AGRICOLA – inspirată și inspirațională

Două obiective majore: creștere și diferențiere

Pe piața agribusinessului din România, AGRICOLA Bacău este una dintre companiile de vârf. Povestea începe undeva la mijlocul anilor ’50, dar 1992 este anul care marchează un moment important, prin preluarea în locație de gestiune a cinci întreprinderi cu capital de stat, se constituie Agricola Internațional, companie mixtă româno-germană, prima investiție străină importantă în România în acest domeniu.

S-a constituit, astfel, un flux integrat de producţie, de la furaje la livrarea produselor din carne, care a făcut ca societăţile preluate să se poată sprijini unele pe altele, în dificila perioadă de tranziţie la economia de piaţă. Lucrul cel mai important a fost privatizarea managementul acestor exploataţii. Faptul că această organizaţie a rezistat și s-a dezvoltat 26 de ani și că a depăşit foarte multe crize denotă că a fost o idee inspirată.

Încă de la fondarea AGRICOLA INTERNATIONAL și ulterior, Grupul de firme a derulat programe de investiţii în capacităţile sale de producţie, în proiecte de dezvoltare şi strategii de marketing care au totalizat 140 milioane de euro până în prezent. Această iniţiativă a permis companiilor să se integreze pe orizontală şi verticală și să se alinieze la standardele europene de siguranţă alimentară şi igienă.

„Misiunea noastră, a AGRICOLA, este ca prin calitatea și diversitatea produselor oferite, prin ceea ce facem zi de zi, să ne ridicăm la înălțimea așteptărilor consumatorilor, angajaților, acționarilor și partenerilor noștri.
O atenție specială acordăm dezvoltării afacerilor care reprezintă core-business-ul pentru companiile noastre, o decizie care indiscutabil se impune.

Într-o piață în continuă dezvoltare și adaptare la cerințele tot mai exigente ale consumatorilor nu poți exista decât dacă te aliniezi procesului de adaptare la schimbare și ridici performanțele tale la cel mai înalt nivel al industrie în care operezi. Afacerea Grupului de firme AGRICOLA era și încă mai este foarte diversificată, prin urmare este dificil de procurat resursele care să susțină creșterea tuturor liniilor de business, îmbunătățirea performanțelor pentru a fi competitive în raport cu firmele concurente pe industria sau activitatea speficică. În acest fel am ajuns la decizia de a închide lanțul de magazine AGRICOLA, care nu mai putea performa în condițiile concurenței agresive a companiilor multinaționale specializate ce au atât resursele cât și competențele necesare pentru dezvoltare în zona de proximitate. În plus, vorbim și de existența micului comerț încă nefiscalizat.

Chiar și în acest context, AGRICOLA are în continuare obiective de creștere a cifrei de afaceri, de creștere a locurilor de muncă directe, dar și a celor sprijinite indirect la companiile partenere, va rămâne și va crește ca un jucător important în peisajul agribusiness-ului românesc.

Suntem o companie care are responsabilitatea de a duce mai departe o tradiție de peste 60 de ani materializată în expertiză, respect și recunoaștere. Suntem conștienți de importanța companiei noastre în peisajul economic al zonei în care ne desfășurăm activitatea, dar și al economiei naționale și de aceea ne preocupăm să punem în acord tradiția cu modernul, să inovăm, să diversificăm și să anticipăm nevoile consumatorilor noștri. AGRICOLA, la fel ca alte companii din industria noastră, integrează și desăvârșește un flux care produce valoare pentru economia României.”

Grigore Horoi – Președinte Grup AGRICOLA

O companie cu o istorie de peste 60 de ani nu ar putea exista pe piață dacă nu s-ar fi reinventat. De mai multe ori.

În 2009, Grupul de firme AGRICOLA a demarat un program de remodelare a afacerii: activităţile au fost structurate pe linii de business care au în prezent propria lor forţă de vânzări şi gestionează individual relaţiile în piață. Rezultatul s-a resimțit în forţa pe care Grupul AGRICOLA a demonstrat-o încă de la debutul crizei economice în România și până astăzi. Printr-un management eficient, companiile Grupului AGRICOLA au reuşit să crească de la an la an.

Astfel, cifra de afaceri a Grupului AGRICOLA a crescut de la 413,3 mil lei în 2009, la 683,2 mil lei în 2017, iar în anul 2018 estimează o creștere de 10% față de anul precedent. Vânzările volumice de carne de pui, salamuri crud-uscate și semipreparate s-au dublat. Astăzi, AGRICOLA este liderul pieței de salamuri crud-uscate din România.

AGRICOLA a demarat totodată o strategie de creștere a afacerii bazată pe inovaţie şi diferenţiere, care oferă consumatorilor posibilitatea unei alegeri juste, bazată pe calitate la un preţ corect, în concordanţă cu aşteptările şi stilul lor de viață. A oferit în continuare clienţilor produsele tradiţionale, dar a și lansat constant noi oferte cu beneficii practice, cum ar fi: Puiul Familist, Puiul Antistres, Puiul Fericit, Salamurile de Sibiu – Ediții de Colecție, Salamul Levant, produsele ready-meals fără E-uri, Ouăle Ochioase și Ouăle Inimoase, multe și multe alte produse noi care au avut succes la consumatori și care au fost premiate în diverse competiții naționale și internaționale. Anul acesta AGRICOLA a lansat cu succes Cocoșelul de Pădure, primul pui tip coquelet proaspăt românesc.

Două dintre realizările importante ale ultimilor ani au fost înscrierea Salamului de Sibiu la nivel european ca Indicație Georgrafică Protejată și atribuirea calității de Furnizor al casei Regale a României pentru Puiul Fericit și Salam de Sibiu AGRICOLA.

Alte articole