Ancheta demarată de procurorii militari după prăbușirea avionului IAR 99 Șoim în Lacul Galbeni, comuna Nicolae Bălcescu, este departe a de se finaliza. Reamintim că incidentul aviatic s-a produs în Bacău la mijlocul lunii iulie, în timpul unui zbor de testare a aeronavei. În avionul cu dublă comandă se aflau comandorul Marcel Breşug, şeful de stat major al Bazei 95 Aeriană „Erou căpitan aviator Alexandru Șerbănescu”, şi căpitan-comandorul Iulian Pena, instructor-şef zbor în cadrul aceleiaşi unități militare.

Cei doi au reușit să se catapulteze în momentul în care aeronava a pierdut din altitudine. Manevra a avut loc deasupra Lacului Galbeni, piloții evitând astfel un dezastru într-o zonă populată. Imediat s-a dat alarma, iar la fața locului s-a deplasat un elicopter care i-a preluat pe militari.

Aceștia au fost duși la Baza 95 Aeriană, de unde au fost preluați ulterior de alte două aeronave și transportați la Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central „Dr. Carol Davila” București unde au primit îngrijiri medicale. Între timp, militarii din cadrul Brigăzii 10 Geniu „Dunărea de jos” au venit în sprijinul Bazei 95 Aeriene Bacău pentru recuperarea avionului militar IAR 99 Șoim, epava fiind scoasă trei zile mai târziu.

Resturile aeronavei au fost transportate la unitatea militară de aviație, iar după câteva zile, Șoim-ul a fost trimis la Avioane Craiova. Fiind o producție românească, specialiștii de acolo sunt cei mai în măsură să stabilească cauzele care au dus la prăbușirea avionului IAR 99 Șoim. În tot acest timp au fost curățate toate componentele recuperate din Lacul Galbeni și au fost puse la locul lor, ca într-un imens puzzle. După finalizarea acestei operațiuni, specialiștii urmează să le ofere anchetatorilor un verdict. Până atunci, toate aeronavele IAR 99 Șoim sunt consemnate la sol.



PUBLICITATE