27 aprilie 2024
Advertorial Viitorul Eco : Anvelopele reconstruite

 Viitorul Eco : Anvelopele reconstruite

La nivel global, creșterea semnificativă a numărului de vehicule și autovehicule a impulsionat producția de anvelope noi și implicit cantitatea de anvelope uzate rezultate în urmă folosirii acestora.

Una din marile probleme pentru mediul înconjurător,în prezent, o reprezintă anvelopele uzate ce ajung de cele mai multe ori în lacuri,pe marginea drumurilor sau pe diverse câmpuri ,influențând astfel în mod negativ calitatea aerului,apei și solului.

Din acest motiv la nivel european se caută continuu soluții pentru remedierea și gestionarea acestei probleme cu un impact tot mai negativ asupra mediului înconjurător.

Una din cele mai viabile soluții este reconstruirea sau reșaparea anvelopelor uzate folosind procedee tehnologice de ultimă generație în concordanță cu normele europene.

Pentru o prezentare a acestor procedee ce au un impact pozitiv în creștere ,în rândul șoferilor din Europa , îl avem invitat pe domnul Alexandru Turcu (CEO VeloRom) , Country Distribuitor al anvelopelor reconstruite Radburg.

R : Diferența între Reconstruit și Reșapat ?

Doresc să îmi clarificați prima dată termenii Reconstruit și Reșapat deoarece ,atât eu cât și cititorii noștri , bănuiesc că reprezintă același proces de fabricare.

A.T. : Mă bucur că ați început prima dată cu această întrebare , deoarece atât la nivel național cât și european , termenii Reconstruit și Resapat produc anumite confuzii în rândul cumpărătorilor. Reșaparea cât și Reconstruirea anvelopelor sunt două procese diferite prin care se prelungește durata de viață și calitatea anvelopelor, fără a compromite performanța acestora. Atât reșaparea cât și reconstruirea reprezintă o soluție fiabilă și ecologică prin care se reduce drastic consumul de materii prime și emisiile de dioxid de carbon.

Reconstruirea anvelopelor

Reconstruirea este un proces asemănător celui de producție al unei anvelope noi.

Se începe prin rașchetarea părții de rulaj și apoi a talonului anvelopei cu ajutorul unui robot special de rașchetat. Prin acest procedeu se urmărește înlăturarea vechiului profil și a inscripțiilor laterale pentru a rămâne doar cu carcasa de bază.

Pe carcasa rămasă este turnat un strat de cauciuc de calitate superioară. Această este așezată într-o presă cu o matriță specială pentru o anumită perioadă de timp, la o temperatură și presiune standard.

Modelul profilului rezultat este imprimat pe cauciuc printr-o procedură asemănătoare cu cea din producția anvelopelor noi.

Din acest motiv anvelopele reconstruite au inscripționate pe talon ( partea laterală ), numele producătorului și DOT-ul când au fost realizate,neexistând între ele și anvelopele noi diferențe vizuale.

Reșaparea anvelopelor

Procesul de reșapare este asemănător celui de reconstruire doar că în cazul acestuia se îndepărtează doar bandă de rulare a anvelopei pentru a obține un profil neted. În procesul de reșapare nu se îndepărtează și partea laterală a anvelopei , pe această rămânând inscripțiile originale.

Carcasa rezultată se montează pe o mandrină expandabilă unde nouă bandă de rulare este aplicată. Banda este de o lăţime și grosime specifică carcasei, aceasta reprezentând noul profil al anvelopei.

R : Comercializați pentru autoturisme atât anvelope reconstruite cât și reșapate ?

A.T. : Nu . Din motive tehnice și de siguranță rutieră comercializăm doar anvelope reconstruite .

În prezent în Europa nu se mai mai fabrică sau comercializează anvelope reșapate pentru autoturisme.

R : Totuși am văzut în paleta dumneavoastră de produse că oferiți spre comercializare și anvelope reșapate.

A.T. : Anvelope reșapate avem doar pentru camioane și în special pentru cele care lucrează în cariere de piatră , balastiere, sau în zone forestiere, deoarece în aceste medii dificile,șansele că o anvelopă să fie distrusă sunt foarte mari iar costurile astfel rezultate ar fi enorm de mari pentru proprietarii acestora. Prin utilizarea anvelopelor reșapate în astfel de medii dificile ,proprietarii camioanelor sau utilajelor respective economisesc destul de mulți bani și în plus nu mai contribuie la deteriorarea mediului înconjurător.

R : Am încercat să evit întrebarea , dar până la urmă tot vă întreb, materialul respectiv nu se dezlipește ?

A.T. Nu ! După cum am spus și în descriere, procesul de fabricare a anvelopelor reconstruite , este similar procesului de fabricare al anvelopelor noi , fiind folosite aceleași substanțe de contact.

Din acest motiv atrag atenția cumpărătorilor să achiziționeze anvelope reconstruite doar de la vânzători autorizați deoarece pe piață există persoane ce importă anvelope reconstruite cu defecte de fabricație ( prețuri mai mici ) și le oferă spre vânzare punând astfel în pericol siguranța acestora.

R : Anvelopele reconstruite se folosesc doar într-un anumit sezon, de exemplu doar iarna ?

A.T. : Gama noastră de produse cuprinde atât anvelope de vară cât și de iarnă , iar mai nou în concordanță cu schimbările climatice actuale oferim și anvelope allseason.

R : De ce ați ales să comercializați doar anvelope produse de Radburg ?

A.T : Pentru că au fost primii din țara noastră care au înțeles că protejarea mediului înconjurător trebuie să devină o prioritate pentru noi,iar de aproape 30 ani Radburg ține pasul cu tehnologia pentru a oferi clienților sai cele mai bune produse cu un raport calitate / preț foarte ok.

Deasemeni sunt singurii producători din România și Europa ce oferă  pana la 3 ani garanție anvelopelor reconstruite pentru autoturisme , autoutilitare și suv-uri.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri