28 aprilie 2024

Grădinița Agricola va funcționa ca entitate privată. Conducerea firmei respinge ideea ca Primăria să închirieze sediul grădiniței

Problema Grădiniței Agricola, care nu și-a găsit înca o rezolvare la două luni de la începerea anului școlar, a fost tranșată de conducerea firmei care a decis ca, începând cu anul școlar viitor, unitatea de învățământ să devină una privată, pentru a nu mai depinde de disensiunile dintre instituțiile publice. Salariile cadrelor didactice vor fi plătite de societatea Agricola Internațional.

Redăm mai jos comunicatul firmei, după ce, astăzi, la o întâlnire ce a avut loc la Prefectură, s-a propus ca Primăria să închirieze grădinița:

 



«Avicola Bacău a înființat, cu 39 de ani în urmă, Grădinița Agricola, o unitate de învățământ preșcolar de elită, care a furnizat în tot acest timp servicii de educație și de îngrijire copii la standarde înalte, apreciate constant de părinți și confirmate formal, constant, de către instituțiile publice partenere.

 

Ulterior înființarii companiei cu capital privat Agricola Internațional S.A., în 1992, Grădinița AGRICOLA a funcționat în parteneriat public-privat, în sensul că autoritățile au asigurat salariile a 10 cadre didactice, iar partenerul Agricola a pus la dispoziție patrimoniul său privat (clădire, curte, loc de joacă, livadă), a asigurat personalul nedidactic generos dimensionat (10 îngrijitori copii, 3 bucătărese, 2 asistente medicale) și plata salariilor acestuia, precum și servicii de mentenanță, plata utilităților, etc., adică tot ceea ce a fost nevoie pentru a oferi beneficiarilor direcți – COPIII – și beneficiarilor indirecți – PĂRINȚII – servicii INTEGRATE de înaltă calitate:

• SPRIJINUL DIRECT ȘI NEMIJLOCIT LA CLASE A CADRELOR DIDACTICE DIN PARTEA PERSONALULUI NEDIDACTIC CALIFICAT (astfel încât acestea să asigure nestingherit actul didactic);

• asigurarea CONTINUITĂȚII PROGRAMULUI DE LUCRU CU COPIII în timpul vacanțelor școlare și în timpul verii (când părinții nu dispun de de concediu de odihnă);

• organizarea de EXCURII ȘI TABERE;

• spații de clasă și spații exterioare foarte generoase, etc.

 

Conform Legii educației din anul 2011, așa cum a fost formulată, autoritățile au decis ca învățământul public să se organizeze pe structuri școlare, de mai mari dimensiuni, astfel încât au avut loc procese de comasare/ fuziune/ absorbție. Aceeași Lege îngloba și un capitol «excepții», în care de atunci și până astăzi Grădinița AGRICOLA a fost încadrată de autorități, anual, cu ocazia constituirii rețelei școlare.

 

În 2011, la sugestia ISJ, directorul educativ al Grădiniței AGRICOLA a înființat Persoana Juridică de stat „Grădinița Agricola”, care – în continuare – a beneficiat din partea autorităților publice exclusiv de un cont prin care s-a efectuat plata salariilor celor 10 cadre didactice. Toate celelalte necesități, utilități pentru existența unei UNITĂȚI ȘCOLARE PROPRIU-ZISE, desfășurării activității acesteia, au fost asigurate de Agricola International S.A., care a încheiat un Protocol cu Persoana Juridică de stat Grădinița Agricola” în noiembrie 2011, prin care compania a pus la dispoziție patrimoniul și serviciile sale, în condiții agreate de comun acord.

 

Legea educației din 2023 a adus modificări, printre care și dispariția capitolului «excepții», prin urmare autoritățile au luat decizia «absorbției» Grădiniței AGRICOLA de către o altă structură școlară.

În data de 28 august 2023 a fost emis un Ordin al Ministrului Educației, prin care se decide că Grădinița AGRICOLA este absorbită de către PJ de stat Școala Nicu Enea începând cu anul școlar 2023-2024.

 

Evident, din rațiuni legale, constituționale, care garantează proprietatea – în acest caz proprietatea privată – obiectul acestei absorbții poate fi exclusiv PJ de stat „Grădinița Agricola” (activitatea exclusiv a cadrelor didactice), și nu patrimoniul privat AGRICOLA, angajații firmei private, etc.

 

Numai în anul școlar 2022-2023, costurile suportate de Agricola cu întreținerea și funcționarea spațiului grădiniței s-au ridicat la valoarea de 1.233.438 lei, iar în ultimii 3 ani s-au efectuat lucrări de investiții și modernizare în valoare de aproape 600.000 lei fără TVA.

 

Ulterior deciziei și preluării cadrelor didactice la noua structură școlară, precum și a înscrieii copiilor grădiniței în baza de date la noua structură școlară, Agricola Internațional a întreprins toate demersurile care i-au stat la îndemană, începând cu propunerea încheierii unui Protocol cu noua structură școlară.

 

Și acest demers, și cele ulterioare (solicitarea adresată Ministrului Educației – prin intermediul Primăriei Municipiului Bacău, care este parte în constituirea rețelei școlare, ș.a.) făcute de compania Agricola NU AU IDENTIFICAT soluții care să rezolve în mod just problema creată prin aplicarea noii legi.

 

Din respect față de părinții Grădiniței, compania Agricola a continuat în tot acest timp să își onoreze obligațiile pe care și le-a luat pentru anul școlar 2023 – 2024, atunci când părinții au decis să înscrie copiii la această unitate preșcolară.

 

După 60 de zile în care Agricola Internațional S.A. a epuizat demersurile în vederea identificării unei soluții pentru funcționarea în condiții parteneriale și în viitor, cum a fost posibil 39 de ani, Consiliul de Administrație AGRICOLA a luat decizia ca, începând din anul școlar 2024 – 2025, Grădinița AGRICOLA să se înregistreze și funcționeze ca entitate privată integral, adică să asigure și finanțarea salariilor cadrelor didactice, ANGAJÂNDU-SE ÎN FAȚA PĂRINȚILOR CĂ VA OFERI ÎN CONTINUARE SERVICII DE EDUCAȚIE ȘI ÎNGRIJIRE LA STANDARDELE ÎNALTE DE PÂNĂ ACUM.

 

În acest sens, Agricola a nominalizat un grup de lucru format din specialiști ai companiei și a împuternicit directorul administrativ al punctului de lucru îngrijire copii din sediul de pe Calea Moldovei nr. 53 să facă demersurile necesare pentru îndeplinirea Deciziei Consiliului de Administrație.

 

Pe tot parcursul acestei perioade, beneficiarii indirecți ai Grădiniței Agricola, PĂRINȚII – PARTENERI au fost ținuți la curent cu evoluția situației ca atare prin intermediul anunțurilor făcute pe grupurile de discuții ale acestora.

 

Agricola Internațional S.A. este o companie responsabilă, angajator și contributor relevant la bugetele de stat și locale, cu respect față de comunitatea locală și care este încredințată că interesul superior al copilului este onorat inclusiv prin servicii de înaltă calitate, pe care Grădinița Agricola, o unitate etalon de 39 de ani, le oferă.» 

Grigore Horoi

Președinte

spot_img

Alte titluri

spot_img

Ultimele știri