25 aprilie 2024
ActualitateIndolenta, frisoane si caldura „gratuita";, marca Termon

Indolenta, frisoane si caldura „gratuita”;, marca Termon

Pe scara unui bloc de pe strada Chimistului nr.2, din Onesti, contoarele pentru masurarea energiei termice consumate nu inregistreaza nimic, de la montarea acestora.

In luna octombrie a anului 2007, firma angajata de societatea Termon pentru realizarea instalatiei de alimentare cu agent termic a noului sistem de distributie pe orizontala isi incheia lucrarile. Au fost montate chiar si cutiile destinate unitatilor de masura, dar, pentru nici un apartament nu s-a facut vreo inscriptionare pentru ca beneficiarii sa stie care sunt conductele de apa rece si apa calda sau care sunt conductele de tur si retur pentru agentul termic. Pentru a-si putea realiza traseele instalatiilor din interiorul apartamentelor, cele patru familii de pensionari, beneficiare a noului sistem, au sunat la firma care a realizat lucrarea, pentru a afla ordinea conductelor. In baza raspunsului telefonic, fiecare locatar si-a spart peretii in asa fel incat traseele conductelor sa coincida cu ordinea indicata. Dupa o perioada de timp, au fost montate si contoarele in cutii, iar oamenii s-au racordat cu toate conductele la unitatea de masura.

Incep neregulile



Dupa ce oamenii si-au realizat, cu forte proprii, instalatiile din interiorul apartamentelor, acestia au incheiat contractele de furnizare cu societatea Termon si au inceput sa plateasca si ratele pentru contor, aparat a carui valoare, incluzand si dobanda pentru trei ani, se ridica la peste 1100 lei. Cu cateva zile inaintea datei de 1 noiembrie 2007, vazand ca pe conducte nu curge nimic, locatarii s-au adresat societatii Termon, dupa ce aflasera ca blocurile vecine aveau apa calda si caldura. Echipa venita la fata locului constata ca toate ventilele de la subsolul scarii erau inchise, lucru ce dovedeste ca la finalizarea lucrarii nu a fost intocmit un proces verbal de predare-primire si de punere in functiune a instalatiei.

Surprizele continua

La inceputul lunii decembrie 2007, locatarii asteptau facturile pentru consumul de energie termica corespunzator lunii noiembrie, curiosi fiind sa vada si care sunt beneficiile noului sistem de distributie pe orizontala. Vazand ca acestea nu mai vin s-au adresat, din nou, societatii Termon. Directorul executiv Cornel Stefanescu verifica la Compartimentul aproductie” situatia, pentru a vedea de ce nu au fost emise facturile si constata ca, la citirea celor patru contoare, consumul inregistrat a fost zero. Banuind ca ceva este in neregula, directorul ii asigura pe locatari ca va trimite o echipa la fata locului. Intrebat insa cum se va rezolva problema din punct de vedere al platii consumului pentru luna noiembrie, Cornel Stefanescu a raspuns: aNu ati avut consum, nu platiti”. Deplasata la locul cu pricina, echipa de la Termon constata ca erau inversate conductele de tur cu retur, iar contoarele erau montate pe conducta de retur. Unul dintre membrii acestei echipe le-a transmis locatarilor ca solutia este fie de a-si schimba fiecare locatar conductele intre ele, fie ca schimbarea sa se faca intr-un singur loc, pentru toti, la subsol. Acestia au spus ca vor instiinta conducerea pentru a se lua o decizie, dar, intre timp, a trecut si luna decembrie, fara ca cineva sa mai dea vreun semn de viata. Si, probabil, la citirea contoarelor, s-a constatat si in luna decembrie consum zero si, iarasi, oamenii nu vor primi facturi.

Ce ne facem?

O locatara aflata in aceasta situatie ne-a declarat, vadit ingrijorata: aNu stiu ce sa mai cred. Tremur la gandul ca voi fi obligata sa platesc, pentru doua luni, o suma de bani stabilita arbitrar. Ce vina am eu ca cei de la Termon nu au catadicsit sa-si verifice instalatiile? Cum sa ne schimbam noi conductele, ca doar nu e greseala noastra? Sunt pensionara si m-au ajutat copiii sa-mi fac instalatia in apartament. Si asa, platesc acest contor degeaba. Nu este nici al meu si nici nu inregistreaza ceva. Conducerea de la Termon doarme? E scandalos ce se intampla. Spuneti si dumneavoastra, ce ne facem?” Intrebarea femeii este fireasca, dar raspunsul trebuie dat de cei ce au generat aceasta situatie, chiar daca linistea acestora ar putea fi deranjata. Curios lucru este si faptul ca intre contoare si centrala termica exista o legatura prin cablu electric, ce ar face posibila urmarirea consumului de la distanta. Oare nimeni sa nu fi sesizat ca nu indica nimic? In cazul in care acest sistem de centralizare a consumurilor nu este pus in functiune, atunci de ce a mai fost implementat?Scris de Alex Toma

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri