26 aprilie 2024
ActualitateGrav incident pe Aeroportul International Bacau

Grav incident pe Aeroportul International Bacau

Aterizare pe burta

Un avion al companiei bulgaresti Hemus Air, inchiriat de firma de transport aerian Blue Air, a oprit in Aeroportul International Bacau fara roata din fata. In timpul rulajului pe pista, aeronavei i s-a rupt trenul de aterizare, avionul oprindu-se in bot. Practic, aparatul de zbor a mai rulat fara roata din fata cativa zeci de metri. In avion erau 89 de persoane. Nimeni nu a fost ranit.

Trenul de aterizare al unui avion ce efectua o cursa low -cost pe ruta Roma – Bacau s-a rupt. Avionul s-a oprit in bot, fara roata din fata, la circa un kilometru de aerogara. Din fericire, niciunul dintre cei 89 de pasageri aflati in avion nu a patit nimic. Oamenii s-au ales doar cu o sperietura zdravana. Incidentul a avut loc ieri la ora 17.40. In avion urmau sa se imbarce alti 200 de pasageri, care trebuiau sa plece spre Roma inca de la orele 13.30. Cursa a intarziat, iar oamenii au rasuflat usurati abia in momentul in care, dupa ore lungi de asteptare, au fost anuntati ca se vor imbarca in noul avion ce ateriza la Bacau. In minutul imediat urmator, a venit surpriza – aeronava a ramas fara o roata dupa aterizare.

Panica si agitatie

Imediat in Aeroportul Bacau s-a instalat panica si agitatia. Pasagerii aeronavei oprita fortat si-au facut aparitia abia dupa jumatate de ora de la incident. “Am simtit un zguduit puternic. Ne-am speriat tare toti. Am avut tendinta de a o lua toti spre usa, ca am crezut ca ia foc avionul. Nu ne-au spus ce s-a intamplat. Zborul a decurs foarte bine, fara incidente. Aici au fost probleme, la sol. Nu a venit nimeni sa ne evacueze”, ne-a declarat inca speriata Cornelia Tomolescu, prima pasagera. “Cred ca vantul foarte puternic si apoi ceata au facut ca aeronava sa devieze”, a mai spus un calator. “Eram multi. Vreo 90. E al doilea zbor pentru mine. Vin de la fata din Italia. M-am speriat. Am crezut ca de aici mi se trage moartea. Ne-au zis sa stam cuminti. A sarit roata…”, ne-a declarat printre lacrimi si o batrana, Magdalena Rachiteanu.

aA tremurat intreaga aeronava…”

Pasagerii au fost coborati in siguranta si adusi in aerogara, de unde au putut pleca spre casa. aAm simtit o zdruncinatura puternica, ne-a mai spus si Mihai Necula, un tanar care a putut explica tot ce s-a intamplat mult mai coerent. A plecat cu intarziere si din Roma. Trebuia sa ajungem direct la Bacau, dar am facut o escala la Bucuresti, unde s-au schimbat avioanele. Acum am venit cu un Hemus Air, inchiriat de compania de zbor Blue Air de la o firma bulgareasca. Initial s-a spus ca la Bacau e ceata si nu se poate ateriza. Erau toate locurile ocupate, peste 85 de pasageri de toti. La rularea pe pista a aparut problema. Am atins solul, apoi avionul s-a inclinat. Echipajul s-a comportat ireprosabil. Pilotul ne-a salvat. Apoi ni s-a zis sa nu intram in panica pentru ca suntem in siguranta. Si a franat. Am crezut ca s-au spart rotile. Abia cand am iesit din avion am inteles ce s-a intamplat. Pista era complet acoperita cu zapada si gheata, era si ceata si vant. Poate ca a fost mai bine ca era zapada, ca altfel putea sa ia foc aeronava”.

Ancheta

Dupa evacuarea tuturor persoanelor, Aeroportul International Bacau a fost inchis. Pana la definitivarea anchetei. “A fost vorba depre un incident petrecut la sol, dupa aterizare, a declarat la ora 20.00 Radu Gabriel Bondar, comandantul aeroportului. Din fericire, fara victime. Pasagerii au fost debarcati pe scara avionului si nu pe sistemul de urgenta. Au venit imediat si echipele de interventie, dar nu a fost necesar sa actioneze. Asteptam echipa de investigatii, care va efectua o ancheta. Am informat Ministerul Transporturilor. Conditiile de pe pista au fost transmise pilotilor. Ei stiau situatia, pentru ca au primit rapoarte”. Aseara tarziu se astepta sa ajunga o echipa specializata de la Bucuresti care sa analizeze incidentul. Toate cursele spre Bacau au fost anulate. Scris de Roxana Neagu