28 martie 2024
OpiniiEditorialAfaceri croite pe sablon de brand

Afaceri croite pe sablon de brand

Deschiderea unei afaceri, lansarea unui produs sau a unui serviciu aduc cu sine, mai devreme sau mai târziu, si ideea de brand. Cine dintre investitorii seriosi si onesti nu viseaza la brandul care l-ar putea reprezenta pentru totdeauna? Notiunea ne-a chinuit atât de mult mintile in ultimii 26 de ani, incât am ajuns sa facem si din trasaturi de personalitate veritabile „branduri”, iar pe unii ii determina sa se creada ei insisi un fel de branduri numai pentru ca exista.

Obsesia brandului – cuvânt din engleza veche, dar la origine indo-european, care inseamna „a fi fierbinte” – ramâne insa un impuls firesc. Pentru ca a-ti dori un brand inseamna a face un lucru serios, de marca, ceva care sa se impuna in constiinta tuturor sau a câtor mai multi. Pentru ca brandul este un blazon, ceva mai mult decât marca, iar cele mai durabile semnificatii ale lui sunt valorile pe care le invoca, alaturi de cultura si personalitate.

Profesia m-a adus deseori in preajma unor oameni creatori macar in intentie de branduri. Toti aveau un numitor comun: dorinta fierbinte de a face ceva durabil, important, original. De cele mai multe ori am vazut la ei reale urme de pasiune. Iar pasiunea inseamna jumatate din reusita.

Unii se intreaba, deseori, care sunt brandurile care ne reprezinta. Pe noi, bacauanii, de exemplu. Si astfel apar in liste berea de Margineni, produsele de la Agricola, nume ca Dedeman – liderul retailului din bricolaj, industrii ca cele de la Aerostar sau Chimcomplex si câte altele. In acest numar al ziarului nostru veti gasi un asemenea exemplu, al unei creatoare de brand local, Cofetaria Story, al unei doamne care si-a descoperit o pasiune ramasa in stare latenta ani intregi.

Doamna a venit in Bacau din Timisoara, dintr-o zona in care cofetariile sunt la mare rang, evident si cofetarii sau patiserii. A descoperit si in Moldova minunate retete de cozonaci, de placinte si de cornete. Peste tot exista rafinamente culinare. Dar a le aduce acolo unde le este locul, adica in topul produselor de calitate, sanatoase, adica al celor de brand, tine de o preocupare din care se poate naste un brand. De exemplu al unei cofetarii care spune povesti despre tot ce ofera, chiar prin ceea ce ofera. Cititi aceasta poveste in paginile ziarului nostru, pentru ca si Desteptarea este un brand al Bacaului.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri