26 aprilie 2024
Actualitate„Educational Integration of Refugees: A Classroom Approach”, la Inspectoratul Școlar Județean Bacău

Parteneriat strategic Erasmus+

„Educational Integration of Refugees: A Classroom Approach”, la Inspectoratul Școlar Județean Bacău

Aflat la ultima din cele patru mobilităţi – evenimente de formare pe termen scurt – după activitățile din Germania, România şi Italia, parteneriatul strategic Acțiunea Cheie 2, „Educational Integration of Refugees: A Classroom Approach” – 2016-1-IE01-KA201-016869, finanţat de Comisia Europeană prin programul Erasmus+, a reunit la Istanbul, zilele trecute, reprezentanţi din cele cinci ţări implicate: Irlanda, România, Turcia, Italia şi Germania.

Din partea Inspectoratului Şcolar Judeţean Bacău, echipa formată din inspectorul școlar general, prof. Florin Lazăr, inspectorul școlar pentru proiecte educaționale, prof. Ana-Maria Rotaru, inspectorul școlar pentru management educațional, prof. Ion Munteanu, și inspectorul școlar pentru educatie fizică şi sport, prof. Iulian Vrînceanu, a participat, pe parcursul unei săptămâni, la acţiuni specifice ce privesc integrarea refugiaţilor şi a minorităţilor în sistemul educaţional.

Întâlnirea a debutat la Esenler İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Directoratul Naţional de Educaţie Istanbul, instituție similară unui inspectorat școlar, cu workshop-ul „Oportunități și bariere în integrarea refugiaților / minorităților în sistemul de învățământ”.



S-au discutat situaţiile educaţionale specifice fiecărei ţări, în termeni de progres de la începerea proiectului, şi până în prezent, schimbările survenite în sistemele de educaţie, în măsurile abordate de guvern şi ministerele educaţiei la nivelul ţărilor din proiect, schimbările referitoare la numărul de refugiaţi / minorităţi aflat în permanentă creştere, la evoluţia nevoilor şi aşteptărilor acestora.

Echipele de proiect au fost invitate la Prefectura din Esenler- Istanbul, unde participanţii au putut afla detalii oficiale despre situaţia statistică a refugiaţilor din Siria, procedurile de înregistrare la intrarea în ţară şi măsurile luate pentru asigurarea azilului, modul în care guvernul alocă fonduri pentru integrarea lor din punct de vedere educaţional, social şi cultural, având în vedere că Turcia şi Siria au culturi şi religii similare.

În aceeași clasă cu elevi refugiați

Vizitele la şcoala Hasip Dinçsoy, instituţie de învăţământ preuniversiar, în care sunt şcolarizaţi elevi refugiaţi sirieni şi elevi turci în clase mixte, la Şcoala siriană temporară, unde s-a participat, în grupe, la ore de curs, având posibilitatea de a observa metode şi practici didactice specifice, participarea la workshop-ul „Satisfacţii şi provocări în munca cu elevii refugiaţi”- sesiune de lucru în prezenţa a 39 de profesori sirieni şi turci, vizita la Centrul Municipal pentru Refugiaţi Esenler Istanbul, instituţie centralizată care aplică procedurile de integrare a refugiaţilor, precum şi la Fundaţia WALD- World Academy for Local Government and Democracy, care împreună cu voluntari, reprezentanţi ai unor asociaţii şi ai autorităţilor locale, luptă pentru integrarea cu succes a refugiaţilor, au reprezentat cele mai importante activităţi ale întâlnirii de proiect, reale exemple de implicare a comunităţii educaţionale şi locale, de integrare, de găsire a unor soluţii pertinente şi imediate la provocările la care valul de refugiaţi a expus societatea.

„Exemplele de bune practici pe care colegii noștri din Directoratul Național de Educaţie Esenler Istanbul ni le-au oferit, implicarea reprezentanţilor fundaţiilor UNHCR şi WALD, implicarea comunităţii locale, compasiunea cetăţenilor turci, sistemul integrat oferit în sprijinul refugiaţilor, sistemul de baze de date complet şi updatat permanent, consilierea personalizată oferită atât personalului care lucrează cu refugiații, cât şi refugiaților, sunt repere de urmat şi pentru noi în abordarea problematicii minorității rrome.”
prof. Florin Lazăr, inspector şcolar general ISJ Bacău

Parteneriatul strategic se va încheia cu întâlnirea transnaţională de management al proiectului, în luna mai, în Cork- Irlanda, întâlnire în care se va evalua atingerea obiectivelor proiectului, stadiul realizării activităţilor şi rezultatelor, se va finaliza elaborarea e-book-ului „Educational Integration of Refugees” şi se vor stabili cooperări viitoare.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri