25 aprilie 2024
SportKarting / Lupte interne inainte de debutul CN

Karting / Lupte interne inainte de debutul CN

Au mai ramas doar doua zile pana la inceputul noii editii a Campionatului National de Karting, dar la varful comisiei de specialitate din cadrul Federatiei Romane de Automobilism lucrurile sunt extrem de tulburi. Vechiul sef al Comisiei, Calin Herascu, a fost schimbat in urma interventiei sefilor unor cluburi care-l contestau permanent, indeosebi grupari din Bucuresti. Noul sef, Alexandru Godri, a fost pus in situatia de a schimba cadrul de organizare cu putin inainte de etapa de debut, de la Bacau. In contextul actual, cluburile de karting sunt dezorientate, multe inca nu si-au inscris pilotii in campionat, asteptand limpezirea apelor. Asta s-ar fi putut petrece aseara, in urma unei sedinte tinuta de responsabili ai Automobil Clubul Roman, FRAK si reprezentanti ai cluburilor.

Dupa model fotbalistic

Concret, unele cluburi ar dori sa formeze o liga asemenea celei profesioniste din fotbal, care sa se ocupe de organizarea Campionatului National. Nu este insa foarte clar care vor fi sursele de finantare a organizatiei si, implicit, a competitiei pe care aceasta o va organiza. Poate ca nu toate cluburile vor putea sa plateasca taxa propusa si sa asigure conditiile proiectului. Este firesc, pentru ca nu toti au acces egal la banii din sponsorizari: ceea ce pentru unii ar insemna un castig, pentru altii ar reprezenta o suma in plus platibila din propriul buzunar. De altfel, taberele si orgoliile nu sunt foarte clar conturate. O alta similitudine cu fotbalul o reprezinta corpul tehnic, care va apartine in continuare FRAK. &#8222Daca discutiile de diseara (ieri seara – n.r.) vor esua, vom incepe CN dupa vechea organizare&#8221, ne-a spus Calin Herascu, un organizator pe care multi il regreta, dar care continua sa se ocupe de karting din partea ACR.



Pericol de schisma

Daca nu se va ajunge la o intelegere, este posibil ca unele cluburi sa-si creeze propria competitie, iar evenimentele sa urmeze, din pacate, tiparul de boicot din rally, cu doua calendare in paralel – implicit cu piloti de valoare care nu mai pot concura unii impotriva celorlalti, cu o diluare a competentei care va fi impotriva kartingului. Nu inseamna ca se va intampla automat asa, dar pericolul planeaza. Dovada cea mai buna este ca nimeni nu stie nimic, cu doar doua zile inainte de inceputul campionatului.Scris de Peter Kelmann

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri