Președintele Grigore Horoi mizează pe inovație continuă la Agricola

Grupul de firme Agricola și-a dublat dinamica în primul semestru, când a avut o creștere a cifrei de afaceri de 13% față de perioada similară a anului trecut. Vânzările au ajuns la 358,235 milioane de lei. În primele șase luni ale anului 2017 compania înregistra o creștere de doar 6% față de anul precedent.

Creșterea cifrei de afaceri este în special rezultatul creșterilor generate de vânzările companiilor din grup.

Agricola Internaţional, cea mai importantă companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat o cifră de afaceri de 225,986 mil.lei, în creștere cu 15,86% față de anul trecut. „Cifra de afaceri obținută – spune Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola – este rezultatul unei creșteri cantitative cu 3% la carnea de pasăre, dar în special este rezultatul creșterii cantitative a vânzărilor Agricola de produse diferențiatoare, cu valoare adăugată mare – Puiul Familist, Gama Ușor de Gătit, Puiul Fericit și Puiul Fermierului. În cazul Puiului Fericit, cu creștere lentă, rezultatele arată o sporire de 57% a volumelor vândute. Strategia noastră este de a majora vânzările de pui cu creștere lentă, în ritmul în care și piața dorește acest lucru, și să inovăm în continuare”.

Cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut cu 9% și a ajuns la 60,637 mil. lei, în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate au avut o creștere cu 10% în valoare, respectiv 7,39% în volum. În același timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creștere a volumelor de 7,78%, respectiv o creștere valorică de aproape 10%. „Menținem tendinţa de creștere la grupa salamurilor crud-uscate, unde suntem lideri de piață, Salamul de Sibiu Agicola este în continuare lider detașat în segment” – a precizat Grigore Horoi.

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute în fabrica Europrod, a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 20,58% (24,527 mil. lei). Vânzările acestor produse au avut o creștere în volum de 12,88%, în special din exporturi în țările UE. La ouăle proaspete, obținute la Avicola Lumina – Constanța, s-au înregistrat o creștere de 22,7% a vânzărilor volumice (37,784 mil. ouă) și o creștere valorică de 30%.

„Și anul acesta performăm la capitolul recunoaștere: Puiul Fericit, Salamul de Sibiu, Salamul Levant au primit câte două stele de aur la «Superior Taste Awards», organizat de ITQI la Bruxelles, Salamul de Sibiu, Salamul Levant și Babicul au primit medalii de argint, iar Babicul medalia de bronz la concursul de calitate Monde Selection 2018.”
Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola

Alte articole