Oficialii de la Curtea de Apel Bacau spun ca sistemul de informare judiciara a trecut perioada de proba, contractul fiind extins pâna in vara. Mai mult, se poarta discutii pentru implementarea sa si la celelalte instante din Bacau. Pâna acum, s-au inregistrat 500 de apeluri.
In perioada urmatoare, bacauanii care vor sa obtina informatii prin telefon despre dosarele pe care le au pe rol ar putea ss o faca nu doar pentru Curtea de Apel cât si pentru celelalte instante. Contractul pentru sistemul „Speak to me” – Interactive Voice Response, o alternativa la portalul instantelor, implementat in toamna anului trecut la Curtea de Apel Bacau, a trecut de perioada de proba. Conducerea institutiei a prelungit contractul pâna in vara acestui an si este in discutii cu firma care detine programul sa-l extinda si la celelalte doua instante din Bacau, respectiv judecatoria si tribunalul. „Speak to me” permite oricarui justitiabial, inclusiv celor cu deficiente de vedere, ca printr-un apel telefonic sa obtina informatii despre dosarul aflat pe rol. Astfel, se pot obtine informatii despre termenele acordate, solutiile pronuntate dar si modalitatile de a primi ajutor public judiciar, informatii despre taxele judiciare de timbru, cum se depun acte la dosar, programul de lucru al instantei sau cel de audiente. Costul lunar pentru acest serviciu este de 1.800 de lei, fara TVA, iar extinderea sa nu va necesita costuri suplimentare. De la implementare si pâna acum s-au primit in jur de 500 de apeluri.
„Serviciul interactiv de informare judiciara «Speak to me», implementat initial pentru o perioada de trei luni, de la 1 octombrie la 31 decembrie 2012, a fost prelungit pâna la data de 1 iulie 2013. De la sfârsitul lunii ianuarie anul curent se fac demersuri pentru implementarea acestui serviciu si pentru Tribunalul Bacau si Judecatoria Bacau, pentru aceeasi perioda, pâna la 1 iulie, fara costuri suplimentare.”
judecator Catalin Serban – purt.cuv. Curtea de Apel Bacau
La ce numere puteti suna
Pentru justitiabilii care nu au acces la internet si nu pot afla stadiul dosarelor de pe portalul instantelor, exista varianta informarii prin telefon. Sunt disponibile trei numere: 0234/202.244; 0234/202.245 si 0234/202.246, care pot fi apelate din orice retea, cu tarif normal. Sunt functionale 24 de ore din 24, 7 zile din 7 si poate prelua mai multe apeluri in acelasi timp. La capatul celalalt al firului este un robot si urmând pasii indicati de acesta se obtin informatiile dorite.















