28 martie 2024
EconomieDouă firme băcăuane și un consorțiu de firme turcești se mai bat...

Două firme băcăuane și un consorțiu de firme turcești se mai bat pentru Centura Bacăului

Firmele Spedition UMB și Tehnostrade, pe de o parte, precum și Asocierea de firme turcești Ictas Insaat Sanayi VE Ticaret AS și Tancrad au rămas singure în cursa pentru desemnarea constructorului Centurii rutiere Bacău.

Celelate două consorții concurente (Asocierea Phoenix Transbac – TELOR Invest – IMPRESA di Constructioni Ing. e Mantovani – Drumuri și Poduri Gheorgheni (Harghita) – Search Corporation și Asocierea Tehnic Asist – Inggstroyengineering EOOD – Homstrade – Patstroy 92 AD – Proiect Construct Regiunea Transilvania) au pierdut cursa după ce contestațiile pe care le-au făcut au fost respinse.

Conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), perioada de evaluare financiară a ofertelor ar urma să se încheie până vineri, 20 iulie.



„Informația nu vine de la noi – ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu -, dar este corectă. Important de precizat este că mai sunt destui pași de făcut, cei mai mulți care pot ține de eventualele viitoare contestații care se mai pot face. Deci, mai durează ceva timp până la finalizarea procesului de desemnare a constructorului”.

Marți, 17 iulie, Guvernul a analizat transmiterea unei părți dintr-un teren al Penitenciarul Bacău în administrarea Ministerului Transporturilor în vederea realizării de către CNAIR a Variantei de ocolire a municipiului Bacău (Centura Bacău). CNAIR va construi astfel o pasarelă care va lega celelalte două parcele de teren rămase la Penitenciar.

„Este vorba de Centura nouă a Bacăului – a spus Alin Șerbănescu -, adică de segmentul care nu face parte din viitoarea Autostradă A8, pentru că nu toată varianta de ocolire a orașului intră în perimetrul autostradei”.
În acest proiect vor fi construiți 30,8 km de drum nou la standarde europene, din care 16,269 km la profil de autostradă.

Valoarea estimată a contractului este de 773,65 milioane de lei fără TVA, iar durata acestuia este de minim 96 de luni și include: 6 luni perioada de proiectare, 30 luni perioada de execuție a lucrărilor și minim 60 de luni perioada de garanție (ce poate crește la 84 de luni, în funcție de perioada de garanție ofertantă în cadrul factorilor de evaluare).

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri