23 aprilie 2024
ContrasensCând autoritățile ne spun că cucul poate să devină pupăză

Când autoritățile ne spun că cucul poate să devină pupăză

Încă de la Referendumul pentru Familie, am spus că acesta are rolul unei hârtii de turnesol care ne va arăta viitorul. Dezinteresul pentru referendum, combinat cu o campanie furibundă de mistificare a semnificațiilor lui au dus la evenimentele de azi, când se încearcă introducerea ideologiei de gen în școli, elevilor li se proiectează filme LGBT iar organele de stat pedepsesc televiziunile care discuta problema înlocuirii cuvintelor “mamă” și “tată” cu “părinte 1” si “părinte 2”.

Văd că multă lume a început să dea glas mirărilor, să se declare contra și să ceară socoteală. Multă lume care, în perioada referendumului, spunea că “iubirea nu se votează”, deși nu asta se decidea la urne. Multă lume care nu a fost la votul respectiv se întreabă, acum, de ce s-a ajuns în acest punct.

S-a ajuns în acest punct pentru că românii au dat semnal că nu-i interesează problema.

În ceea ce privește ideologia de gen, nu a existat o dezbatere pe marginea acestui subiect; s-a primit doar plicul cu instrucțiuni scrise de nu se știe cine și care, se vede, trebuie executate. Ministerul Educației a dat niște semnale cum că se pregătește să introducă teoria identității de gen în curriculă.  Dar ce este asta?

Ideologia de gen susține existența unui spectru larg de genuri, care nu se limitează doar la bărbat și femeie, ci include o gamă largă de identități de gen, cum ar fi non-binar, genderqueer, genderfluid, agender, și multe altele. Cu toate acestea, nu există suficiente dovezi științifice care să susțină existența acestor genuri, iar acest lucru poate ridica întrebări cu privire la validitatea și relevanța introducerii ideologiei de gen în curriculumul școlar.

Vă mai amintiți cum au fost impuse acele măsuri aberante în timpul pandemiei? Pur și simplu unii modificaseră definiții și normative și au decis că nu mai există imunitate naturală ci doar imunitate dată de vaccin și nu există imunitate pe viață ci doar de la o doză la alta. La fel și cu identitatea de gen: de exemplu, o persoană genderfluid poate decide că miercurea e bărbat și joia e femeie și restul lumii trebuie să respecte asta. Nu doar să respecte, dar să nu îndrăznească, sub amenințarea închisorii, să spună că totul e doar o tâmpenie monumentală fără nici o bază științifică. Exact ca pe vremea pandemiei, când se încerca sancționarea celor care aveau alte opinii. Ar trebui să vă amintiți cum erau vânați cei care spuneau că virusul a fost creat într-un laborator; azi, aceasta este teza oficială în SUA.

Teoria identității de gen poate fi criticată în multe feluri. Unii părinți și lideri religioși ar putea considera acest concept ca fiind o amenințare la adresa valorilor și tradițiilor lor; pentru profesori ar fi dificil să gestioneze aceste subiecte sensibile într-un mod adecvat și echilibrat, astfel încât să nu se creeze confuzie sau să se ofere informații greșite; există și îngrijorări legate de modul în care anumite aspecte ale acestei ideologii ar putea fi percepute și înțelese de către copiii aflați într-un stadiu de dezvoltare cognitivă și emoțională fragilă.

Dar cea mai importantă critică mi se pare a fi ideea cum că introducerea ideologiei de gen în școli poate fi folosită ca o modalitate de a schimba agenda publică și de a devia atenția de la problemele importante ale țării. Într-o perioadă în care există atâtea provocări sociale, economice și politice care necesită atenție și resurse considerabile, este mai mult decât tentant pentru unii politicieni sau lideri de opinie să folosească această temă ca o modalitate de a distrage atenția de la aceste probleme și de a-și avansa propriile interese.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri