4 mai 2024
ActualitateCardul de energie va fi alimentat cu bani după 20 februarie

Cardul de energie va fi alimentat cu bani după 20 februarie

Distribuirea cardurilor de energie a început la 1 februarie 2023, dar banii vor intra pe ele începând cu data de 20 februarie, iar decontarea facturilor către beneficiari va putea fi făcută după 1 martie. Prima tranșă a ajutorului, cea din februarie, în sumă de 700 lei se va utiliza pentru perioada 1 ianuarie 2023-30 iunie 2023. A doua tranșă de bani (tot de 700 lei) se va acorda în septembrie și va fi folosită pentru intervalul 1 iulie 2023-27 decembrie 2023, și nu 31 decembrie 2023, cum a fost stabilit inițial.

Va fi un singur card, pentru ambele perioade, astfel că beneficiarii trebuie să aibă mare grijă să nu-l piardă. Dacă, totuși, se va întâmpla acest lucru, atunci cei în cauză vor trebui să suporte costul emiterii unui card nou.

Din suma totală de pe acesta se vor putea achita facturi curente sau restante din 2023 de electricitate, energie termică centralizată (încălzirea la bloc) și gaze naturale. Tot cu cardul de energie se vor deconta, pe baza facturilor, și cheltuielile cu achiziționarea buteliei de aragaz, a lemnelor de foc, păcurii, peleților și a altor materiale de încălzire. Plata ori decontarea facturilor achitate deja de către beneficiar se va face la oficiul poștal sau chiar poștaș, prin mandat.



Ulterior, Poșta va opera plățile respective către furnizorii de energie sau gaze. Poștașii vor fi dotați cu cititoare optice, pentru a putea scana facturile, astfel ca beneficiarul să nu mai fie nevoit să meargă la oficiul poștal. Cititoarele le vor fi distribuite poștașilor într-un anumit termen, încât plățile facturilor vor fi posibile doar de la 1 martie. Dar beneficiarii vor avea la îndemână și o a treia variantă și anume plata online, prin transmiterea electronică a documentelor (cartea de identitate, cardul de energie și factura), aplicația fiind pusă la dispoziție de Poșta Română. Logarea în aplicație se va face pe baza seriei cardului de energie și a unei adrese de e-mail.

Deci cardul poate fi utilizat doar în rețeaua Poștei Române, nu pe site-ul sau prin aplicația furnizorilor ori a băncilor. După transmiterea electronică, beneficiarul va primi un mesaj automat că documentele au fost recepționate. Apoi acestea vor fi verificate în termen de maximum 5 zile. Dacă operațiunea este aprobată și documentele sunt în regulă, beneficiarul va primi, tot prin e-mail, dovada serviciilor de mandat poștal.

Pentru cei care au cumpărat lemne de foc, peleți etc. actele justificative de care este nevoie pentru decontare sunt factura sau alte documente de plată. Acestea vor intra în sistemul de decontare, iar apoi beneficiarii vor ridica banii cheltuiți pe lemnele de foc, de la poștaș sau oficiul poștal, în limita sumei prevăzută de cardul de energie. Deci beneficiarul va achita din banii lui lemnele de foc, peleții sau alt material de încălzire, iar apoi statul îi va deconta, prin Poșta Română, suma cheltuită.

De reținut că în cazul lemnelor de foc vor fi decontate facturile emise începând cu luna august 2022. Dacă nu mai există factura sau documentul de plată, duplicatul acestora se va obține de la furnizor. Soldul va fi aflat, evident, prin însumarea facturilor plătite sau decontate prin oficiul poștal sau poștaș, dar și prin accesarea site-ului Companiei Naționale ”Poșta Română”. Reamintim că la acest sprijin financiar pentru energie au dreptul pensionarii care au de la 60 ani în sus, precum și persoanele cu handicap (grav, accentuat sau mediu), al căror venit net pe fiecare membru component (coabitant) nu depășește suma de 2.000 lei, dar și beneficiarii de alocație de susținere familială și ajutor social. Potențialii beneficiari trebuie să știe că vor fi înștiințați dacă s-au descoperit situații care îi fac neeligibili.

În acest caz, ei pot suna la 0319966, numărul de call-center, creat de Poștă, unde vor primi informații suplimentare. Mai trebuie precizat că pentru fiecare punct de consum se va verifica numărul de locuitori și media veniturilor lor, pentru a vedea dacă se depășește pragul de 2.000 lei. La 1 ianuarie 2024 toate cardurile își vor înceta valabilitatea, indiferent de sumele rămase neutilizate. De pe card nu poate fi retras numerar. Este interzisă vânzarea cardului, această faptă atrăgând sancționarea cu amendă între 42.000 și 60.000 lei, iar utilizarea pentru plata altor produse sau servicii se amendează cu 4.500-6.000 lei.

 

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri