Sunt unul dintre cei care îmi pun deseori întrebarea de ce dacă orice întreprindere sau instituție se află permanent supravegheată financiar și fiscal de profesioniștii contabili, de unitățile fiscale și chiar de proprii lor administratori sau conducători, la final tot mai apar nereguli. A greși e omenește, însă, iar uneori să recunoaștem că se mai fac și greșeli… calculate.

Până la urmă, când e vorba de bani socotelile se fac de zeci de ori, până iese rezultatul real. Iar dacă e vorba chiar de banul public, aici nu mai încape discuție: totul trebuie controlat.

De felul în care se cheltuiește banul public se ocupă și Curtea de Conturi. Așa cum se definește chiar ea, Curtea de Conturi „exercită controlul asupra modului de formare, de administrare și de întrebuințare a resurselor financiare ale statului și ale sectorului public”. An de an, rezultatele acestor controale apar în rapoartele instituției. La început de an 2018, avem raportul activității Curții pe 2017, când s-a luat la puricat ce s-a făcut cu banii în 2016.

Sintetic vorbind, numai în județul Bacău, în cele 94 de unități administrativ teritoriale, de exemplu, s-a găsit un deficit de aproape 52.500 de mii de lei, față de 2015 când a fost un excedent de aproape 34.000 de mii de lei. În ce privește însă rezultatul patrimonial al exercițiului bugetelor instituțiilor publice finanțate din venituri proprii și subvenții din bugetele locale a rezultat un excedent în sumă de 7.495 mii lei, comparativ cu anul 2015, când s-a înregistrat un deficit în sumă de minus 24 mii lei. De ce? Ne-o spun chiar controlorii, în Raportul lor.

1 COMENTARIU

  1. Crede cineva ca intereseaza pe vreun politruc din asta de prin institutiile publice de cheltuirea cu cap a banilor cetatenilor? Ei au un singur scop, cum sa se imbogateasca mai repede si sa isi puna in functie neamurile incompetente si fara chef de munca, de asta toate institutiile statului sunt niste clanuri familiale. Sa o luam pe prima, risipa combustibilului, pai masinile institutiei sunt ca si masinile personale, unele sunt pe post de statie de combustibil, tot felul de prime nemeritate, dezmat pe banul cetatatenilor. Insa cand e vorba de eficienta si seriozitate, totul e aproape zero, ANAF nu a mai trimis notificarile de stingere a creantelor pentru plata impozitelor din trim II al anului trecut, ca nu au avut chef trantorii sa mai si munceasca in pauza dintre cafele, daca mergi la trezorerie sa platesti vreo taxa trebuie sa stai la 2 ghisee, una se uita pe calculator si o alta iti da chitanta ca e multa munca sa dai un click sa iti tipareasca, sus la firme e jale, au aia un program de zici ca nu a mai ramas decat portarul in institutie. La primarii aceeasi indolenta caracteristica, o gramada de trantori prin birouri care par ca vin doar in vizita pe la birouri, dupa ora 14 nu mai gasesti pe nimeni, toti sunt la cursuri, pe teren sau mai stiu eu pe unde, puteti verifica la primariile din comunele limitrofe orasului, la Margineni vinerea la 12 nu mai e nimeni. Singura solutie ar fi comasarea comunelor si a institutiilor, avem prea multe institutii cu prea multi sefi, sefisori, amante, cuscri, soacre, cumnati, fini, frati incat sa poata fi eficiente, doar nu o sa se duca unul sa ii ceara rudei lui sa isi faca treaba cand politica e sa tragi mata de coada toata ziua, mai ales ca s-a demonstrat ca un functionar al statului roman lucreaza o ora pe zi cu privire la atributiile postului, in rest facebook, bancuri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here