În ultimii 20-25 de ani am ajuns în Piața Victoriei, din București, la câte un protest organizat fie de agricultori, fie de industriași. Dar, trebuie să recunosc că nu m-am aflat niciodată alături de transportatori și nu i-am văzut protestând acolo cum au făcut miercuri de dimineață.

Piața s-a umplut de 100 de camioane, care au clacsonat permanent,

Reprezentanții transportatorilor susțin că principalele probleme pe care trebuie să le rezolve Guvernul și Parlamentul României, pentru a salva transporturile, sunt eliminarea impozitării diurnelor retroactiv, pe ultimii cinci ani, plata despăgubirilor care nu li s-au achitat miilor de șoferi care au ajuns în service-urile auto în ultimul an și stoparea creșterii nejustificate a prețurilor pentru polițele RCA.

Dar cine să-i audă pe transportatori? La începutul lunii august, toate organizațiile și asociațiile transportatorilor rutieri au cerut eliminarea acestei aberații fiscale care va avea ca rezultat eliminarea firmelor românești de transport de pe piața internă și internațională. Politicienii au avut treburi mai importante de rezolvat, cu lupte interne din coaliția de guvernare și din interiorul partidelor.

Mișcări sociale de acest gen au avut loc, ieri, și în Italia, unde coloane de camioane au mărșăluit prin capitala țării. Acolo se vorbește de criza sanitară, de agravarea recesiunii economice și de o deteriorare generală a condițiilor de trai.

Cam tot pe acolo se poartă protestele și pe la ei, pentru că în toată Europa apar probleme cam la fel și cred că vom vedea curând astfel de proteste și pe la alte case mai mari.
Când în piață se adună o mare de oameni cu vuvuzele și țiriace e una, dar când se aliniază 100 de camioane care clacsonează permanent, e de-a dreptul impresionant!

Abonați-vă la canalul Telegram Deșteptarea pentru a primi știri necenzurate de "standardele comunității"
PUBLICITATE