În primele șase luni ale anului, Grupul de firme AGRICOLA a avut o creștere a cifrei de afaceri de aproape 7% față de perioada similară a anului trecut, ajungând la 364,722 milioane de lei (în contextul în care anul trecut AGRICOLA a făcut exit din activitatea de retail de proximitate, iar la începutul acestui an a ieșit din afacerea Comcereal).

Agricola Internaţional, cea mai importantă companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat o cifră de afaceri de 241,798 mil. lei, în condițiile în care a vândut cu aproape 9% mai multă carne de pasăre, creșterea valorică fiind de 11% față de anul trecut. „Cifra de afaceri obținută este rezultatul unei creșteri cantitative a vânzărilor de carne de pasăre, însă în special al creșterii cantitative a vânzărilor de produse diferențiatoare, cu valoare adăugată mare, și mă refer aici la Puiul Fericit și Puiul Fermierului, și chiar produsul lansat cu succes la sfârșitul anului 2018, Cocoșel de Pădure, primul pui coquelet proaspăt românesc. Strategia noastră mizează în continuare vânzările de pui cu creștere lentă, unde Agricola deține 80% din piața internă” – a precizat președintele Grupului Agricola, Grigore Horoi.

Cifra de afaceri a companiei SALBAC a crescut cu 7% și a ajuns la 64,898 mil. lei, în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate au avut o creștere de 8,5% în valoare, respectiv 4,5% în volum. Grupa salamurilor fiert-afumate are o menținere a volumelor de 4,35%, însă o creștere valorică de 4,3%. „Menținem tendința de creștere la grupa salamurilor crud-uscate, unde ne consolidăm poziția de lider de piață, iar Salamul de Sibiu AGRICOLA își întărește poziția de lider detașat în segment” – precizează Grigore Horoi.

Categoria semipreparate și produse de tip ready-meal, obţinute la Europrod, a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 12,34% (27,555 mil. lei), în contextul în care exporturile companiei în țările UE ating 25% din producție. La Europrod s-a finalizat, la începutul acestui an, o investiție care a depășit 5,5 milioane de euro, care a dublat capacitatea de producție.
În categoria ouălor proaspete, obținute la Avicola Lumina – Constanța, s-a înregistrat o menținere a cifrei de afaceri, 26,399 mil lei, în condițiile unei creșteri a numărului de ouă vândute cu 16% (cu diminuarea unor activități conexe).

„Continuăm strategia de creștere și diferențiere și suntem motivați să facem acest lucru atât de așteptările consumatorilor privind produse de înaltă calitate, cât și de distincțiile pe care produsele noastre de top le primesc în concursuri internaționale de calitate și gust: la începutul lunii iunie, la Monde Selection- Roma, au primit medalii de aur Puiul Fericit, Cocoșelul de Pădure, Ouăle Ochioase și Ouăle Inimoase, iar Salamul de Sibiu a fost distins cu medalia de argint. La sfârșitul lunii, Institutul Calității Gustului din Bruxelles, acorda câte două stele de aur Cocoselului de Pădure, Salamului de Sibiu și Ouălor Fericite Agricola.”
Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola