Aeroportul Bacău a înregistrat o creștere de trafic de 14 la sută în 2016 față de anul anterior. Dacă în 2015, aproape 365.000 de persoane l-au folosit ca punct de plecare/sosire, în 2016 numărul pasagerilor a ajuns la 414.987.

„Creșterea de trafic se datorează atât măririi frecvenței anumitor zboruri față de anul 2015, cât și introducerii de noi destinații de pe Aeroportul Bacău”, explică Oana Chelaru, director general al Regiei Autonome (R.A.) Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău. De pe aeroportul băcăuan se operează zboruri regulate, directe, către 11 destinații internaționale.

Anul 2016 a adus și două destinații noi: Catania (cursă operată în perioada orarului de iarnă limitat: decembrie-ianuarie 2017, dar care va reveni în orarul de vară 2017) și Madrid. În vara trecută au fost sporite frecvențele pentru cursele Bacău-Londra Luton, de la 5 la 6/săptămână, și Bacău-Dublin, de la 2 la 3/săptămână.

PUBLICITATE

Fără curse anulate, iarna!

În anul 2017 se vor efectua zboruri către Roma (7 curse/săptămână), Torino (4), Bergamo (3), Bologna (3), Catania (2), Bruxelles (2), Londra (6), Liverpool (2), Dublin (3), Madrid (2) și Antalya (o cursă). Pe baza analizelor realizate și a planificării zborurilor, specialiștii estimează același trend crescător al numărului de pasageri.

„Prin efortul depus de cele două structuri, operațională și tehnică, Aeroportul Internațional «George Enescu» Bacău a rămas deschis și pe durata zilelor de iarnă cu precipitații abundente, înregistrându-se, în acest context, doar întârzieri minore. În această perioadă nu au existat curse anulate sau întârzieri majore”, a declarat directorul regiei. Pasagerii sunt rugați să respecte, în continuare, termenul de prezentare la aeroport – cu minim două ore înainte de ora decolării – în vederea efectuării formalităților specifice.

Trei sute de pasageri pe oră

Noul terminal, cu o capacitate de procesare de 300 de pasageri/oră/flux de plecare și o suprafață totală de 6.600 mp, va fi deschis în luna iunie. Investiția are o valoare totală de 15 milioane de euro și mai cuprinde, pe lângă terminalul de pasageri, un nou turn de control, un terminal intermodal pentru transport rutier (autocare, microbuze), clădiri tehnice (garaj, utilaje, centrală electrică, centrală termică) și parcarea Aeroportului, absolut necesară pentru călători.

„Este foarte important să menționăm că încă de la începutul procesului de modernizare au fost întreprinse toate măsurile pentru ca lucrările de șantier să nu afecteze activitatea operațională. Astfel, lucrările se desfășoară etapizat, cu eforturi deosebite pentru asigurarea continuității operaționale”, arată Oana Chelaru. Printre achizițiile anului 2016 se numără scara pentru pasageri prevăzută cu platformă PRM (pentru persoane cu dizabilități), un microbuz pentru pasageri și autospeciala pentru stingerea incendiilor, o investiție importantă, care ridică la un nivel nou capacitatea aeroportului de a interveni în situații de urgență.

Relații cu publicul, pe email, telefon și Facebook

Aeroportul Bacău comunică periodic, prin intermediul mijloacelor media și pe rețelele de socializare, date referitoare la activitățile desfășurate, stadiul lucrărilor de modernizare și alte informații de interes public, care să vină în ajutorul pasagerilor. Există o linie directă cu publicul a Servicului Informații Pasageri. Acesta poate fi contactat atât telefonic, la numărul 0234.575.400, interior 121, cât și prin email la adresa pax@bacauairport.ro. Pentru a obține informații, potențialii pasageri mai pot accesa site-ul oficial al Aeroportului Bacău – www.bacauairport.ro -, precum și pagina oficială de Facebook. Aici pot găsi comunicate, imagini și pot interacționa direct cu reprezentanții Aeroportului.

3

„În ultimii trei ani, Aeroportul Internațional «George Enescu Bacău» s-a poziționat în primele cinci aeroporturi la nivel național, ca număr de pasageri procesați. Această poziție în clasamentul național a fost ocupată în condițiile în care, din anul 2015, Aeroportul Internațional «George Enescu» trece printr-un proces de modernizare, activitatea de șantier și activitatea operațională desfășurându-se în paralel.”
Oana Chelaru, director general al R.A. Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău


Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

13 COMENTARII

  1. toate bune si frumoase in ce priveste perspectivele materiale.

    Nu spune nimeni daca personalul aeroportului a fost si este instruit sa aibe o atitudine corespunzatoare fata de calatori !
    De fapt, este mult mai simplu: sa inteleaga ca slujba pe care o au se datoreaza pasagerilor care tranziteaza terminalul si nu invers. Daca dispar pasagerii dispare si slujba lor; sa lase aroganta deoparte, sa fie amabili, fermi si profesionisti, sa nu mai umileasca – in special cei de la punctele de control – persoanele care trec prin acest aeroport.

    In plus, ne dorim un transport civilizat spre si dinspre noul terminal, fara mafia locala care bantuie acum prin zona.

    Succes.

    • Sunt total de acord cu dumneavoastra! Atitudinea personalului este sub orice critica! Am avut senzatia ca sunt o cersetoare care calatoreste pe banii lor!! Urat si de prost gust! Si la autogara atitudinea personalului e mai potrivita decat aici, desi, ca sa fim sinceri…ne chemati cu 2 ore mai devreme ca in aeroporturile mari ca sa ne tineti inchisi intr-o incapere mica si neaerisita, in care suntem mai mult de 100 de suflete (unele total nespalate), cu 20 de scaune in total?! Vi se pare normal?!

  2. Subscriu la cele prezentate de Adi. Mai adaug si ilegalitatile comise de taximetristii din aeroport. Cine a tranzitat macar odata aeroportul stie ce vreau sa spun.

  3. Conditiile sunt bune avand in vedere spatiul disponibil momentan. Chiar vreau sa ad daca noua cladire va face sa fie un aeroport la standarde europene. Chiar cred in schimbare si sper sa nu fiu dezamagita. Sunt multi bacauani care calatoresc de pe acest aeroport si cred ca tine de mandrie locala sa avem un aeroport modern. Atentie insa si la atitudinea si comportamentul calatorilor. lasa mult de dorit!

  4. Punctat bine Adi !Mafia locala si tupeul porcesc al taximetristilor sunt la ordinea zilei !nu exista organe locale de control? sau mafia este mana in mana cu organele locale ?

  5. @Adi: cred ca esti mandru de postarea ta plina de intelectualitate, dar as dori sa te intreb daca faci diferenta intre personalul aeroportului, angajatii celor de la checkin BLUE AIR, agentii de la frontiera si persoanalul de la controlul de securitate ce apartine SRI!!! Ca banuiesc la securitate si la checkin ai tu probleme!! Asa ca fa te rog o diferenta si data viitoare fii mai specific daca reusesti!! Si DA, ai mare dreptate cu hotii de taximetristi!

  6. @Adi: cred ca esti mandru de postarea ta plina de intelectualitate, dar as dori sa te intreb daca faci diferenta intre personalul aeroportului, angajatii celor de la checkin BLUE AIR, agentii de la frontiera si persoanalul de la controlul de securitate ce apartine SRI!!! Ca banuiesc la securitate si la checkin ai tu probleme!! Asa ca fa te rog o diferenta si data viitoare fii mai specific daca reusesti!! Si DA, ai mare dreptate cu hotii de taximetristi!

    • Eu cred ca omul a fost suficient de clar si coerent. Aduce in discutie personalul ce intra in contact direct cu pasagerul. Ne cerem scuze ca nu stam sa il intrebam pe fiecare necioplit in parte pe mosia cui lucreaza…

  7. Perfecta dreptate ! Toti cei care lucreaza direct cu pasagerii sunt angajati pe pile . toti sunt intrati pe relatii . Inclusiv si cei care isi desfasoara activitati in zona de plecare : rent a car si acel nesimtit care detine aparatele de cafea . ambele firme sunt conduse de apropiati ai directoarei .

  8. Destul de recent am plecat de pe Bacau si nu pot sa va dau dreptate, referitor la atitudinea personalului, cei care au fost nesimtiti sunt unii dintre “colegii” de calatorie, pasagerii. De la check-in si pana am ajuns in avion tot ce am spus a fost: “Buna dimineata….multumesc…la revedere”. NU ai cum sa fii tratat urat daca esti “prezent” la ce se intampla in jurul tau, iti pui in bagajul de mana doar ce este permis, scoti din el la control laptop, ap. foto, chestii electronice si le asezi separat, ai trecut si ..atat. Mai faci un cativa pasi , ai scos pasaportul, ai trecut de portile alea si ai ajuns in sala de asteptare.

    Este adevarat ca e un spatiu minuscul, ca pasagerii mananca parizer din punga de Billa, ca dupa 10 minute wc-ul arata ca unul din parc, dar ce vina au angajatii???

    Nu mai zic ca pe strada de acces, desi ingusta, se parcheaza pe ambele parti, desi la 150 metri este o parcare….in fata aeroportului toti vor gaseasca cate un loc de parcare si ajung sa se certe cu cei de la firma de paza, pt. ca fiecare vrea sa parcheze exact sub streasina aeroportului si sa astepte pana pleaca avionul, nu stiu cum sa va spun insa majoritatea masinilor pareau parcate de “tractoristi”.

    Revin la partea cu controlul bagajului, m-am crucit ce au scos din bagajul unui pasager: apa 2 litri, borcane cu zacusca….au aruncat tot la tomberon si dai cearta si lacrimi dupa zacusca pt. nepoti; dupa care au bagat iar bagajul aluia prin aparat, iar eu stateam ca melcu cu sosetele de plastic, pe gresia aia rece…OARE tot vina personalului este ca pasagerul respectiv habar nu are cum il cheama???
    Daca tot vrei sa calatoresti cu avionul pune mana si da un telefon si afla ce mama naibii ai voie in bagajul de mana…
    La urma urmei se stie ca este un aeroport inghesuit, fiecare cand isi cumpara bilet isi asuma inghesuiala,lipsa unui bar/restaurant, nu au cum angajatii sa compenseze lipsa spatiului din aeroport, a lipsei lipsa de educatie si a bunului simt ale unora dintre pasageri.

    Eu pana acum nu am avut neplaceri cu angajatii, dar daca vreodata o voi pati nu ma ma voi plange aici, ii voi cere sa-mi arate ecusonul si voi avea grija sa fac reclamatii, doar asa vom putea scapa de “nesimtiti” ; la urma urmei , uscaturi sunt peste tot, azi ii fac eu reclamatie, maine altcineva si pana la urma nu-i va fi bine, daca inghititm sau ii injuram nu facem nimic.
    La urma urmei ce sa facem, s-a mergem sute de km pana la Otopeni, acolo credeti ca sunt angajati scoliti la Viena? Si acolo gasiti nesimtiti, diferenta este data de spatiul in aeroport si facilitatile disponibile.
    Monopolul / preturile mari sper sa dispara dupa ce se vor finaliza lucrarile la aeroport, la urma urmei nu vad cum sa nu profite si alte companii de noua infrastructura, pt. ca aeroportul nu este al Blueair, ci al Bacaului(CJ BC).

LĂSAȚI UN MESAJ