Gigantul chinez Xiaomi a anunțat joi o reducere drastică a prețului sedanului său electric de lux, SU7 Ultra, cu peste o treime, stabilindu-l la 529.900 de yuani (aproximativ 72.931 de dolari). Această mutare îndrăzneață are scopul de a atrage un segment mai larg de cumpărători și de a accentua concurența pe piața auto din China, cea mai mare din lume.
Inițial, Xiaomi a deschis precomenzile pentru SU7 Ultra la sfârșitul lunii octombrie, la un preț de 814.900 de yuani. Totuși, la lansarea oficială a modelului, CEO-ul companiei, Lei Jun, a anunțat reducerea cu 35% a prețului. Acesta a explicat că mulți șoferi de BMW Seria 5, Audi A6 și Mercedes-Benz Clasa E și-au exprimat interesul pentru SU7 Ultra, dar considerau că prețul inițial era prea ridicat, având în vedere că mașinile lor actuale se vând cu sume între 500.000 și 600.000 de yuani.
Strategia Xiaomi: democratizarea luxului auto
„Misiunea noastră este să oferim mașini de lux accesibile unui număr cât mai mare de oameni. După trei-patru luni de discuții, am decis să stabilim prețul la 529.900 de yuani”, a declarat Lei Jun.
Impactul anunțului a fost imediat, Xiaomi raportând că a primit 6.900 de comenzi pentru SU7 Ultra în primele 10 minute după lansare.
Xiaomi și-a făcut intrarea pe piața aglomerată a vehiculelor electrice din China anul trecut, cu modelul SU7, o mașină care amintește vizual de Porsche, dar care are un preț de pornire sub 30.000 de dolari. SU7 a reușit să depășească vânzările Modelului 3 de la Tesla în ultimul trimestru al anului trecut, tendință care continuă și în 2025.
SU7 Ultra: Caracteristici premium la un preț competitiv
Modelul SU7 Ultra a fost inițial poziționat la același nivel de preț cu Tesla Model S Plaid, care costă 814.900 de yuani (aproximativ 114.200 de dolari) în China. În octombrie, Xiaomi a susținut că SU7 Ultra depășește Porsche Taycan Turbo în ceea ce privește accelerația și viteza maximă.
Pe lângă performanțele sale impresionante, SU7 Ultra vine cu materiale exterioare și interioare premium, scaune îmbunătățite și un sistem audio superior față de celelalte versiuni SU7 mai accesibile, a explicat Lei Jun.
O ediție limitată a modelului SU7 Ultra, ale cărei specificații exacte nu au fost încă dezvăluite, rămâne la prețul inițial de 814.900 de yuani.
Beneficii pentru cumpărătorii timpurii și atac la Tesla
Clienții care comandă SU7 Ultra până la sfârșitul lunii martie vor beneficia de acces gratuit pe viață la sistemul inteligent de conducere Xiaomi HAD, care în mod normal costă 26.000 de yuani.
În timpul prezentării, Lei Jun a făcut o aluzie la Tesla, criticând actualizarea recentă a software-ului de pilot automat al companiei americane în China. „Această actualizare a devenit virală în ultimele două zile, dar utilizatorii trebuie totuși să plătească peste 60.000 de yuani pentru ea”, a afirmat CEO-ul Xiaomi.
Această remarcă vine în contextul în care mai mulți proprietari de Tesla și-au exprimat nemulțumirea pe rețelele sociale, susținând că noul update nu corespunde promisiunilor făcute de Elon Musk privind implementarea completă a sistemelor Autopilot și Full Self-Driving (FSD) în China.
Prin această reducere de preț, Xiaomi demonstrează că este pregătită să concureze serios cu giganții industriei auto și să-și consolideze poziția pe piața vehiculelor electrice de lux.