ce e mai rău. Nu i-am ghicit rolul. Speriați-vă voi, măcar odată pe an! Nu e de sorgintea noastră. Adusă ca o glumă, să ne temem de ceea ce nu vedem, dar există. Duhuri, spirite, prostie. Chestii care să-ți facă pielea purice, mintea varză și corpul adus la nivel de cutremur. În stare să mute faliile folosind bombe cu bule, în sticle de șampanie pentru copii. Să bată teama la ușă… cerând bomboane. Ne dați ori nu ne dați?

            Râsu plânsul

            Ce haz mai are? Sărbătoarea-i sărbătoare! Inițiativa trebuie onorată. Chestia cu țara arde și baba se piaptănă nu se pune. Ce treabă are una cu alta? Dovlegi copți avem destui. Mai trebuie țâncoșați, scoasă sămânța, decupați să zâmbească, pictați în diferite culori, cu ochi care luminează exact cât ține flacără o lumânare. Aliniați undeva unde să-i vadă tot trecătorul, în clipa de glorie efemeră. Ați observat că nu se mai mestecă gumă? Nu mai sunt măsele  sau e din cauza măștii? Se aud numai scrâșnete. Atâta se poate. Mai marii noștri sunt deja costumați, gata să ne bage în beznă! Asta da sperietură. Dacă nu actualii, tarlaua-i mare. Vin alțiii să ne aprindă o lumânare. Celulele solare se încarcă numai ziua. Noaptea… rațiunea adormită e vânată de personaje ca din Halloween. Cine bântuie prin Parlament și se răsucește în mormânt? Brrr!

             

            Sărbătoarea morților la americani a ajuns și la noi, mai mult ca o sărbătoare a costumelor și măștilor. Data de 31 octombrie este de fapt, pentru creștini, ziua premergătoare datei de 1 noiembrie, când se sărbătorește Ziau Tuturor Sfinților. S-ar părea că are origini celtice, adusă în SUA de imigranții irlandezi și scoțieni. A influențat cultura pop și fabricarea costumelor și a măștilor care să acopere obligatoriu, tot corpul. Este și o zi a farselor, mai bine spus a glumelor proaste. Adoptată de copii a devenit astăzi o sărbătoare pașnică. Legătura cu morții aproape că a dispărut. Costumele purtate reprezentă acum  personaje comice, supereroi. La noi dovleacul sclptat cu lumânarea aprinsă în el este cel mai reprezentiv element de Halloween.

             

            Concert de orgă la Catedrala Catolică

            Joi seara, la ora 19.00, orchestra Filarmonicii Mihail Jora va concerta la Catedrala Catolică Sf. Petru și Paul. Concert de muzică franceză, cu un solist băcăuan care trăiește în Franța și cu muzică de orgă. Alexandru Catău este organistul care ne va delecta cu muzica lui Alexandre Guilmant și care va cânta și în Simfonia nr. 3 de Camille Saint – Saens partitura de orgă. Alexandru Catău îmi aduce aminte de părintele Ioan Sociu și de biserica Preasfântă Inimă a lui Isus de la Nicolae Bălcescu.

            Organist și cantor în perioada 1993 – 2007 fusese Adrian Irinel Aciobăniței, căruia i-a urmat până în 2011 Alexandru Catău. El a început studiul muzicii în Bacău, a parcurs etapele de licență și masterat la secția orgă de la Academia de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, unde a studiat cu prof.univ. dr.Ursula Philippi și conf.univ. dr. Maria Abrudan. Alexandru Catău a continuat să învețe la Conservatorul Saint-Maur des Fossés unde a studiat improvizația cu maestrul Pierre Pincemaille.

            Finalizează cu brio studiile și se înscrie la Conservatorul din Versailles unde se perfecţionează timp de doi ani în arta interpretării muzicii franceze la clasa profesorului Jean-Baptiste Robin. Alexandru participă la cursuri de master: interpretare și improvizație unde i-a avut ca profesori pe Olivier Latry, Thierry Escaich, Florian-Baptiste Marle Ouvrard, Henri-Franck Beauperin, Maude Gratton, Shin-Young Lee, Martin Schmeding. În anul 2017 câştigă bursa „George Enescu” oferită de Institutul Cultural Român din Bucureşti pentru a reprezenta România la „Paris, Cité Internationale des Arts”. Susține recitaluri de orgă în Franța, Elveția, Italia, România, Germania, Serbia, iar în anul 2018 debutează în SUA, ca solist concertist. În același an este numit dirijor al «Ensemble Vocal d’Orgeval» din Paris și organist titular la biserica Saint François de Sales din arondismentul XVII. Compozitor prolific, Alexandre Guilmant a fost organist titular timp de 30 de ani la Trinité și a fost membru fondator la Schola Cantorum din Paris.

            A predat la Conservatorul din Paris. Lucrarea pe care o va interpreta Alexandru Catău, talentat muzician, cu o fulminantă ascensiune artistică – ce a împlinit 30 de ani, se intitulează Premiere Symphonie pour orgue et orchestre de Alex Guilmant op.42 și a fost dedicată, în anul 1874 Maiestății Sale Leopold al II-lea, Regele Belgiei. Emil Cioran scria în Silogismele amărăciunii: „Numai orga, singură, ne face să înțelegem cum eternitatea poate evolua”. Simfonia a III-a, cu orgă op.78 a fost compusă de Camille Saint – Saens în anul 1886 pentru Societatea filarmonică din Londra. Lucrarea este dedicată memoriei lui Franz Liszt. Tema ciclică care străbate cele patru secțiuni ale simfoniei se metamorfozează, iar orga apare în partea a II-a și a IV-a. Concertul simfonic în care vom asculta orga – regina instrumentelor muzicale – va fi dirijat de maestrul Ovidiu Bălan, muzicianul care de peste cinzeci de ani marchează reușitele vieții muzicale în orașul lui Bacovia.

            Ozana Kalmuski Zarea