Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2018 o cifră totală de afaceri de aproximativ737,223 mil. lei. Chiar și fără compania Comcereal, care nu mai face parte din grup de la începutul anului trecut, creșterea vânzărilor grupului a crescut cu 10,7%, față de numai 5% în anul 2017, față de 2016.

Anul trecut, vânzările de carne de pasăre ale companiei Agricola au totalizat, în volum, 45.275 de tone, cu 7,5% mai mult față de anul precedent. Iar cifra de afaceri înregistrată de compania Agricola Internațional în 2018 este de aproximativ 463,757 mil. lei față de 401,324 mil. lei în 2017 (plus 15,56%), în condițiile creșterii semnificative a vânzărilor de pui cu creștere lentă.

„Este – spune președintele Grupului Agricola, Grigore Horoi -rezultatul unei execuții îmbunătățite în operațional, cu creșteri în vânzarea produselor diferențiatoare (Puiul Fericit) și a produselor cu valoare adăugată mai mare, care au condus la o apreciere a prețului mediu la produsele noastre. Vânzările de carne de pui au crescut în special prin creșterea ponderii produselor cu valoare adăugată maresusținutede un brand puternic și o comunicare adecvată. Aș menționa lansarea, în luna septembrie, a Cocoșelului de Pădure Agricola, primul coquelet proaspăt, crescut în România, care la sfârșitul anului atingea, conform măsurătorilor de retail audit, o cotă de piață de 23% în acest segment.”

Vânzări cu 7% mai mari la mezeluri și cu 22% la ready-meal

Lacategoria mezeluri (obținute la Salbac), cifra de afaceri a fost de 133.643 mil. lei, cu 7% mai mare decât în 2017(124,843 mil. lei), în condițiile unei creșteri a volumelor vândute de 6,5%.

„Ne consolidăm poziția de lideri de piață în România la grupa salamurilor crud-uscate. Brandul Agricolaeste lider pe segmentul de crude uscate și lider detașat pentru cel mai cunoscut produs premium din Romania: Salamul de Sibiu, în total segment Salam de Sibiu comercializat pe piața internă” – a declarat Grigore Horoi.

Europrod, compania care comercializează semipreparate și produse tip ready-meal,a înregistrat în 2018 față de anul precedent vânzări mai mari cu 22%,în condițiile unei creșteri a volumelor comercializate de 12%. „Am crescut sistematic această categorie, motiv pentru care anul acesta facem o investiție ce depășește 5,5 milioane euro, care practic dublează capacitatea de producție” – a precizat președintele Agricola.

La ouă consum, produse la Avicola Lumina Constanța, s-a înregistrat o creștere cu 10,5% a cifrei de afaceri în 2016(51,273 mil. lei), în condițiile în care compania a vândut 80,7 mil.de ouă.

„Afacerea Grupului de firme AGRICOLA era și încă mai este foarte diversificată, prin urmare este dificil de procurat resursele care să susțină creșterea tuturor liniilor de business, îmbunătățirea performanțelor pentru a fi competitive în raport cu firmele concurente pe industria sau activitatea specifică. În acest fel am ajuns la decizia de a închide și lanțul de magazine Agricola, care nu mai putea performa în condițiile concurenței agresive a companiilor multinaționale specializate ce au atât resursele cât și competențele necesare pentru dezvoltare în zona de proximitate. Chiar și în acest context, Grupul a crescut și are în continuare obiective de creștere a cifrei de afaceri, de creștere a locurilor de muncă directe, dar și a celor sprijinite indirect la companiile partenere.”
Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola

Alte articole