19 aprilie 2024
Zona zeroNew PressCum integrăm STEM în cadrul orelor de științe

Cum integrăm STEM în cadrul orelor de științe

V-ați întrebat vreodată, ca profesori, cum ați putea să faceți orele de științe mai atractive pentru elevii din clasele primare?

Forumul Merito Moldova, desfășurat pe 3 februarie, la Școala Gimnazială ”Al.I.Cuza” Bacău, a adus mai multe răspunsuri la aceste posibile întrebări, în cadrul atelierului ”Cum integrăm STEM în cadrul orelor de științe?”, susținut de Ioana Baboș, profesoară pentru învățământ primar la Zalău, și Antoaneta Împușcatu, profesoară de Știinte și director la ”I.C. Brătianu”, din Tulcea.

În cadrul atelierului, la care am participat alături de colegul meu Vladimir Alexandru Moțoc, de la Cercul de Jurnalism al Palatului Copiilor Bacău, doamnele învățătoare au vorbit, în prima parte a activității, despre cel mai important subiect din domeniul științelor, și anume  corpul uman. Dumnealor au instalat o aplicație pentru telefon, CURISCOPE VIRTUALI-TEE, cu care au putut scana un corp uman artificial, cu ajutorul unui tricou special, asociat aplicației, pe care l-am purtat chiar eu, și cu ajutorul căruia s-au putut vizualiza organele interne și venele. Printre aplicațiile aduse în discuție în cazul atelierului a fost, de exemplu, și DEVAR, pentru realități augmentate.



Un alt experiment captivant, din cadrul acestui atelier, a fost  realizarea, cu multă precizie, a drapelului României, cu ajutorul unor pahare, eprubete, și cu apă colorată, acuarele și sare, pentru a înțelege, de exemplu, noțiuni precum ”densitate” sau ”volum”.

”Sunt lucruri foarte greu de digerat la nivelul claselor mici, dar foarte simplu de explicat cu astfel de experimente. Cred că lucrurile pe care le-am spus împreună astăzi, aici, fac ca lecțiile de științe să pară mai ușoare, mai atractive, mai pe înțelesul copiilor”, au explicat coordonatoarele atelierului, dând exemple și de alte posibile experimente pentru orele de științe, chiar cu miere sau ciocolată.

Printre recomandările oferite profesorilor participanți la atelier s-au numărat și două titluri de cărți,”Un alt fel de a învăța” și ”O să râzi, totul e chimie”, care, la fel ca experiementele propuse, ar putea face orele de științe mai captivante.

 

Forumul Merito Moldova, din Bacău, care a avut ca temă generală ”Intoarcerea la ’DE CE’’ în era digitalizării”, a fost adresat, prin atelierele sale, profesorilor, elevilor și părinților, și a avut un real succes, ceea ce este important, pentru că educația este baza unei națiuni.

Cronică: Radu Bardașu (clasa a IV-a), elev la Cercul de Jurnalism al Palatului Copiilor Bacău

Foto credits: Vladimir Alexandru Moțoc (clasa a IX-a), elev la Cercul de Jurnalism al Palatului Copiilor Bacău

Prof.coord. Laura Huiban

 

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri