19 mai 2024
EconomieFără sporuri pentru telesalariații Fiscului

Fără sporuri pentru telesalariații Fiscului

Angajații Administrației Județene a Finanțelor Publice (AJPF) Bacău care lucrează de acasă nu mai primesc sporul pentru condiții vătămătoare. Măsura se aplică în toate situațiile în care personalul de la Finanțe își desfășoară munca la domiciliu, veniturile salariale ale acestora fiindu-le considerabil diminuate .
Situația ne-a fost confirmată și de conducerea AJFP Bacău care transmite că deciziile se aplică la nivelul întregii Direcții Generale Regionale a Finanțelor Publice Iași în scopul respectării măsurilor de prevenire, de control şi de limitare a extinderii infecţiilor cu COVID-19, „pentru a nu exista focare de infecţie la nivelul instituţiei / pentru a nu fi în situaţia unei eventuale suspendări temporare a activităţii în sediile instituţiei noastre de către Direcţiile de Sănătate Publică”.

„În acest sens, se realizează organizarea activităţii şi desfăşurării programului de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu (prin rotaţie 14 zile calendaristice, dar nu mai puţin de 7 zile calendaristice recomandat), pentru asigurarea personalului de rotaţie/rezervă, iar acolo unde specificul activităţii nu permite acest lucru, organizarea programului de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în cel puţin două grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la diferenţă de cel puţin 1 oră (implementarea de programe individualizate de muncă – cu decalaje între salariaţi / desfăşurarea activităţii în două serii). Totodată, se impune utilizarea tabletelor, puse la dispoziţie de către S.T.S., de către salariaţii care defăşoară muncă la domiciliu”, ne-au precizat reprezentanții AJFP Bacău.

Cheltuielile de la domiciliu, din buzunarele salariaților



Sindicaliștii, însă, sunt de altă părere, vizavi de măsura luată de șefii finațiștilor. Astfel, potrivit Sindicatului Național Finanțe Publice – SindFISC angajații Fiscului s-ar afla în „imposibilitatea decontării contravalorii unor cheltuieli ocazionate de deplasări în interes de serviciu, precum și creșterea costurilor de la domiciliu cu utilitățile, asigurarea resurselor tehnice pentru desfășurarea muncii, care cad în sarcina funcționarilor (laptop, imprimantă, etc.)”. „De asemenea, trebuie avut în vedere faptul că sistemul informatic al ANAF este foarte greoi, serverele cedează des, nu există periferice suficiente și compatibile cu activitățile specifice conceptului telemuncă. ANAF nu dispune, nici până în prezent, de un sistem informatic propriu care ar permite gestionarea directă a disfuncțiilor cu care se confruntă, iar necesarul de echipamente specific activității (laptopuri, licențele diferitelor programe utilizate, imprimantele, tonerele, hârtia de scris, birotica uzuală, etc.) nu este asigurat”, arată sindicaliștii.

Salariați puțini și obosiți

Aceștia arată acuzator și spre politica de recrutare de personal, din ultimii ani, care a dus la blocarea concursurilor și imposibilitatea întineririi efectivului de salariați. Sindicaliștii spun că „resursa umană disponibilă este neuniform repartizată, raportat la necesitățile instituționale teritoriale”, angajații făcând greu față volumului de muncă, uneori cu sacrificii personale din partea lor. „În ultima perioadă, în contextul uniformizării salariilor din administrația publică și având în vedere complexitatea/specificul/volumul de muncă în unitățile fiscale, precum și datorită lipsei concursurilor de recrutare, este imposibilă ocuparea locurilor vacante la nivelul unor activități specifice (antifraudă fiscală, inspecție fiscală, executare silită, etc.), atât la nivel central/regional, cât și la nivelul unităților județene și al serviciilor fiscale orășenești sau municipale”, arată Nicolae-Liviu Toader, liderul finanțiștilor.

Prin urmare, sindicaliștii solicită elaborarea unui nou buget care să asigure resursele necesare finanțării corecte a activității instituţionale, astfel încât să poată fi compensată măcar o parte din cheltuielile transferate de instituţie în sarcina angajaţilor. În plus, SindFISC mai cere ca munca la domiciliu să fie promovată „acolo unde specificul activităţii permite posibilitatea desfăşurării acesteia, însă în parteneriat cu funcţionarul”.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri