Mai mult de 2.000 de oameni au trecut pragul primului Târg de joburi organizat în Bacău de Agenția de recrutare de forță de muncă ECIM timp de două zile la finalul săptămânii abia încheiate. A fost un succes – au apreciat la final și organizatorii, dar și participanții, angajatori sau solicitanți de locuri de muncă. Târgul a fost organizat pe o matrice originală, în care un loc important l-au avut discuțiile relaxate dintre angajatori și solicitanți, la o cafea. De aceea, evenimentul s-a și numit „Cafeneaua cu joburi”. La cele 25 de standuri la care au luat loc angajatori din diferite domenii de activitate au fost oferite peste 700 de locuri de muncă.

Greu găseai, astfel, un loc liber la standurile târgului de joburi. Coadă era și la standul Coffee Point, la care o cafea sau un ceai se puteau comanda gratuit. Ulterior, la o cafea, solicitantul unui loc de muncă putea sta relaxat de vorbă cu orice reprezentant al unui angajator, de multe ori chiar cu managerul sau cu administratorul firmei. Mai întâi sau poate și la final, se putea discuta și cu un consultant care să-i arate solicitantului cum se întocmește un CV sau cum trebuie să arate o scrisoare de recomandare.
Dan Umbrărescu are numai19 ani. A mai lucrat, însă, și un timp chiar în străinătate.

„A fost bine că un asemenea eveniment ne-a adunat pe toți la un loc: solicitanți și angajatori – ne-a spus el despre acest eveniment. Eu am vizat din start compania Aerostar. Am vrut să văd ce aș putea face în echipa lor și unde aș putea ajunge. Am mai lucrat și la Urgent Cargus, unde am fost sorter operator, dar și în străinătate. Am permis de conducător auto, am studii liceale și am căutat ceva potrivit pentru mine”.

Și angajatorii au apreciat târgul

La standul firmei Ideal Feroluc, din Bacău, importator și distribuitor de accesorii pentru mobilier, l-am cunoscut în prima zi chiar pe administratorul acesteia, Lucian Măriuț. „Noi – ne-a declarat administratorul – avem nevoie de lucrători pe posturi de operator manual, operatori în depozit, consilieri de vânzări, șofer, agenți de vânzări, director de vânzări etc. Am găsit din prima zi candidați, dar mai ales pentru meseriile cu mai puțină pregătire profesională, pentru lucrători comerciali, manipulanți, mai puțini pentru agenți și director de vânzări. Noi căutăm și oameni cu studii superioare pentru agenții de vânzări, de exemplu. Oricum, am fost pentru prima oară la un asemenea târg de forță muncă, pentru că firma noastră e numai din 2012 înființată”.

Iar pentru că telecomunicațiile sunt, astăzi, în centrul atenției, am stat de vorbă și cu reprezentanta unei firme care recrutează pentru compania Orange. „La eveniment a venit mult mai multă lume decât ne așteptam, oameni de toate vârstele, cu mai multă sau mai puțină experiență – ne-a spus Cristina Nichita, team leader la firma Lugera. Dar au fost oameni care își doresc un loc de muncă și stabilitate financiară. A fost un târg de joburi reușit, un pic altfel decât altele. A fost mai multă relaxare, iar oamenii au fost astfel ceva mai interesați de locuri de muncă. Noi urmărim pe toată lumea doritoare de locuri de muncă diverse”.

Evident, nu puteam ocoli standul celui mai căutat angajator, compania Aerostar. Acolo am discutat cu Dan-Paul Mălin Popa, director de Inginerie industrială și de Resurse umane al companiei. „Am fost bucuroși că în Bacău s-a organizat un eveniment de acest fel, într-o altfel de matrice decât cele clasice – ne-a spus domnul director. Manifestarea a fost chiar la un standard mai ridicat decât altele, timp de două zile și cu o mediatizare foarte bună. Astfel și afluxul de solicitanți a fost ceva mai mare. Aerostar a primit peste 200 de solicitanți la standul său, cam 30% cu studii superioare.

Noi îi vom selecta în funcție de calificare și experiență profesională. Noi căutăm personal cu pregătire tehnică pentru a fi licențiați pentru mentenanța de avioane civile, dar și operatori CNC, prelucrători prin așchiere, electroniști, ingineri de mai multe domenii, persoane pentru inspecția calității și altele. În listă sunt circa 20 de calificări și ocupații”.

„Noi, organizatorii evenimentului Cafeneaua cu joburi, am creat un context în care firmele care caută să angajeze oameni să se întâlnească direct cu ei relaxat, la o cafea. Am reușit la această primă ediție a evenimentului să depășim 2.000 de participanți, oameni care au căutat locuri de muncă. Au fost lăsate peste 1.000 de CV-uri angajatorilor și s-au făcut și angajări pe loc. Pentru noi este un succes și vom repeta evenimentul în luna martie la Suceava, dar în mai vom reveni în Bacău și intenționăm să-l dezvoltăm la nivel național.”
Marius Petrea, managerul Agenției ECIM

Alte articole