18 mai 2024
Top StoryLegenda unui campion: Adrian Răspopa

Legenda unui campion: Adrian Răspopa

Pilotul oneștean în vârstă de 41 de ani și-a pierdut viața sâmbătă, ca urmare a unui grav accident petrecut la Raliul Iașiului. Aflat pe locul 2 în clasamentul general după prima probă specială, echipajul Adrian Răsspoa/ Cosmin Diacu a avut o ieșire violentă in decor pe  PS2 Hadâmbu, mașina lor izbindu-se de un cap de pod. Copilotul Diacu este în afara oricărui pericol. Cu doar două zile mai devreme, Cosmin Diacu își anunța retragerea, publicând un tulburător mesaj cu caracter premonitoriu: Te iubesc, fratele meu Adrian Răspopa. E ultimul meu tango cu tine, mă retrag. Mai am multe lucruri de făcut și asta nu mai înseamnă să murim împreună”

Șoc în lumea automobilismului românesc. Pilotul oneștean de raliuri Adrian Răspopa s-a stins la doar 41 de ani, ca urmare a unui grav accident petrecut sâmbătă, la prânz, în cadrul Raliului Iașiului. Aflat pe locul 2 în clasamentul general după prima probă specială a competiției ieșene, echipajul Adrian Răspopa/ Cosmin Diacu, aflat la bordul unei Skoda Fabia R5, a avut o ieșire violentă în decor pe Proba Specială 2 Hadâmbu ( o probă tehnică și foarte rapidă), mașina lor izbindu-se de un cap de pod. Spre deosebire de copilotul Cosmin Diacu, care a ieșit pe propriile picioare din mașina avariată, Adi Răspopa a rămas încarcerat, starea sa de sănătate fiind foarte gravă. Descarcerat rapid, Răspopa a fost transportat cu elicopterul SMURD la Spitalul Sfântul Spiridon din Iași, unde medicii au constatat că pilotul suferise multiple leziuni grave la bazin, abdomen și la nivel cranio- cerebral.



Este într-o stare critică, în șoc hipovolemic, coma post resuscitare, este intubat, ventilat mecanic. Sunt leziuni severe la nivelul bazinului, abdomenului, și cranio cerebral”, a declarat prof. univ, dr. Dana Cimpoeșu, coordonatorul UPU-SMURD Iași. Intrat în comă, Adrian Răspopa a decedat în cursul după-amiezii, în ciuda eforturilor depuse de cadrele medicale. O echipă medicală formată din medici și chirurgi din mai multe specializări au încercat timp de două ore să-l resusciteze. Din păcate, nu a raspuns”, a concluzionat Claudiu Butucel, directorul de organizare al Raliului Iașiului. Cu nici două zile înainte de tragicul accident, joi seara, la orele 23.54, copilotul lui Răspopa, Cosmin Diacu publica un emoționant mesaj cu caracter premonitoriu: Just us. Singuri împotriva tuturor! Te iubesc, fratele meu Adrian Răspopa, let’s make it count. E ultimul meu tango cu tine, mi-a venit timpul, mă retrag. Mai am lucruri de făcut și asta nu mai înseamnă să murim împreună. Always yours”. 

Adrian Răspopa era unul dintre cei mai experimentați piloți de raliu din România, având la activ aproape 100 de prezențe competiționale la acest nivel. Născut pe 16 august 1980, la Onești, Adi Răspopa și-a descoperit de mic pasiunea pentru pilotaj grație bunicului său. A debutat în lumea automobilismului în 1998, la Cupa Castrol Promo Rally, iar de-a lungul carierei a adunat mai multe victorii prestigioase. Ultimul succes a fost repurtat în urmă cu două luni, la cea de-a 11-a ediție a Raliului Moldovei Bacău.

„În 2020, la ediția aniversară, mi-au lipsit patru secunde să-mi adjudec «raliul de casă». M-am revanșat anul acesta, speculând și absența lui Tempestini. Aveam nevoie de victoria aceasta. Sper să nu fie și ultima”, declara Răspopa, după reușita de la Raliul Moldovei Bacău 2021. De profesie inginer auto, Adi Răspopa a fost nu doar un excelent pilot, ci și un foarte bun organizator de evenimente sportive. În calitate de conducător al ACS Rally Spirit, Răspopa a dezvoltat un parteneriat cu oficialitățile județene locale și cu sponsori importanți care au permis ca, din 2011, Bacăul să fie o prezență constantă în Campionatul Național de Raliuri și, în uultimii ani, chiar și în competiții internaționale.

Din 2020, eforturile organizatorice ale lui Adi Răspopa au făcut ca, alaturi de Consiliul Județean Bacau, ACS Rally Spirit să pună Bacăul și pe harta ciclistică a României, Turul Colinelor, ajuns la a doua ediție, fiind un exemplu de buna practică evidențiat și de Federația Română de Ciclism. În paralel, Adi Raspopa era un fervent susținător al Autostrăzii Brașov- Bacau A13:

Consider că este cea mai ușoară și eficientă metodă de auni Moldova cu centrul țării și, chiar dacă nu sunt un om politic, nu pot să ramân indiferent la un proiect atât de important pentru județul nostru”. Drum lin, Adrian Răspopa si Dumnezeu sa te aibă în pază!

 

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri