1 martie 2024
EvenimentElevii din țările asiatice, tot mai buni la învățătură, cei din Europa,...

Elevii din țările asiatice, tot mai buni la învățătură, cei din Europa, tot mai mediocri

Recentele rezultate ale testelor PISA 2022, publicate de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), au adus în prim-plan o scădere inedită a performanțelor elevilor la nivel global. Cu o atenție deosebită acordată Asiei, cu liderul de necontestat Singapore, această ediție a testelor s-a desfășurat într-un context marcant de criză sanitara COVID-19.

Testele PISA, realizate la fiecare trei ani și recunoscute la nivel mondial, au analizat performanța elevilor de 15 ani în domeniile științific, matematic și al înțelegerii lecturii. De data aceasta, matematica a fost subiectul principal, iar rezultatele au dezvăluit o scădere semnificativă a performanțelor elevilor în toate cele trei domenii examinate.

Asia, în special lideri precum Singapore, Macao, Taiwan, Hong Kong, Japonia și Coreea de Sud, continuă să domine clasamentul, evidențiind o abordare educațională de succes. Cu toate acestea, principalul punct de atracție al testelor PISA 2022 este scăderea generală a performanțelor elevilor, marcând un declin fără precedent.



Irene Hu, specialistă în educație în cadrul OCDE, a subliniat că media țărilor OCDE la matematică a scăzut cu 15 puncte în comparație cu 2018, iar înțelegerea lecturii a suferit o scădere medie de 10 puncte. Aceste cifre, conform OCDE, echivalează cu o pierdere de aproximativ jumătate de an de învățare la citire și trei sferturi de an la matematică. Motivul principal pentru această scădere dramatică este recunoscut a fi impactul pandemiei de COVID-19, care a acționat ca un “accelerator al scăderii” în sistemul educațional global.

Expertul în educație Eric Charbonnier, din cadrul OCDE, a atras atenția asupra faptului că, deși pandemia a jucat un rol crucial, nu ar trebui să fie considerată singură responsabilă pentru declin. Tendințe descendente în performanța școlară au fost deja observate în ultimii zece ani, iar închiderea școlilor nu a avut întotdeauna o legătură directă cu această scădere.

În ceea ce privește poziția Franței, rezultatele sunt mediocre, situându-se la un nivel similar cu țări precum Spania, Ungaria și Lituania la toate cele trei domenii testate. Scăderea dramatică a nivelului elevilor la matematică în Franța, de la 2018 la 2022, este remarcată ca fiind una dintre cele mai semnificative din istoria testelor PISA.

Cu toate acestea, unele țări europene, cum ar fi Estonia, Elveția, Irlanda, Austria, Regatul Unit, Republica Cehă, Suedia și Danemarca, s-au descurcat mai bine, depășind media OCDE. Este evident că anumite state au reușit să limiteze impactul pandemiei și să își mențină sau îmbunătățească performanțele educaționale.

În concluzie, scăderea semnificativă a performanțelor elevilor în testele PISA 2022 subliniază necesitatea unei reflecții profunde asupra sistemului educațional global. Pandemia a evidențiat vulnerabilitățile acestuia și necesitatea unor măsuri rapide și eficiente pentru a restabili calitatea și echitatea educației la nivel mondial.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri