Pasajul Letea, ocolit de bacauani din cauza mizeriei

4


Zilnic, sute de bacauani traverseaza liniile ferate sub podul Narcisa pentru a ajunge in centrul orasului sau acasa. Vietile lor sunt puse in pericol, desi la câtiva pasi exista un pasaj subteran destinat pietonilor, construit in urma cu circa 25 de ani, dar care nu a fost folosit decât pentru scurta vreme dupa inaugurare.

Oamenii se feresc sa intre aici pentru ca locul arata jalnic. Este plin de fecale, miroase a urina si nici nu este iluminat. „Nu se poate folosi. Este mizerie. Ar fi mai sigur pentru noi sa trecem pe acolo, dar este lasat in paragina. Se vede ce este aici. Cei care se asigura pot trece linistiti, dar sunt si persoane care se deplaseaza mai greu, copii.

Recent treceam pe aici si un domn care avea o problema la picior si se deplasa cu dificultate a cazut chiar pe linia ferata si nu se mai putea ridica. Am sarit si l-am ajutat, dar ma gândeam ce s-ar fi intâmplat daca nu ar fi trecut nimeni si venea trenul”, povestea Mihai Moraru, care locuieste in zona. O alta bacauanca traversa calea ferata cu nepoata de mâna.

„Mie imi este teama si sincer imi tremura picioarele de câte ori trec pe aici, dar nu am alta varianta. Cine are curaj sa intre in pasaj? Arata ingrozitor. Daca ar face curatenie si ar pune un paznic oamenii l-ar folosi”, este de parere femeia. Aneta Pascu locuieste in zona Letea de peste 30 de ani si nu-si aminteste ca pasajul subteran sa fi fost folosit prea mult timp.

„Cum sa intri acolo? Nici nu este lumina. Trebuie sa faca curat si sa puna un gardian. Ar putea sa refaca si pasarela care era de treceau oamenii pe pod, sa taie si iarba asta ca este mizerie in oras. Sa faca si pentru noi ceva ca meritam”, spunea aceasta.

Oamenii aflasera de tragedia de marti, când tânarul de 38 de ani a fost lovit de trenul pe care nu l-a auzit pentru ca avea castile pe urechi. Dupa fiecare accident mortal, cei care traverseaza prin zona sunt ceva mai atenti, dar cu toate astea am observat multi tineri care intrau pe linia ferata având casti pe urechi.

Ei sunt si mai expusi riscului pentru ca nu aud ce se intâmpla in jurul lor. Tragediile de sub podul Narcisa ar putea fi insa evitate daca pasajul subteran ar fi functional. In 2010, Primaria Bacau obtinuse o finantare de 2 milioane de euro pentru reabilitarea acestuia, dar banii au fost pierduti, asa ca a ramas la fel.

 Pasajul Letea, ocolit de bacauani din cauza mizeriei

Pasarela pietonala si pista de bicilisti, un proiect abandonat

Primaria Bacau avea o solutie alternativa la pasajul insalubru. „În plan avem un proiect prin care, în partea vestica a pasajului Letea, se va construi o pasarela pietonala si o pista de biciclisti.

Acest proiect este separat de acesta (n.r. reabilitarea pasajul Letea). La fel, ne gândim si la o amenajare pentru zona de sub pasaj”, preciza Florin Mateuta, director in Primaria Bacau, in februarie 2013, când incepeau lucrarile de modernizare a Pasajului Letea, investitie cu fonduri europene, in valoare de 7,2 milioane de lei.

Pasarela si pista nu s-au realizat niciodata.



Raspunderea juridica a comentariilor revine in totalitate autorilor. Inainte de a comenta, cititi Standardele comunitatii! Nu vom accepta comentariile rasiste, xenofobe, care indeamna la ura sau care incita la violenta. In cazul in care considerati ca un comentariu deja aprobat ar trebui eliminat, va rugam sa ne instiintati folosind acest formular.

4 COMENTARII

  1. 2 milioane euro pt reabilitarea rahatului ala?
    Fratilor, trenul trece pe-acolo o data la 1 ora, se vede de la 1 km, se aude de la aceeasi distanta, n-are cum sa dea peste tine decat daca esti cascatul cascatilor, surd, chior si schiop, sau esti sinucigas. De fapt, majoritatea celor care-si gasesc sfarsitul acolo sunt sinucigasi.
    Nici acum 25 de ani, cand frecventa trecerii trenurilor era dubla, tripla, nu a fost folosit pasajul, pt ca imediat s-a umplu de boschetari, de cacaturi, cum sunt si pasajele subterane din gara.
    Ce sa faci, sa bagi 2 milioane euro si sa pui paznic in trei schimburi la gura lui? Si-apoi sa constati ca sinucigasii tot pe sine se-arunca…
    Cazul de acum 2 saptamani a fost al unui sinucigas, cazul de ieri pare c-ar fi tot asa…

  2. Am crescut in cartierul Bucegi aproape de fosta scoala Nr.8 (actuala Domnita Maria). Pasajul a fost construit in prima parte a anilor 90 exact cand eram in scoala generala. Cei care veneau dinspre zona Orizont sau Milcov spre Bucegi – Narcisa nu au folosit pasajul decat foarte putin timp de la deschiderea acestuia. Unul din motive ar fi deoarece timpul total de trecere prin pasaj era mult mai lung decat trecerea liniilor pe deasupra.

    O fi o chestie de civilizatie, de comoditate, etc dar intr-adevar acele rampe de access cu multe trepte erau greu de abordat pentru cineva cu o conditie fizica mai precara (persoane in varsta etc) ori daca aveai bagaj.

    Asa cum cineva a comentat mai sus inca din 1996-97 pasajul deja era nefolosit, vandalizat, plin de mizerie. Mai era parcurs de catre diversi tineri ori copii in cautarea unor senzatii tari aventurandu-se prin intunericul pasajului cu lanterna, etc.
    Tot la in anii respectivi a functionat o crama unde seara se aduenau tiganii din zona Tache si binenteles ca existau batai, scandaluri, etc. O fi si vina faptului ca Bucegiul mereu a fost un cartier mizer, de la origine muncitoresc iar barurile din proximitatea scolii si a zonei de traversare era o zona dubioaa unde multi preferau sa treaca repede calea ferata decat sa intre in tunel printr-un capat si sa nu stie cu cine va avea dea face la celalalt capat.

    Cam asta e povestea pasajului pe care o stiu eu din copilarie.

  3. Pietonalul din partea de vest trebuia realizat dupa modernizarea Pasajul Letea, dar nu s-a mai facut! Doar stalpii de iluminat de pe pod s-au pus si pentru acest pietonal si cam atat! E deja un obicei in orasul nostru sa nu se duca lucrurile pana la capat, la fel ca in cazul schimbarii retelei de apa de la Valea Uzului pana la Barati, acolo unde reteaua noua s-a oprit undeva in zona localitatii Stejaru din localitatea Scorteni si exemplele pot continua la nesfarsit!

    Revenind la mult doritul pietonal, acesta ar reprezenta intr-adevar solutia optima pentru pietonii care doresc sa tranziteze dinspre Narcisa spre Orizont si invers! Exact cum s-a facut pietonalul de pe Bistrita!

    Sunt multe de spus, dar e pacat ca spunem prea multe si facem mult prea putine!

LĂSAȚI UN MESAJ