29 martie 2024
ContrasensIerarhia valorilor

Ierarhia valorilor

Pe vremuri, treaba era simpla: intr-o clasa trei sferturi dintre elevi erau silitori, câtiva gândeau peste norma, 20 la suta erau puturosi si 1-2 fara nici o speranta.

Sistemul le permitea celor mai inteligenti sa ajunga in posturi in care sa-si foloseasca mintea. Elevii medii reuseau in viata, aia puturosi se descurcau mai bine pentru ca ajungeau sa detina posturi de management (in fond nu le placea sa invete la comanda, dar ii ducea capul) iar pentru cei fara speranta se gaseau solutii ca sa nu moara de foame, societatea având grija de ei.

Astazi, insa, structura s-a schimbat.

Intr-o clasa ai 2-3 care trag de carte, trei sferturi care n-au nici un chef, 20 la suta elevi medii si câtiva de la care n-ai nici o speranta.

Aia 2-3 carora le place sa invete vor ajunge in cel mai bun caz profesori in mediul rural. De cele mai multe ori, insa, vor ajunge vânzatori la buticul din colt.

Aia trei sferturi care n-au chef de carte vor pleca in strainatate si vor trudi zi-lumina pentru un salariu care sa le permita ca, o data pe an, sa vina in tara cu o masina inchiriata, care sa le demonstreze fraierilor ca “s-au ajuns”.

Cei 20 % elevi medii vor ajunge sa lucreze in administratie sau in alte domenii ale sistemului bugetar, in posturi mici, fara responsabilitati.

Iar aia care pareau fara speranta, pentru ca nici nu-i ducea capul si nici nu aveau chef, vor ajunge politicieni, parlamentari sau sefi de institutii. Nu se vor pricepe la nimic, dar isi vor da aere si vor da lectii: “Uite, ma, ca se poate! N-am invatat, nu m-a dus capul, dar m-am priceput sa aleg fundul pe care sa-l pup! Ce atâta scoala, mai dati-o dracului ca nu avem nevoie de asa ceva!”

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri