29 aprilie 2024
EconomieAmenzile date de Protectia Consumatorilor, mai greu de contestat

Amenzile date de Protectia Consumatorilor, mai greu de contestat

Anual, sute de firme sunt amendate de angajatii Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Bacau. De cele mai multe ori, firmele prinse pe picior gresit aleg sa conteste in instanta amenzile primite de la institutia de control. In majoritatea cazurilor, optiunea firmelor e bazata mai mult pe incercarea de intârziere a platii contraventiei.

„In majoritatea cazurilor, formularea plângerii contraventionale nu este justificata in niciun fel, din cuprinsul plângerii nerezultând elemente de nelegalitate sau netemeinicie ale actului de control, aceasta procedura fiind utilizata doar pentru a intârzia plata amenzii sau ducerea la indeplinire a masurilor dispuse”, a declarat Alin Nastasa (foto), seful CJPC Bacau.

De acum incolo, insa, pentru a contesta amenzile, firmele au de indeplinit mai multe reguli, mult mai stricte si, descurajatoare, totodata. Una dintre noutati se refera la taxa de timbru de care, pâna acum, firmele erau scutite.



In prezent, contravenientii vor trebui sa suporte o serie de costuri pentru a exercita aceasta cale de atac. Mai exact, plângerea impotriva procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, precum si calea de atac impotriva hotarârii pronuntate se taxeaza cu 20 lei. In plus, s-au majorat si taxele existente obligatorii pentru formularea actiunilor si cererilor introduse la instantele judecatoresti.

Mai mult, in cazul in care plângerea a fost respinsa, petentul va fi obligat la cheltuieli judiciare catre stat. Acestea sunt cheltuieli necesare pentru efectuarea actelor de procedura, administrarea probelor si orice alte cheltuieli ocazionate de desfasurarea procesului.

„Important de retinut ca, prin introducerea unei plângeri impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei, operatorul economic nu mai poate achita ulterior jumatate din cuantumul minim al amenzii, asa cum prevede legea, in termenul de 48 de ore de la intocmirea procesului verbal de constatare a contraventiei. Astfel, in urma unei hotarâri definitive a instantei impotriva plângerii formulate, acesta va fi obligat sa achite valoarea integrala a amenzii”, a subliniat comisarul sef adjunct Alin Nastasa.

Comisariatul Regional Pentru Protectia Consumatorilor – Regiunea N-E Iasi este parte in peste 250 de dosare, având ca obiect plângeri impotriva proceselor verbale de aplicare a contraventiei, intocmite de cele 6 comisariate judetene din subordinea regionalei. La nivel local, pe rolul instantelor, se afla in acest moment 42 de dosare ce privesc acte de control intocmite de catre comisarii din cadrul institutiei CJPC Bacau. In anii trecuti, in jur de 75% dintre cauze au primit solutii de pastrare a sanctiunilor aplicate, 15% au primit solutii de diminuare a amenzilor, 5% – solutii de înlocuire cu avertisment, si doar 5% – anulare a procesului-verbal.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri