Medicul stomatolog Cristian Iovan a inteles ca un profesionist trebuie sa-si asigure obiectele pe care le utilizeaza in meseria practicata. De altfel, dupa ’90, si firmele de asigurare au venit in intâmpinarea clientilor, introducând in portofoliu servicii tot mai diverse care sa vina in sprijinul celor interesati sa-si asigure afacerea.

Prin urmare, stomatologul si-a asigurat aparatura medicala detinuta prin firma Vanora SRL din Bacau, printre care si o instalatie de radiologie dentara de tipul KODAK 8000 (un soi de tomograf dentar), a carei valoare de achizitie s-a ridicat la circa 35.600 de euro. Polita de asigurare facultativa a masinilor, utilajelor si instalatiilor pentru cazurile de avarii accidentale a fost incheiata la ASIROM Viena Insurance, pentru care medicul s-a obligat sa achite o prima anuala de câteva sute de euro.

Dupa un timp inevitabilul a aparut, instalatia asigurata defectându-se. Fara a intra in detalii tehnice, retinem ca medicul stomatolog s-a adresat firmei de asigurare care ii raspunde ca nu va putea fi despagubit, sustinând initial ca acesta a folosit suficient de mult timp aparatul medical si ca, in plus, instalatia ar fi avut o viata scurta de functionare.

“Total gresit, pentru ca eu am autorizatie de functionare a aparatului valabila zece ani, pâna in 2022, deci instalatia poate sa functioneze in tot acest timp. Prin urmare, este exclusa din start scuza ASIROM-ului. E drept ca am avut un aparat similar, dar dintr-o generatie ceva mai veche si care avea prevazuta o pauza de functionare de 60 de secunde, insa utilajul pe care detin in prezent este de ultima generatie si nu este prevazut de producator nimic in acest sens”, sustine dr. Iovan.

Interesant este ca, ulterior, firma de asigurare ii trimite clientului o notificare prin care i se imputa acestuia folosirea necorespunzatoare a instalatiei si, prin urmare, este refuzat sa fie despagubit.

Asigurat, dar fara drepturi

La fel de interesant este ca, in ciuda acestui incovenient major, clientul isi achita mai departe obligatiile financiare prevazute in contractul de asigurare. Mai mult, pentru ca nu-si permitea sa opreasca activitatea cabinetului stomatologic, omul a decis sa comande piesa defecta, pentru care, de altfel, se si asigurase, la o firma din Franta, demers care-l costa nu mai putin de 44.000 lei (440 de milioane de lei vechi).

“Fiind un utilaj care foloseste materiale radioactive, a trebuit sa abtin autorizatie de la CNCAN (Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare n.r.). Totodata, am incheiat si un contract de 1.600 de lei pe an cu o firma de mentenanta din Craiova, autorizata sa asigure serviciile unor astfel de utilaje, care a comandat piesa la producatorul din Franta, a si instalat-o, iar acum, pentru ca nu am achitat contravaloarea acestui reper, sunt obligat sa platesc penalitati de intârziere de 1 la suta pe zi, ceea ce inseamna exact 100 de euro pe luna” – declara
dr. Cristian Iovan

Justitia isi va spune cuvântul

Am incercat sa obtinem si un raspuns oficial la aceasta speta de la reprezantantul local al firmei de asigurare, insa, acesta ne-a dirijat elegant catre conducerea de la Bucuresti a ASIROM. Ne conformam regulilor si transmitem o solicitare de raspuns la acest caz celor de la ASIROM din Capitala.

Dupa mai multe saptamâni de asteptare, ni se raspunde sec si, culmea!, indirect, prin reprezentantul local al ASIROM, ca “i-a fost trimisa asiguratului adresa de respingere a dosarului de daune, adresa in care sunt mentionate motivele acestei decizii”, rugându-ne, totodata, sa luam legatura cu administratorul SC Vanora SRL pentru a afla mai multe detalii.

Cert este ca, pâna la urma, situatia deloc simpla va fi transata de justitie, in prezent pe rolul instantei locale de judecata aflându-se deja un astfel de dosar. Din pacate, ramâne patata imaginea firmei de asigurari care, in loc sa si-o cosmetizeze elegant, a preferat sa lase ca lucrurile sa treneze nepermis de mult, in speranta ca acestea se vor rezolva de la sine.

Alte articole