20 mai 2024
ActualitateDragoș Benea: Actuala guvernare a transformat PNRR într-un instrument prin care urmărește...

Dragoș Benea: Actuala guvernare a transformat PNRR într-un instrument prin care urmărește adâncirea disparităților și inegalităților regionale

Moldova este tărâmul politicienilor cu trei autostrăzi, toate pe hârtie, din care una are și lege încă din 2018, dar n-are finanțare și nici constructor: Autostrada „Nordului” (Suceava – V. Dornei – Baia Mare), Autostrada „Unirii” (A8 Tg. Mureș – Iași – Ungheni) și A13 Bacău – Onești – Brașov, cel mai fezabil și mai avansat proiect de autostradă din regiune. Și cel mai prietenos cu mediul înconjurător.

“Din păcate, așa cum în repetate rânduri am semnalat, actuala guvernare a transformat Planul Național de Redresare și Reziliență într-un instrument prin care urmărește adâncirea disparităților și inegalităților regionale, în contra principiilor stipulate de Mecanismul european de redresare și reziliență și de Regulamentul de instituire al acestuia”, spune europarlamentarul Dragoș Benea.

“Nu pot interpreta decât în această cheie propunerea de finanțare, prin PNRR, a unor capete din autostrada A8: capetele nu duc nicăieri și nu conectează nimic, iar când ele aparțin unui proiect de infrastructură agresiv cu mediul (55% impact), e cât se poate de clar că sunt indicate la finanțare tocmai pentru că nu vor fi realizate vreodată (asta, dacă mai vrem să ținem seama de prevederile Pactului Verde European, valabile și obligatorii și pentru țara noastră)”, a mai declarat acesta.



“Cu „dreapta” la guvernare, respectiv cu Ghinea și Drulă la Fonduri Europene și Transporturi, Moldova nu va scăpa prea curând de eticheta de cea mai săracă regiune din UE, iar perspectiva unei «Românii cu două viteze» devine din ce în ce mai apropiată și tangibilă”, a concluzionat Dragoș Benea.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri